Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Får jag också vara med i erat gäng? :) Skrapades för två veckor sedan så väntar på att kroppen ska komma igång igen (med tanke på tidigare erfarenheter brukar det dröja ett tag). Min "historia" kan ni se i min pres.

Men hjälp, vad länge du väntat på mens, Pandoras box, är det verkligen normalt? Jag som gnällt på två månader... Skönt att du fått hjälp och att allt snart kommer igång!

• Javisst

Förstår dig så väl MissT, beklagar verkligen det djupaste! Ha det nu underbart och försök vända tankarna på annat håll! Kram!

• Javisst
    BIM APRIL
    9 april - Soffy83 (3:e försöket efter mf juli -10, mf okt -10, MA dec -10)

BIM MAJ
    13 maj - Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)
    14 maj - LisaVäntar (2:a försöket, förlorade Viggo i v 22)
    30 maj - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)

BIM JUNI
    14 juni - SoMa72 (2:a försöket efter mf nr 4)
    19 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Rosen 1
    JowiAn (MF nov 10 och MF april 11.)
    Javisst (Totalt tre MA, senaste april 11).

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
  • Javisst

Vad tråkigt Rosen1! Ang mensvärk har jag nog upplevt det tvärtom, men det står ju överallt att det är väldigt vanligt att den kan vara värre de första gångerna så det är nog inget ovanligt. Blev du skrapad, tabletter eller kom det ut av sig själv? Läste någonstans att de två sista alternativen kan ge lite kraftigare mensvärk de första gångerna iom att det kanske finns lite, lite rester kvar, men vet inte om det stämmer!

• Javisst

Jag gör som du SoMa72! Tror allt bara blir mycket jobbigare om man ska gå och noja sig redan INNAN graviditeten. Ta du ditt vin Rosen1, ibland måste man få lyxa till det även på en onsdag! Det är ju faktiskt lill-lördag

• Javisst

Håller tummarna för dig Havsklippan!

Hm, räknade precis ut att jag har varit gravid i 38 veckor sammanlagt... hm.. nästan en hel graviditet! Synd att det inte var en och samma bara Rynkar på näsan

Hur har ni gjort när ni har haft tid för läkarbesök? Vi har en tid på en privat klinik om två, tre veckor som jag hoppas ska hjälpa oss med mediciner och dylikt och jag vet inte om tanken är att vi ska ta det lugnt fram till dess. Vi har hitills skyddat oss sedan senaste skrapningen, men jag vet inte hur man gör med det här riktigt. Vi har lätt att bli gravida så det är väl inte totalt omöjligt att det går fort även den här gången, men åh andra sidan har det alltid dröjt rätt många veckor innan ÄL och mens kommit igång efter skrapning tidigare. Visst det är bara några veckor och egentligen borde det inte vara jobbigt... några veckor hit eller dit liksom... men det känns blää! Vill inte vänta!

• Javisst

Tack för svaret sofy! Vi har redan gjort en missfallsutredning så tror inte vi ska göra nya tester utan mer lägga upp en plan inför en kommande graviditiet. Eller tja, det är iaf det jag hoppas på, men vet faktiskt inte hur de tänkt det hela. Och om jag nu, mot förmodan, blir gravid vi säger imorgon kommer det fortarande vara så tidigt att det kanske inte ens vet om det inför läkarbesök och då kan ju inte ev. medicinering spela så stor roll om den kommer några dagar sent? *försöker övertala mig själv* Velar så mycket fram och tillbaka, vill ju verkligen ha de bästa förutsättningarna såklart men vet inte ens om jag kommer få någon hjälp hos läkaren och då har vi ju väntat fördjäves...

Grattis till din lille kille!

• Javisst

Jag är nog lite dålig på att läsa av svaga test Havsklippan, jag ser inget men håller tummarna för att det blir starkare! Dina symptom är ju helt klart positiva!!

• Javisst
    FruW skrev 2011-06-04 19:09:55 följande:
    Hur tänker ni andra som inte har barn sen innan o som har fått minst 2 ma/mf kring det här med barn? Jag menar, funderar ni över hur länge man orkar försöka? Jag gör det.. Ibland känns det som iaf ett år till, ibland som inte en minut till!!! Ngn som har börjat fundera på andra alternativ, som Ivf eller adoption?
    Men hjälper ivf om man får missfall? Jag har väldigt lätt för att bli gravid och trodde enbart ivf hjälpte om man hade svårt med det inte med missfall? Det har jag missat isåfall, kanske något att kolla upp. Hur funkar det isåfall?

Jag tror vi kommer kämpa på... jag har blivit rätt så avtrubbad med missfallen, nu sist var jag ledsen men inte sådär nerbrytande som innan. Så jag tror vi kommer orka kämpa på några missfall till! Eller några år. Hitills har vi "hållt på" i snart 1 ½ år, med tre MA som resultat i vecka 10, 16 och 12. Inga barn sedan tidigare.

Men jag känner som du. Vissa dagar vill man ge upp NU, men för det mesta så försöker jag se positivt på det hela. Vi är unga och har iaf lätta för att bli gravida och då är många saker vunnet!

Är dock öppen för adoption och sambon med, men än så länge känner vi båda att vi inte är där ännu och inte riktigt gått in för en seriös titt på det, utan har det mera i bakhuvudet som en "sista utväg". Hoppas ni förstår vad jag menar!

Lider dock med er med upprepade missfall som DESSUTOM har svårt att bli gravida. Måste vara fruktansvärt att när man har väntat och väntat och så blir det bara missfall...

STORT grattis till kommande bröllop!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3