Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Stort grattis MTC!!! Tjoho!!

Vilken underbar klänning, Mimmi! Hoppas du får en oförglömlig dag! Du kanske har skrivit, men när är dagen D?

Nu har jag varit på koksaltsundersökning och allt såg bra ut, så nu vågar jag skriva in mig i BIM listan. Läkaren kunde dock inte se om jag hade haft ÄL eller inte denna månaden, så eventuellt har vi "missat" den, men jaja. Tur att det kommer fler tåg ;) Som jag sa till sambon; jäkla tur att det är så skönt att göra barn! :)

Är inte helt säker på datumet, mensen krånglade en del missfallet innan denna, men runt där någon gång hoppas jag!

BIM JUNI
    18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    20 juni - MCT79 (2:a försöket efter MA, 2 mf och ett X)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    27 juni - Javisst (1a försöket efter MA juni 10, nov 10, april 11)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    1 juli - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL
    Mimmi80 (13:e försöket efter 3MF)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)

• Javisst

Rosen, ge det lite tid! Tror det är ytterst ovanligt att plussa så tidigt! Jag har alltid plussat på bim eller på bim+1 trots att jag testat tidigare. Gäller även min tvillinggraviditet. Ge inte upp än :)

• Javisst

Flickafin; jag har vid två av tre graviditeter fått plus först dagen efter BIM. Tappa inte hoppet!

• Javisst

Grattis till fina test MCT79!! Tror du gör rätt i att försöka leva så mycket som möjligt i nuet, det gjorde jag sist och det kändes bättre (inte bra dock, men bättre).

Jag är dock säker på att jag missat ÄL denna gången, att den var innan min koksaltundersökning. Har inte testat eller så, men tror jag har ÄL när det sticker sådant i brösten och det gjorde det dagarna innan undersökningen. Undersökningen var på dag 16 i cykeln, visst är det ganska sent? Eller, jag är inte så bra på det där...

• Javisst
    pixerpie skrev 2011-06-21 17:54:48 följande:
    Menar du sploning? Jag har också gjort spolning denna månad, men gjordedet på dag 6... Trodde inte det var bra att göra spolning så sent, min läkare sa att om vi skulle göra spolningen senare så skulle vi få "titta på dvd" resten av månaden... Men allt är ju olika, beroende på vilken läkare man träffar!
    Ja, spolning kallas det nog! Haft sex har vi haft ändå, men skyddat. Så det gillas väl inte riktigt i "sådana här" sammanhang ;) Dag 16 är kanske lite sent, men jag har inte gjort den pga svårigheter av att bli gravid (som jag vet att man kan använda den för), utan bara för att kolla så allt var ok. Därför kanske inte min läkare tyckte det var så noga när i cykeln den ägde rum?

Plockar bort mig från listan... Nästa månad...!!

BIM JUNI

18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    28 juni - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF) 
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
  • Javisst

Håller tummarna för att det tar sig för dig denna månaden mimmi, nu är det verkligen eran tur!

• Javisst

Grattis MCT!!! Så roligt!!! Man missade mina tvillingar på UL i vecka 10, fick reda på att det var två först vecka 16. Först på UL på magen såg man bara en, men sedan när de gick över till VUL såg man båda klart och tydligt.  De sa att det är lätt att missa så tidigt då de kan ligga bakom varandra.

Grattis igen!! Glad

• Javisst

Haha, ni är ju ett allt för härligt gäng! Här är man borta ett par dagar och flera sidor efter. Så himla härligt!

Vad roligt, SoMA!!!! Glad för din skull!

• Javisst
    Den här månaden vill jag också vara med

BIM JULI 
    25 juli - Javisst (1:a försöket efter tre MA).
    26 Juli  - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    18-29 juli LisaVäntar  (5:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM AUGUSTI
    5 aug - Mimmi80 (15:e försöket, 3mf)
    5 aug-JowiAn (3 MF: nov -10, april -11, juli-11)

Saftochbulle (11:e försöket efter 3 mf)

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}

leaeva efter 4mf och x
    meh84 (1 MA dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
    SoMa72 (efter 4 MF)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3