Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Någon som har hört något från LisaVäntar? Hoppas hon mår bra!

Många, varma kramar till dig Mimmi! Det är en superjobbig process och det är jobbigt när allt är klart också, men efteråt känns det lite bättre och det är lättare att blicka viadre när man lämnat det gamla bakom sig.{#emotions_dlg.flower}

Första barnet BF 4 juni 2012
  • Javisst

Grattis Togheter! Jag tar fragminsprutor.

Förstår att du vill vänta på IVF, Mimmi! Hoppas verkligen det är grejen med stort G som skall hjälpa er!

Tråkigt med mannen som är bortrest MissBoring men skönt med en månads "semester" utan alltför mycket tankar. Hoppas du kan låta tankarna vandra åt något annat håll denna månaden istället!

Gravid vecka 23, bf 4 juni.
  • Javisst

Togheter, ja detta är första gången med sprutorna och hittills (peppar peppar) har de hjälp!

MissB - jag tog albyl (1/4 dels tablett) från plus men mest för att jag har dålig koll exakt när jag har ÄL. Om du har koll eller kör med ÄL-stickor hade jag börjat redan vid ÄL. Lycka till!

• Javisst

Kuk i mus, haha ni är för roliga!! Saftmedbulle - fragmin är blodförtunnande men verkar på ett annat sätt än tex trombyl. MCT hjälp mig nu, men jag tror trombyl verkar i venerna och fragminet i artärerna. Eller är jag helt fel ute? Blodförtunnande är det vilket som

Gravid vecka 23, bf 4 juni.
  • Javisst

Men åh, vad jobbigt saftis! Du kan inte tänka dig att åka till gyn-akuten (vet inte om det finns där du bor?). Är ju nästan omänskligt att behöva vänta hela helgen, men åh andra sidan är det ju inget man kan göra åt ändå.  Men jag hade nog åkt in och kollat iaf.... Ska hålla tummarna för dig!!

Gravid vecka 25, bf 4 juni.
  • Javisst

Åh, Mimmi, lider så med dig Tycker det var strong att du överhuvudtaget gick in där, stor eloge för det! Håller alla tummar och tår jag har för att IVF är er grej. Det måste vara det!!

• Javisst

Usch, Mimmi! Jag förstår dig sååå väl!! All världens tröstkramar till dig! Snaaaart är det din tur!

Gravid vecka 28, bf 4 juni.
  • Javisst

Heja Mimmi! Snart är det dags!

Un poco, gravidhormonerna behöver inte vara borta helt, men de måste sjunkit under en viss nivå (vet inte i huvudet) innan man kan få ÄL. Hoppas allt gått bra idag!   

Gravid vecka 29, bf 4 juni.
  • Javisst

Jag hade feber samma dag som jag skrapades för första gången och IOM att jag inte var sjuk i övrigt trodde de på en påbörjad infektion (hade haft ett dött foster i magen i tre veckor) och fick därför antibiotika direkt! Tycker absolut du ska ringa och fråga, jag hade ont i magen och sökte hjälp akut och då fick vi reda på att fostret dött. De sa att mitt mag-onda kunde lika gärna bero på påbörjan på infektion som att kroppen börjat fatta att graviditeten inte var frisk.

• Javisst

Håller tummarna stenhårt för dig MissB! Jag har aldrig haft någa som helst symtom så tidigt...

Hoppasdu får en underbar sommar Mimmi - det är du värd!!  

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3