Inlägg från: Javisst |Visa alla inlägg
  • Javisst

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

MTC, hihi, det är klart! Tänkte att om du jobbade med sådant måste det varit oerhört tufft när du haft dina missfall...

• Javisst

Beklagar verkligen ditt bemötande, Mrs Lilac! Jag har bara bra erfarenheter av gynakuten (SÖS), förutom lång väntetid så har de varit jättegulliga.

Glömdes dock "bort"(?) vid min första skrapning, hade så ont spydde och svartnade för ögonen. Fick inte mer än alvedon som smärtstillande. Krälade in på toaletten, spydde och svimmade. Hittades nerspydd utav två sköterskor, men de var jättegulliga...

De andra skrapningarna har jag varit på ett annat sjukhus (privat) och har då fått andra tabletter (stoppar in i slidan, de andra jag mådde så dåligt av tog jag oralt).

Men alltså överlag har alla sköterskor och läkare varit helt fantastiska vid akutbesked, tråkiga VUL/UL besked och skrapningar.  Vid mitt första MA tex efter att vi fått ett nerslående besked på VUL och skulle vänta på nästa läkare som också skulle titta fick vi ett eget rum. Väntan blev visserligen lång, men de var väldigt fina och respektfulla.

Riktigt tråkigt med ditt bemötande dock! Men lång väntetid, ja - det har det onekligen varit! Men det är det på vanliga akuten också dessvärre...

Bra att du går hos en kurator, hoppas du känner att du får den hjälp du behöver utan honom/henne samt släkt och vänner att bearbeta din sorg. {#emotions_dlg.flower}

• Javisst

Lycka till idag tabbs!

Togheter, Efter iaf en av mina skrapningar var mensen BETYDLIGT mindre + att jag inte hade ont. Brukar ha mensvärk från hell. Hoppas allt är ok ned dig!

• Javisst
    FruW skrev 2011-11-15 13:54:35 följande:
    Åh då hoppas jag det blir så för mig med javisst! Blöder mycket och brukar ha väldigt ont. Hur länge höll det i sig?
    Hm, vet inte riktigt. Har haft så alltid första mens efter skrapningarna iaf, någon gång även andra och tredje men sedan "brukar" jag bli gravid så vet inte om det hade fortsatt. Skönt var det iaf!

Har du fått någon mens efter din skrapning än? Hur mår du? {#emotions_dlg.flower}

Vad skönt att du ska få hjälp med medicin nästa graviditet, Togheter!
  • Javisst

Usch, vad tråkigt med läkartiden Havsklippan! Surt! Hoppas ni får träffa en duktig, förstående läkare nästa gång!

• Javisst

Med mig är det bara bra! Går in i vecka 16 imorgon och det känns lite som en skräckvecka (pga tidigare missfall i den veckan), men försker att inte tänka på det och fokusera på jul och allt runtomkring

Har du fortfarande inte fått ÄL efter MF? Eller är det mensen som krånglar?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3