• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tabbs2
    Dag och natt skrev 2011-10-10 18:04:01 följande:
    Jag har visst missat att skriva i den här tråden. Jag började blöda och fick mensvärk i lördags, åkte till akuten som sa att de inte kunde se nån hinnsäck i v 6+2 enligt dem (v 6+1 enl FL). Troligtvis missfall på gång, men de ville ändå ta blodprov och att jag ska komma tillbaka i morgon bitti och lämna blodprov igen för att se om hcg stiger eller sjunker. De kan se om det är utomkveds på det sättet förstod jag det som också? Nåväl, det är ingen tvekan om att det är missfall iaf, jag sitter här med kramper emellanåt och jag vill bara att det ska vara över så vi kan ta nya tag. Vi var hos kuratorn i dag igen och pratade och berättade om det nya som hänt. Det känns alltid bra att prata med henne. 

Men  - det är för jävligt ändå. Läkaren sa att vi har rätt att få en utredning nu så jag hoppas det kan ge någon även fast det statistiskt sett pekar åt att vi inte får några svar. Men man vet ju aldrig.
    Åh fy vad jobbigt....inte nog med att det är jobbigt med missfall som det är, det är ju ännu jobbigare att sväva i ovisshet o hoppas/inte hoppas osv... Hur känns det idag då? har du tagit nya prover? Håller tummarna att ni får goda nyheter trots allt...
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2011-10-10 18:04:01 följande:
    Jag har visst missat att skriva i den här tråden. Jag började blöda och fick mensvärk i lördags, åkte till akuten som sa att de inte kunde se nån hinnsäck i v 6+2 enligt dem (v 6+1 enl FL). Troligtvis missfall på gång, men de ville ändå ta blodprov och att jag ska komma tillbaka i morgon bitti och lämna blodprov igen för att se om hcg stiger eller sjunker. De kan se om det är utomkveds på det sättet förstod jag det som också? Nåväl, det är ingen tvekan om att det är missfall iaf, jag sitter här med kramper emellanåt och jag vill bara att det ska vara över så vi kan ta nya tag. Vi var hos kuratorn i dag igen och pratade och berättade om det nya som hänt. Det känns alltid bra att prata med henne. 

Men  - det är för jävligt ändå. Läkaren sa att vi har rätt att få en utredning nu så jag hoppas det kan ge någon även fast det statistiskt sett pekar åt att vi inte får några svar. Men man vet ju aldrig.
    Usch, vad jobbigt... (kramar om!)
  • Kaos85

Uppdaterar lite. Bara tant röd kommer, som satmaran tyvärr gör, så börjar jag med pergo :) 
    Jag ska iväg å ta en del blodprover, å gubben ska lämna spermaprov.

✫ Son-dec 2004, Mf-juli 2009, Mf-feb 2011 ✫
  • Dag och natt

Varning för argt inlägg!

Ja, jag lämnade blodprov idag också, och har väntat hela eftermiddan på att nån läkare ska ringa mig och berätta resultatet. Men inte. Jag blir så arg! Visserligen vet jag att det är kört, jag blöder mer klumpar, men de har lovat att ringa. Så det är inte så att jag går och hoppas på att det ska finnas något där, däremot vill jag ju veta om det är utomkveds! Jag förmodar att de hade ringt mig ganska omgående om de sett att hormonet stigit och då bokat in en ny VUL-tid snarast.

Usch jag är så arg idag. Vi har tidigare haft pälsängrar i vår förra lägenhet, tyvärr verkar de ha hängt med till vårt nya boende för vi har sett små hål i t-shirtar, så i dag har jag städat i garderoben och tagit ut alla kläder. Så nu har vi tre stora sopsäckar fyllda med kläder och lakan som jag ska tvätta igen...Det kommer ta evigheter innan allt har blivit genomtvättat... Och inte ens då är det säkert att man blir av med dem... Jag blir så arg på dessa kryp. Åh jag är så arg på allt. 

Hoppas för guds skull att ni mår bättre! 
    Och hoppas att Fröken Kaos fick bra hjälp idag! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Stor stor kram havsklippan!! Man FÅR va arg, ibland är det nästan bättre än när man "bara" är ledsen. Ilska är mer konstruktivt. Håller med om att det var dåligt att de inte ringt som de lovat, men hade det varit allvarligt hade de säkert prioriterat det.

Kram igen vännen

• MissT

Åhhh vad dåligt att de inte ringt Havsklippan! Det är inte konstigt att du känner dig arg med tanke på det (man vill ju ha ett svar och att folk ska hålla det de lovat) och med tanke på krypen och tvätten.....
    Massor med kramar till dig Hoppas att kommande dagar blir betydligt bättre  

• MCT79

Havsklippan, dåååligt... jag hoppas de hör av sig tidigt idag! Om det är lugnande för dig kan jag berätta att mitt utomkveds gav mig svaga plus bara och sen blödde jag ljusrosa i ett antal veckor... aldrig klumpar eller så... och jag hade ont i sidan hela tiden...

Väntar tvillingar! 20+1 idag!
  • Tabbs2

Havsklippan- usch va dåligt...hur svårt ska det vara att anstränga sig liiite så att man i varje fall får illusionen av att de bryr sig... Hur mår du annars? De där m pälsänglar e ju ett skit..det finns ngra speciella träkulor som man kan lägga i garderoberna som ska hålla krypen på avstånd...kommer tyvärr inte ihåg nu va de heter men kan grunna lite på d...

FrökenKaos- hoppas d går bra idag...

Together- hur är det med dig nu? har du kontaktat ngn annan läkare?

Plutten- har du BIM till helgen eller?

Ego- vart på akupunktur idag, känns så skönt..jag mår verkligen mkt bättre av de behandlingarna...akupunktören verkade lite förbryllad över att jag fått MF nu igen..hon tyckte allt såg så bra ut...men men sån´t e d...

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3