• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT
    Ensötcitron skrev 2011-10-22 18:16:50 följande:
    Jag vet inte hur det har varit för alla er...  Men ni som har varit med om en skrapning... När i tiden har ni kunnat försöka bli gravida igen? Jag vet att läkarna tipsar om att vänta en mens, men jag har läst om de som har blivit gravida innan dess ändå. Är bara nyfiken :)
    Vi fick olika råd av olika läkare och bm. Vissa sa att att vi borde vänta en mens och andra att vi borde vänta två. Vi valde dock att börja försöka efter ett par veckor då mensen inte ville dyka upp igen. Vi tänkte att om kroppen är redo så den och om inte så är den inte.... Fick vänta väldigt länge på första mensen efter skrapningen, drygt 14v men sen blev vi gravida direkt med hjälp av pergotime och nu är jag i v 29
    Förhoppningsvis kommer din kropp snabbt igång igen efter skrapningen.
  • Mabaja

Together90: läste precis om din cysta. Jag hade som mct sa en cysta på vänster äggstock och den var på 4 cm i diameter och den var lite för stor enligt överläkaren. Men hon var inte orolig alls då det bildas cystor vid äl (var så hon förklarade) men fick komma tillbaka tre v senare för att se att den minskat.

Som min överläkare sade så IOM min cysta kunde hon med 100% säkerhet säga att ägget kom från vänster sida.

Det kan ju vara så att du är tidigt gravid (IOM dina tester) För cystan producerar ju gravhormoner. Tar du bort en cysta i tidig grav så får du missfall .

När jag gjorde mitt andra vul så hade cystan minskat till 18 mm. :)

• Mabaja

När jag nu ändå skrivit här kan jag ju kommentera lite mer!

Havsklippan: jag beklagar sååå ditt mf/x. Det är så orättvist det som händer er! Var det inte nog med er Wilma? Ta hand om er, tänker på er!

Ensötcitron: beklagar ditt ma! Hade själv ett i v 12 för två år sen och skulle precis som du väntat en majbebis. Slutade med skrapning och det var det absolut bästa för efter det kunde jag börja bearbeta. Hade först fått cytotec men typ inget kom ut. Iaf började vi försöka igen direkt och ett år senare (101010) fick vi vår underbara dotter. Ta hand om er!

• Together90

Tog nytt test imorse..men jag vet inte..tror inte på detta så mycket det är ju så svagt.. måste vara något "fel"

Här har ni jämförelsen med första och andra testet..

Det översta är först.. 

Bilderna är lite redigerade med färgerna som ni kanske ser..  

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79

Det ser ju ut som det blivit starkare...?

Väntar tvillingar! 21+5 idag!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-10-23 11:16:36 följande:
    Det ser ju ut som det blivit starkare...?

Jaa det tycker jag också men.. det känns ju för svagt för att vara på riktigt om du förstår vad jag menar, jag får forsätta testa imorrn eller på tisdag och se om det ökat .. 

Kan det vara så att ägget kan ta längre tid på sig att fästa sig och därför inte får så starka test eller hur funkar sånt här? 

Eller gå till gyn igen och ta ett nytt HCG för att se vad som händer..

kram      
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79
    Together90 skrev 2011-10-23 11:23:46 följande:
    Jaa det tycker jag också men.. det känns ju för svagt för att vara på riktigt om du förstår vad jag menar, jag får forsätta testa imorrn eller på tisdag och se om det ökat .. 

Kan det vara så att ägget kan ta längre tid på sig att fästa sig och därför inte får så starka test eller hur funkar sånt här? 

Eller gå till gyn igen och ta ett nytt HCG för att se vad som händer..

kram      
    Det är nog bra att lämna nytt HCG...
  • Happiness
    MCT79: Kan du något/erfarenhet av borrelia? Haha our little all around nurse Tack i förskott.
  • JoWiAn
    Happiness skrev 2011-10-23 11:57:14 följande:
    MCT79: Kan du något/erfarenhet av borrelia? Haha our little all around nurse Tack i förskott.

Min sambo har haft borrelia....
  • MCT79
    Happiness skrev 2011-10-23 11:57:14 följande:
    Näääe inte mkt alls tyvärr...
    Här uppe har vi mkt TBE så jag har vaccinerat mig...  men har inte någon bra koll på borrelia tyvärr.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3