• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Ensötcitron
    Tabbs2 skrev 2011-10-24 09:32:06 följande:
    ensötcitron- välkommen hit! jag är också ny här men man får ett härligt stöd tycker jag! o man får ventilera o noja tillsammans med andra som vet vilka känslor man tampas med... har själv inget MA i bagaget men tre MF...
    TACK!
    Det värmer verkligen att titta in er här hos er....

Dags för skrapning imorgon. Känner mig inte nervös längre... Är så förväntasfull att få detta överstökat, lugna ner kroppen och sen köra igång igen :) Min man är underbar och peppar mig till tusen :)
  • Ensötcitron
    FruW skrev 2011-10-24 20:57:36 följande:
    Lycka till i morgon!!
    Tack, håll tummarna :)

Hoppas det går över fort, det är direkt på morgonen.... Sen har jag tipset att unna mig något gott, så min man ska köpa vääärldens största godispåse åt mig imorgon!  
  • Javisst

Det tycker jag din man gör helt rätt i, ensötcitron! Efter mina skrapningar har vi kört på marängswiss, det har jag verkligen varit värd

Skönt att du fått tid så tidigt på morgonen så slipper du gå hungrig och nervös mer än nödvändigt. Stort lycka till imorgon! Är det något du undrar så fram med det bara

• Ensötcitron
    Javisst skrev 2011-10-24 21:30:41 följande:
    Det tycker jag din man gör helt rätt i, ensötcitron! Efter mina skrapningar har vi kört på marängswiss, det har jag verkligen varit värd

Skönt att du fått tid så tidigt på morgonen så slipper du gå hungrig och nervös mer än nödvändigt. Stort lycka till imorgon! Är det något du undrar så fram med det bara
    Vilka fina människor ni är!
    Önskar man kunde träffas och bara få krama om er !! {#emotions_dlg.flower}

Har du fått göra flera skrapningar?
    Beklagar! :( Det är jobbigt, men det är positivt för kroppen att få rensa ut det som är kvar....

Jag är bara lite nervös inför att sövas :(
    Men allt går fort och min älskade man finns precis utanför! Kanske får han mata mig med marängswiss också! Bra tips :)
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-10-24 19:29:29 följande:
    Ja så var det :)

Vaknade på natten några dagar innan äl o kräktes rejält, tror mct gjorde det med. Av enkeldoserna hade jag bara värmevallningar..

Jag mår så där , bra fysiskt, inga direkta symptom, men psykiskt är det jobbigt. Har varit mkt upp o ner, gjort 4 tidiga vul där vi fått vaga besked. O har mätt hcg som stigit salta men sökert. Har nytt vul på tors, hoppas att allt dr bra ut då o att vi får se hjärtst slå! Hur mår du?
    Oj, oj... skojar du igen... En veckan innan äl så svimmade jag i duschen, var en hårsmån från att kräkas, fick krypa till sängen och sova lite till... Så det kan ALLTSÅ vara ett bra tecken...

Jag förstår att det är psykiskt jobbigt, och det är ju risken med tidiga vul att man får vaga besked... Har inte bestämt hur jag vill göra NÄR det tar sig... Man vill ju ha kontroll, men frågan är om tidiga vul ger det eller bara att man blir mer förvirrad... Jag håller tummarna för ett fint litet pickande hjärta på torsdag!!

Jag mår rätt bra, har jobbat på att "landa i att" det tar tid för oss... Och försöker istället se det fina vi har och gör!! Jag vill inte minnas denna tid som ett kaos, och att jag inte levt under tiden i syskonverkstaden, så jag unnar mig ett glas vin eller två, har bokat en charterresa till våren, njuter av min underbarar man och hoppas det ger utdelning. Myser och gosar med det härliga barn jag har och som ger mersmak...
    KRAM!!
  • FruW

Citron, ska tänka på dig i morgon! Jag hoppas att allt går så bra det bara kan, o att du får marängswiss, o mannen med, det är ni värda!

Pixan, skoja inte!! :) kräktes som en gris mitt i natten, när allt var uppe mådde jag super!

Om jag hade vetat vad jag vet idag hade jag gärna väntat till v 8 med Vul. Jag gjorde ett supertidigt, tror det var 5+6, då såg de bara en hinnsäck. Jag ska ju va med i en studie om trombyl o mf, så får Vul så tidigt därför för att kunna få medicinen. Men har inte varit värt oron, så ska jag göra om det väntar jag nog några veckor...

Men är kanske annorlunda om man har haft X...

• pixerpie

Mimmi!! Du ger mig hopp... KRAMAR!!!!
    Håll tummarna att det blir annat än "spök"pluss till Halloween för mig!! Ha-ha!!

• Javisst

Vi har alla varit med i liknande situationer, så vi vet hur du har det!

Jag har gjort tre skrapningar. Har haft tre MA i vecka 10, 12 och 16. Nu gravid i vecka 9 så vi får se hur det går...

Att sövas är ingen fara! Jag har både blivit sövd med nån mask för minne ( läkaren sa att jag skulle andas och räkna till tio och jag bara flinade. Såå snabbt kan jag väl inte somna, tänkte jag. Tror jag kom till tre ). Sedan har jag fått någon spruta också, blev lite snurrig och sov sedan gott. Det jag tyckt varit lite läskigt är sedan när man vaknar upp på en annan plats än där man somna utan att man märkt något.

Jättebra att du har din man med dig! Jag fick inte ha det första gången och då var allt så mycket värre.

Ta med en laptop om du har möjlighet eller någon bra bok, det blir rätt lång väntan. Kan vara skönt att skingra tankarna lite!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3