• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Tabbs2

plutten- ser ju starkt o fint ut:) förstår att det kan vara svårt att sluta testa... Håller tummarna att det ser bra ut på torsdag då:)

Vi ska på utredning den 15 nov, så får vi se vad den säger...

• plutten02
    Tabbs2 skrev 2011-10-24 11:58:39 följande:
    plutten- ser ju starkt o fint ut:) förstår att det kan vara svårt att sluta testa... Håller tummarna att det ser bra ut på torsdag då:)

Vi ska på utredning den 15 nov, så får vi se vad den säger...
    T.om. Skulle det stå. Jag ska inte göra något på torsdag
  • Tabbs2
    plutten02 skrev 2011-10-24 12:10:12 följande:
    T.om. Skulle det stå. Jag ska inte göra något på torsdag
    nä förlåt, läste lite fort..det var ju mimmi som skulle gå på to...
  • Together90

assså haha jag skrattar högt åt min kropp just nu..

Gravtesten är typ negativa nu och kanske en skymt till positivt om man kämpar hårt.. men negativt definivt och som att stegringen inte finns så är jag alltså inte gravid på nytt ..DOCK tror min kropp det verkar det som. 

Har fått alla symtom som jag hade i början av graviditeten.. halsbränna, illamående och ömma bröst... wtf is the problem?.. Jag orkar inte med detta, det är som att bli retad .. gud jag blir så arg.. kan jag inte bara få tillbaka min normala kropp och allt.. jag har testat sönder mig och slösat typ 10 test minst på dessa svaga positiva grejer som inte blir starkare.. jag blir så frustrerad...

Vafan är felet :(  förlåt för alla svordomar men jag är så arg..        

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • Mrs Lilac

Läser den här tråden men inte skrivit nästan ngt. Måste dock lägga mig i och beklaga angående din kropp som luras Together: Känner igen mig såå mycket.. Inte nog med att man fått ett jävla MA med all smärta och sorg det innebär.. Efter detta så hittade min kropp på roliga saker som att plötsligt få en liten stegring på mitt nedåtgående hcg men Suprise! Det var bara ett skämt. Sen har jag fått nya roliga symptom på förestående mens som består i: kraftigt illamående i samband med matlukt (av ett slag som jag annars enbart haft när jag var gravid. Har vid det här laget vant mig och får inte det där plågsamma hoppet längre), hugg i livmoderligamenten av ett slag som jag också enbart haft vid graviditeten innan. Samt knöliga bröst med mörka bröstvårtor och det är samma sak där. Min mens cykel är också vad det verkar permanent förlängd till 42 jävla dagar så att chansen att bli gravid minskar ytterligare.. Är inte alls bitter. Ledsen över alla nya som kommet hit till missfallstrådarna, detta unnar jag inte min värsta fiende. Hoppas du blir gravid på momangen!

• Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-10-21 11:24:29 följande:
    Usch vad tråkigt. Det är ju så viktigt att man känner att man "får ta tid" när man är i den sits vi är...
    Att blodprover är lämnade och man planerar för hysteroskopi (?) är  ju jättebra. Det är det man brukar börja med.
    Tråkigt med cystorna, Hur kan de säga att det påvekar din fertilitet? Mabaja hade om jag inte minns rätt en jättecysta när hon plussade nu.
    Många har efter utomkveds tagit bort en äggledare helt och ändå blir gravida.

Jag hoppas de ringer snart och att du får lite lugn. Kram!
    Hydroskopi.
  • pixerpie
    FruW skrev 2011-10-24 10:26:20 följande:
    Tack tabbs! Ja jag försöker tänka så...

3mf, har du fått ngn utredning? Har den isåfall visat ngt? Vår gjorde inte det, både skönt i jobbigt tyckte jag. Skönt att det inte va något allvarligt fel, men vore bra med ngt man lätt kan "bota". Nu fick jag ju pergo till slut, 3 månader med enkeldos som ej gav ngt, första omgången med dubbeldos plussade vi äntligen :D bara hoppas set stannar nu!!!

Vi har också en remiss till Ivf, har tid för startsamtal den 2 nov, har inte vågat ringa i avboka det ännu... Ska till läkaren på tors igen, nytt Vul då, får se efter det...

Kram på er!
    Men., alltså... Hallå!! Har du ätit tre enkla pergokurer och plussade på första med dubbel!!! Å, det ger ju hopp!! Har ju också ätit tre enkeldoser, och nu dubbel... Äl kom senare än väntat, fick glad gubbe på dag 20... Så kan väl vänta bim om ca 1,5 vecka till alla helgons-helgen...
    Mår du bra, annars då?!?!
    KRAM!!
  • FruW

Ja så var det :)

Vaknade på natten några dagar innan äl o kräktes rejält, tror mct gjorde det med. Av enkeldoserna hade jag bara värmevallningar..

Jag mår så där , bra fysiskt, inga direkta symptom, men psykiskt är det jobbigt. Har varit mkt upp o ner, gjort 4 tidiga vul där vi fått vaga besked. O har mätt hcg som stigit salta men sökert. Har nytt vul på tors, hoppas att allt dr bra ut då o att vi får se hjärtst slå! Hur mår du?

• FruW

Ursäkta stavfelen! Håller tummarna för ett plus!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3