• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Dag och natt
    Together90 skrev 2011-11-18 15:20:41 följande:
    Nu ringde min läkare precis och hon har gått med på att skriva ut "gulkroppshormon" till mig, vad heter det ? pregstrol eller vad heter det?

Im so happy, hon skulle kolla vilken dos hon ska skriva ut och sedan skulla hon ringa om 1 vecka ca ..
    Spännande.. har förhoppningvis ägglossning nästa helg runt där och sen dagar efter så har jag nog receptet på detta och kan ta det ifall jag har tur att bli gravid.. happy girl     
    Grattis hoppas det tar sig då  

Ego: Nu var hCG nere på 13, gaaah det går ju aldrig ner till 0. Har gått 1,5 månad nu, ska tillbaka den 8 dec för att vara på den säkra sidan att det är nere på 0 tills dess. Sjukt irriterande.

Trevlig helg till er andra! 
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Oj så högt fortfarande! Förstår att det är segt havsklippan! Jag har inte brytt mig om att ta ngt gravtest, skulle bara bli ledsen om det visade ngt fortfarande.. De kollade ju på Sahlgrenska med Vul när vi var där 6 dagar efter skrapningen, då såg allt bra ut. Ingen mens ännu, kommer säkert när vi är i Karibien...

• Dag och natt
    FruW skrev 2011-11-18 20:35:49 följande:
    Oj så högt fortfarande! Förstår att det är segt havsklippan! Jag har inte brytt mig om att ta ngt gravtest, skulle bara bli ledsen om det visade ngt fortfarande.. De kollade ju på Sahlgrenska med Vul när vi var där 6 dagar efter skrapningen, då såg allt bra ut. Ingen mens ännu, kommer säkert när vi är i Karibien...
    Ja jag frågade läkaren idag om de överhuvudtaget kommer att ställa nån diagnos på mig och hon sa nej. De kan inte vara säkra. Men hon sa att när hormoner sjunker så väldigt sakta som det har gjort på mig, så talar det för utomkveds. Vid ett missfall sa hon att de brukar ta gravtester efter tre veckor och att de då brukar vara negativa. Men som sagt, här har det gått 1.5 månad nu så det talar ju emot mf. Men om jag skulle ta ett gravtest nu så skulle det ju förmodligen vara negativt eftersom de mäter från 25 mIU/ml. Nu vill jag inte slösa det på ett CB prov bara för att se att det faktiskt är negativt. 

Åh mimmi när åker ni till Karibien? Så underbart.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Vi åker till N.Y på måndag, o kliver på båten nästa söndag, ska bli sååå härligt!

• FruW

Lugnt i tråden! Hur mår ni alla? I morgon bär det av, ska bli spännande att komma iväg. Men jag tycker alltid det är så svårt att packa!

Hoppas ni får några härliga veckor! Ngn med bim snart,

Stor kram

• MissT

Mimmi ha en underbar bröllopsresa Ta hand om er, må gott och njut!

• Tabbs2

Åh ha en underbar resa mimmi!!!

Var det inte saftobulle som hade bim i helgen? hur har det gått?

Segt havsklippan med hcg:t...hoppas d e nere snart så du kan komma igång igen...

Själv sitter jag i telenfonkö för  att boka återbesökstid..hoppas d hinns m innan jul....

• Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-21 10:55:35 följande:
    Åh ha en underbar resa mimmi!!!

Var det inte saftobulle som hade bim i helgen? hur har det gått?

Segt havsklippan med hcg:t...hoppas d e nere snart så du kan komma igång igen...

Själv sitter jag i telenfonkö för  att boka återbesökstid..hoppas d hinns m innan jul....
    Hmm, jooo... det var det. Tantskrället dök ju upp :( Tröttsamt och deppigt, tyvärr.
    Det enda positiva med mensen är att jag äntligen får till sista testet i utredningen (hydrosonografi, ska tas dag 8-10 i menscykel och för två månader sen var läkaren som skulle ta testet bortrest och nu förra månaden var jag själv bortrest, men nu verkar det kunna bli av). Min läkare säger att det förmodligen är min ålder som gör att jag får missfall och den är ju svår att åtgärda. Men... finns inget annat att göra än att försöka igen nästa månad (att ge upp är än så länge inget alternativ).

Mimmi: Trevlig resa!
  • Tabbs2
    Saftmedbulle skrev 2011-11-21 17:23:01 följande:
    Hmm, jooo... det var det. Tantskrället dök ju upp :( Tröttsamt och deppigt, tyvärr.
    Det enda positiva med mensen är att jag äntligen får till sista testet i utredningen (hydrosonografi, ska tas dag 8-10 i menscykel och för två månader sen var läkaren som skulle ta testet bortrest och nu förra månaden var jag själv bortrest, men nu verkar det kunna bli av). Min läkare säger att det förmodligen är min ålder som gör att jag får missfall och den är ju svår att åtgärda. Men... finns inget annat att göra än att försöka igen nästa månad (att ge upp är än så länge inget alternativ).

Mimmi: Trevlig resa!
    Åh trölit...
    Jaha ett sånt test  verkar inte jag få ta... Jag ska prover cykeldag 20-21 och sedan cykeldag 3-6..+ kromosomtest...that´s it....(o UL med vätska i livmodern oxå)...hmmm
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3