• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-21 17:41:14 följande:
    Åh trölit...
    Jaha ett sånt test  verkar inte jag få ta... Jag ska prover cykeldag 20-21 och sedan cykeldag 3-6..+ kromosomtest...that´s it....(o UL med vätska i livmodern oxå)...hmmm
    Fast jag tror att ditt UL med vätska är ett hydroskopi (hydro=vätska)...
  • plutten02

Vecka 10 är det nu. 9+2. Illamåendet håller i fortfarande och ömma bröst. Vad fan ska jag ta mig tilll... Vill bli av med mitt illamående.

• Dag och natt
    plutten02 skrev 2011-11-21 18:36:15 följande:
    Vecka 10 är det nu. 9+2. Illamåendet håller i fortfarande och ömma bröst. Vad fan ska jag ta mig tilll... Vill bli av med mitt illamående.
    När jag hade hyperemesis fick jag medicin, jag tyckte i stort sett inte att något annat hjälpte. Försök med postafen och armband, men annars får du ta upp det med din BM och se till att du får starkare mediciner. Ingen belönar dig för att du går och mår dåligt, det kan jag lova dig.... Stå upp för dig själv och kräv hjälp. 

Hoppas mimmi får en trevlig bröllopsresa! {#emotions_dlg.flower}

Ego: I dag har jag fått kallelse till gyn! Kanske kanske blir det en utredning då? Tyvärr var det samma läkare som var med oss när jag födde fram Wilma. Jag tyckte inte att hon verkade så sympatisk och bara stressad, men det är kanske känns annorlunda om jag träffar henne igen.
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Tabbs2
    Saftmedbulle skrev 2011-11-21 17:45:23 följande:
    Fast jag tror att ditt UL med vätska är ett hydroskopi (hydro=vätska)...
    Näe tror inte d...läkaren sa att vi bara gör en hydroskopi om det här första UL:et visar på ngt konstigt...äh skitsamma:) bara de kollar ordentligt!

Havsklippan- hoppas d blir ett bra gynbesök o att läaker e bättre än sist, sånt betyder ju massor...
  • Tabbs2
    Tabbs2 skrev 2011-11-22 09:55:27 följande:
    Näe tror inte d...läkaren sa att vi bara gör en hydroskopi om det här första UL:et visar på ngt konstigt...äh skitsamma:) bara de kollar ordentligt!

Havsklippan- hoppas d blir ett bra gynbesök o att läaker e bättre än sist, sånt betyder ju massor...
    Eller va d hysteroskopi hon mena..äsch
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-11-22 09:57:35 följande:
    Eller va d hysteroskopi hon mena..äsch
    Tabbs2 skrev 2011-11-22 09:55:27 följande:

Jag menade hydrosonografi... ja, hjälp, alla dessa namn... man får väl lita på att läkarna vet själva ;)
  • Dag och natt

Hej på er!

Vad det är dött här inne! Hur är det med alla?

Nu tror jag äntligen att jag har fått mens igen! Det blev en lång väntan, men jag trodde för två veckor sen att det kunde vara ÄL jag hade och det verkar ju stämma med att jag nu börjar blöda. Skönt - bara att få börja om igen!
    Hade läkartid idag, som nåt första samtal med en överläkare på sjukhuset som hade hand om mig när jag fick föda fram Wilma. Hade tid 13 men en halvtimme senare hade fortfarande läkaren inte kommit och hämtat oss i väntrummet dit vi hade blivit ledda av nån sköterska. Så när kl var 13.30 så kom läkaren - men ropade in en annan person som satt bredvid oss! Vi blev jätteförvånade och gick till nån sköterska och frågade. Då hade de klantat sig - vi skulle ha suttit kvar i det första väntrummet för där hade de nämligen varit och ropat på oss - men vi kom inte. Nej vad konstigt eftersom en sköterska tog oss till ett annat väntrum! 2,5 timme senare får vi komma till en annan läkare som fick rycka in - som själv inte kunde nånting alls om missfallsutredningar utan bara skulle ta hand om oss och om vi hade några allmänna frågor. Helt bortkastat men vi fick svar på en del frågor iaf. Sen bokade han in oss hos en annan läkare som ska vara jätteduktig på utredningar.

Iaf - det här gjorde ingenting bättre, jag bölade massor, det bara kom, och allt kändes så hemskt när han började prata om vad vi har gått igenom. Nu är jag helt slut... Jag som skulle jobbat hemma i eftermiddag, det blev ingenting gjort istället.    

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Together90

Va jobbigt Havsklippan det där med tiden och hon som klanta sig.

Här själv har man nu kunnat konstaterat att min menscykel har förkortas, jag har nu 12 dagar mellan mens och ägglossning osv... så jäkla jobbigt .. och irriterande speciellt... kommer det någonsin funka det här ?

ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • JoWiAn
    plutten02 skrev 2011-11-21 18:36:15 följande:
    Jag har precis blivit av med mitt och jag är i v 16 nu
  • Javisst

Usch, vad tråkigt med läkartiden Havsklippan! Surt! Hoppas ni får träffa en duktig, förstående läkare nästa gång!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3