• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-12-20 20:57:08 följande:
    Haha vad pratar ni om här egentligen Skrattande

Vi var till läkaren i dag, äntligen!! Äntligen är vi inne i processen! Nu har jag nån jag kan maila direkt om jag blir gravid och få trombyl och progesteron! Och så blir det UL i januari där de skulle blåsa upp nån slags ballong i livmodern och också kolla äggledarna. Hann inte lämna blodproverna i dag eftersom jag skulle iväg på julfest, så jag åker tillbaka i morgon och gör det. Jag är så glad att vi äntligen får hjälp och blir tagna på allvar! Läkaren sa ju precis som vi redan konstaterat, att det vi har råkat ut för är olika saker hela tiden och därför finns det ingen röd tråd mellan dem. Otur eller vad beror det på undrar man ju. 
    Och så var han en jättegullig läkare så man kände att han verkligen brydde sig och tog oss på allvar. Precis vad vi behöver nu. 
    Det är inte vi, det är mimmi ju! Oskyldig

Skönt med vettig läkare! Nu jäklar måste det vara er tur snart!
    Tabbs2 skrev 2011-12-21 09:22:11 följande:
    Haha ni är för knäppa här:)

Skönt Havsklippan med en bra läkare det gör sån himla skillnad!

Jag är på ÄL+5 o letar redan symptom suck...
    Visst är man rolig? Mensen hinner knappt sluta förrän man är igång med nästa "fas"....
    Väntar tvillingar! 30+1 idag!
  • Saftmedbulle
    Dag och natt skrev 2011-12-20 20:57:08 följande:
    Haha vad pratar ni om här egentligen Skrattande

Vi var till läkaren i dag, äntligen!! Äntligen är vi inne i processen! Nu har jag nån jag kan maila direkt om jag blir gravid och få trombyl och progesteron! Och så blir det UL i januari där de skulle blåsa upp nån slags ballong i livmodern och också kolla äggledarna. Hann inte lämna blodproverna i dag eftersom jag skulle iväg på julfest, så jag åker tillbaka i morgon och gör det. Jag är så glad att vi äntligen får hjälp och blir tagna på allvar! Läkaren sa ju precis som vi redan konstaterat, att det vi har råkat ut för är olika saker hela tiden och därför finns det ingen röd tråd mellan dem. Otur eller vad beror det på undrar man ju. 
    Och så var han en jättegullig läkare så man kände att han verkligen brydde sig och tog oss på allvar. Precis vad vi behöver nu. 
    Vad skönt att det händer något på fronten. Det betyder jättemycket med någon som lyssnar och tar en på allvar...
  • Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2011-12-21 09:22:11 följande:
    Haha ni är för knäppa här:)

Skönt Havsklippan med en bra läkare det gör sån himla skillnad!

Jag är på ÄL+5 o letar redan symptom suck...
    Vi håller tummar!
  • Javisst

Gud vad skönt att ni äntligen fått träffa en förstående läkare, Havsklippan! En bra, sympatisk läkare är värd så mycket. Så glad för er skull!

Tabbs, vet hur det känns. Man delar liksom upp livet i faser. Mens, väntan på äl, äl och väntan på mens/plus. Det suger! Hoppas dagarna går fort och att du får ditt plus om någon vecka!

• Tabbs2

Godmorning!
    Så skönt att det är sista dagen o sen julledigt:) Känns som man tänker på lite andra saker än bara ÄL/BIM m.m.  när man är ledig:)

Hoppas det går fortsatt bra för alla nyplussade?

Återkommer när jag får mitt plus, hehe:)

• Dag och natt

Vad fina ni är, ja det känns jättebra med en förstående läkare! Vi har haft tur faktiskt. Det är "bara" läkaren som var med oss när vi avbröt graviditeten som har varit åt Asbergers-hållet, så det var ju tråkigt att det var just då som vi fick henne...

I dag är jag på ÄL+6 och med ett test hemma så vill man ju så gärna testa. Förra gången testade jag positivt på ÄL+8 och ganska starkt dessutom. Nåja, jag tyckte mig se nån slags skugga men mycket är önsketänkande också. Kanske kan testa igen efter julhelgen om inte mensen kommit då för nu har jag inga tester kvar. 

Ikväll ska jag packa ihop och slå in julklappar och sen åker vi tidigt i morgon bitti till mina föräldrar i norr.

Passar därför på att önska er en God Jul, och hoppas att ni får en superskön julhelg utan sorger och besvär!
    Kram kram kram! 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MissT

Önskar er alla här inne en riktigt god jul och ett gott nytt år.Skål
    Fortsätter hålla tummarna för en massa plus här inne i tråden inom en snar framtid! {#emotions_dlg.flower}

• FruW

Önskar er en riktigt härlig jul!! O jag vet vad jag önskar åt er alla i julklapp!

Kram

• MCT79

GOD JUL på er alla!!

Jag önskar er det ni vill ha mest av allt i julklapp!

Väntar tvillingar! 30+3 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3