• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    Tabbs2 skrev 2012-01-02 10:20:49 följande:
    Men grattis together:) vad härligt!!

Shit vad roligt att så många fått fina plus i julklapp o nyårspresent!

Det var tydligen bara jag som blev utan:( inte alls bitter.... Men va faan säger jag bara va detta e drygt! Firade nyår med samma vänner som förra året, under 2011 har de blivit gravida OCH fått sina bebisar medan jag är på exakt samma plats som för ett år sedan, enda skillnaden är att jag  vart gravid två gånger UTAN bebis...

Håller tummarna att det går bra för alla o att jag får joina er snart...
    KÄnner igen det där när man tittar tillbaka...
    Kom på mig själv i morse med att tänka att idag för två år sedan hade jag äl.... vår första "riktiga" försök och sååå spännande!
    Plussade den 19 januari och sen började cirkusen runt den 22:a... mitt utomkveds....

TVÅ år sen.... två år! Sjukt! Tiden går vansinnigt fort och samtidigt oerhört sakta ibland...
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • FruW

Stor kram till dig tabbs!! Förstår precis hur du känner! Vårt första mf kom för 2,5 år sedan, kompisarnas dotter är lika gammal. De, med många andra vänner, har hunnit få barn eller är gravida nu.. Känns tungt när man ser bakåt! Nu är jag ju tydligen gravid igen, DET känns ju bra, men vågar inte tro att det ska bli bebis till slut för oss..

Önskar dig all lycka till o hoppas du snart plussar!! Har du testat pergo?

Kram

• Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-01-02 10:20:49 följande:
    Men grattis together:) vad härligt!!

Shit vad roligt att så många fått fina plus i julklapp o nyårspresent!

Det var tydligen bara jag som blev utan:( inte alls bitter.... Men va faan säger jag bara va detta e drygt! Firade nyår med samma vänner som förra året, under 2011 har de blivit gravida OCH fått sina bebisar medan jag är på exakt samma plats som för ett år sedan, enda skillnaden är att jag  vart gravid två gånger UTAN bebis...

Håller tummarna att det går bra för alla o att jag får joina er snart...
    Vi håller tummar för att du oxå får plus! Pepp!
  • Dag och natt

Håller med dig Tabbs, när man tittar tillbaka så där så blir man sjukt less. Samma med många av mina vänner, de var gravida samtidigt och har fått sina barn och väntar nu på andra barnet eller liknande. I maj/juni har det gått två år för oss också. Jag blir inte förvånad om det här inte blir något heller nu, känner mig inte särskilt gravid alls faktiskt, precis som med X:et i höstas. Folk skriver om att de är illamående redan så här tidigt, men jag är inte det trots att jag led av hyperemesis med Wilma, så så länge jag inte är illamående känns det faktiskt inte som att jag är gravid.

Jag hoppas vi kan få över er till plustråden snart! När har du BIM tabbs? 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Tabbs2

Ja tiden går sjukt fort, det är väl oxå det som stressar mig lite... tänk om vi måste gå igenom ytterligare MF då kommer ytterligare år att läggas till väntan...då lär man ju inte hinna med ngra syskon...MEN nu ska jag sluta klaga o t aut saker i förskott...

Mimmi- har inte provat pergo...har ju egen ÄL o blir ju gravid med några månaders mellanrum (pepparpeppar), o det va inget som gyn nämnde heller nu i utredningen....men har hört att "många" tar det ändå?

Havsklippan- förtsår att du känner dig neg, men varje graviditet är ju unik så du behöver ju inte känna så som du gjort tidigare...ska du på ngt tidigt VUL? Jag hade BIM (fast mens då) i fredags, så nu börjar den långa väntan på ÄL igen...

...Men seriöst...är det bara jag kvar som inte plussatFörvånad?

• MCT79
    Tabbs2 skrev 2012-01-02 12:01:34 följande:
    Ja tiden går sjukt fort, det är väl oxå det som stressar mig lite... tänk om vi måste gå igenom ytterligare MF då kommer ytterligare år att läggas till väntan...då lär man ju inte hinna med ngra syskon...MEN nu ska jag sluta klaga o t aut saker i förskott...

Mimmi- har inte provat pergo...har ju egen ÄL o blir ju gravid med några månaders mellanrum (pepparpeppar), o det va inget som gyn nämnde heller nu i utredningen....men har hört att "många" tar det ändå?

Havsklippan- förtsår att du känner dig neg, men varje graviditet är ju unik så du behöver ju inte känna så som du gjort tidigare...ska du på ngt tidigt VUL? Jag hade BIM (fast mens då) i fredags, så nu börjar den långa väntan på ÄL igen...

...Men seriöst...är det bara jag kvar som inte plussatFörvånad?
    Näe det måste vara flera kvar... har skitdålig koll dock...   Obestämd
    Verkar ju som "alla" fnaskat med tomten om man ska gå på devisen "tomten är far till alla barnen"...

Jag fick pergo trots egen ägglossning. Men efter flera mf började den strula så jag fick testa. Gick ju bra...ehm.. blev två!
    Väntar tvillingar! 31+6 idag!
  • FruW

Jag har också fått pergo trots egen äl, för att boosta den lite :) tre enkeldoser gav inget resultat, utom värmevallningar då.. Plussade på första dubbeldosen, hade då gått 1,5 år sedan senaste plusset.. Dock slutade ju det i ma...

Testa kan man alltid tycker jag ;)

• SoMa72

Även jag fick pergo trots egen äl, tog sig på första kuren och med lite hjälp av progesteron och Trombyl verkar det (peppar peppar) gå bra.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3