• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • M I M M I

Själv tror jag att jag har äl nu. Känns märkligt att skydda sig för att INTE bli gravid, är ju van att göra helt tvärt om!

• Together90
    Tabbs2 skrev 2012-02-01 11:14:28 följande:
    Ser ju verkligen bra ut together! Håller tummarna! Får du ngn medicinering den här gången?
    Hej

Ja jag tar fragmin sprutor, pregosterion, vitaminerna och trombyl denna gång..
    Hoppas på tur
    Kram 
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MCT79

Toghether, ser bra ut! :))

M I M M I skrev 2012-02-01 11:22:48 följande:
    Själv tror jag att jag har äl nu. Känns märkligt att skydda sig för att INTE bli gravid, är ju van att göra helt tvärt om!
    Kan tänka mig det! Helt tvärtom liksom...  men det är nog smart. Ge IVF ett försök liksom. Om ni skulle tvingas skjuta på det pga ytterligare mf hamnar ni ju i sommarkarusellen och så drar det ut på tiden...
    Väntar tvillingar! 36+1 idag!
  • Together90
    Pandoras box78 skrev 2012-02-01 12:26:47 följande:
    Grattis Together! Håller tummarna att det stannar denna gången
    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MissBoring

Hej. Här platsar nog tyvärr jag.. Har nyss. Passerat 40 så risken med mf ökar ju eklart.. Fick ett tidigt missfall nu i januari och det va mitt 4;e sen i maj :-/ Min gyn vill inte gör nån utredning för alla proverna han har tagit ser ju bra ut.. Men jag va in en sväng till Kvinnokliniken vid förra mf och blev då erbjuden en utredning så jag hoppas dom gör det ordentligt och hittar nått som kan hjälpa miig att behålla graviditeten nästa gång.

Tar gärna emot tips och ideer.

Saftmedbulle: hade du tidiga el sena mf? Tänker på trombylen..kanske kan va svårt att få det utskrivet då jag hela tiden har så tidiga mf, v 5-6? Hur kom din gyn fram till att ddu behövde det?

• Småland
    Together90 skrev 2012-02-01 11:24:29 följande:
    Hej

Ja jag tar fragmin sprutor, pregosterion, vitaminerna och trombyl denna gång..
    Hoppas på tur
    Kram 
    hej!
    Heja heja!! Har du behövt tjata för att få hjälp med att få detta utskrivet?
  • pixerpie

Mimmi, jag skulle köra på! Risken för missfall är ju densamma oavsett Ivf eller inte! Men psykiskt kan det ju vars bra med en paus. Kansje bäst att lyssna på läkarrn... Men jag har läst på om Ivf nu och hoppas få slippa!! Sista äl innan behandlingstart typ nu eller imorgon!! Kram!

• M I M M I

Pixan har nu oxå Ivf inplanerad?

Vi har valt att skydda oss tills det är dags med Ivf. Har ju haft 2 ma på rad nu, o 2 mf på rad för något år sedan. Så det känns som om min kropp inte kan hantera en sån grej, för andra går det ju bra att bli gravid direkt efter ett mf.

Håller tummarna för att ni slipper Ivf!

• MissBoring
    Småland skrev 2012-01-26 15:25:01 följande:
    jag vill ha trombyl!!! Föreslog era läkare det eller fick ni ligga på? Jag ska föreslå det för gyn på måndag. Jag vill göra allt för att det ska funka denna gången. Krämer, vitaminer, nötter, medicin -hit med alla tips!!!:) Vilka är era bästa tips ni som lyckats?

Jag tror jag ska köpa d-vitamin och kalcium idag. och paranötter(selen). Nu kör vi lixom!

Är hemma hos min mamma nu och berättade att jag hört om de som fått trombyl å att det kan hjälpa. Då sa hon att isf kan jag ta en halv (hel) barnalbyl för det ämnet finns där i också. Så det ska jag prova iaf. Är ju kanske inte lika starkt men kanske det lilla hjälper om man inte får ut trombyl...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3