• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst

Grattis Togheter! Jag tar fragminsprutor.

Förstår att du vill vänta på IVF, Mimmi! Hoppas verkligen det är grejen med stort G som skall hjälpa er!

Tråkigt med mannen som är bortrest MissBoring men skönt med en månads "semester" utan alltför mycket tankar. Hoppas du kan låta tankarna vandra åt något annat håll denna månaden istället!

Gravid vecka 23, bf 4 juni.
  • Together90
    Javisst skrev 2012-02-02 20:30:36 följande:
    Grattis Togheter! Jag tar fragminsprutor.

Förstår att du vill vänta på IVF, Mimmi! Hoppas verkligen det är grejen med stort G som skall hjälpa er!

Tråkigt med mannen som är bortrest MissBoring men skönt med en månads "semester" utan alltför mycket tankar. Hoppas du kan låta tankarna vandra åt något annat håll denna månaden istället!

Jag tar också, är detta första gången ni provar fragminsprutorna?
    kram  
    ohmamma.blogg.se|| Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11 MF v5 15/6-11 MA v10 14/9-11
  • MissBoring
    Together90 skrev 2012-02-02 18:58:33 följande:
    Hur många här tar Fragmin sprutor eller har gjort?

Kram

Jag tror det är det jag ska få ta nästa gång.. ett nytt preparat som funnit ca ett år?? Jag har faktiskt inte hört talas om det förut.

Tack Mimmi!

Javisst, ja det är lite drygt men samtidigt skönt.. plus att jag äter kur för ev BV så då är det ändå inget bra om det skulle bli för någon av tabletterna kan visst orsaka missbildning om man äter när man blir gravid så... summa sumarum så är det nog inte så dumt med en månads uppehåll. Va hos min Shiatzu terapeft dag och hon sa att jag hade mycket bättre balans i kroppen nu än för en månad sen och det känns bra, kanske jag är på g nu ;)   
  • Småland

Är barnalbyl receptbelagt?
     /Självmedicineraren som får deppkänslor av att använda progesteronkräm;)

• MCT79
    Småland skrev 2012-02-03 11:52:33 följande:
    Är barnalbyl receptbelagt?
     /Självmedicineraren som får deppkänslor av att använda progesteronkräm;)
    Nope det finns receptfritt men står inte framme så man måste fråga efter det. =)  Albyl Minor heter dom. =)
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!
  • Småland

ok:) då ska jag in och köpa:) Ska jag ta från äl och framåt eller vid plus? och till 12e veckan?

• MCT79
    Småland skrev 2012-02-03 13:09:51 följande:
    ok:) då ska jag in och köpa:) Ska jag ta från äl och framåt eller vid plus? och till 12e veckan?
    Därom tvistar de lärde!
    Jag hade tagit från äl och fram till v 12 om jag var du. =) Så ordinerades jag min Trombyl. (sen fick jag fortsätta till 36+0 iofs)
    Men sen finns det andra som ordinerats från plus till v 12..
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!
  • Javisst

Togheter, ja detta är första gången med sprutorna och hittills (peppar peppar) har de hjälp!

MissB - jag tog albyl (1/4 dels tablett) från plus men mest för att jag har dålig koll exakt när jag har ÄL. Om du har koll eller kör med ÄL-stickor hade jag börjat redan vid ÄL. Lycka till!

• MissBoring

Tt

Javisst skrev 2012-02-03 13:41:13 följande:
    Togheter, ja detta är första gången med sprutorna och hittills (peppar peppar) har de hjälp!

MissB - jag tog albyl (1/4 dels tablett) från plus men mest för att jag har dålig koll exakt när jag har ÄL. Om du har koll eller kör med ÄL-stickor hade jag börjat redan vid ÄL. Lycka till!

Tack. Jag har ganska bra koll men brukar också köra stickor så dä kör jag från äl
  • MissBoring

Tt

Javisst skrev 2012-02-03 13:41:13 följande:

Tack. Jag har ganska bra koll men brukar också köra stickor så dä kör jag från äl
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3