• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    MissBoring skrev 2012-02-01 22:35:36 följande:
    Är hemma hos min mamma nu och berättade att jag hört om de som fått trombyl å att det kan hjälpa. Då sa hon att isf kan jag ta en halv (hel) barnalbyl för det ämnet finns där i också. Så det ska jag prova iaf. Är ju kanske inte lika starkt men kanske det lilla hjälper om man inte får ut trombyl...
    Det ska funka lika bra med barnalbyl, men du ska ta en tredjedels tablett inte mer. =)

Jag har som du haft flera tidiga mig, men också ett X och ett MA i v 12. Mina prover visade ingenting fel, och sambons likaså. Ingen förklaring alltså.
    Läkaren vi träffade i maj skrev ut Trombyl och progesteron innan jag hann be om det. Det är lite så det verkar vara. En del läkare skriver ut trots bra blodprover för deras erfarenhet är att det hjälper ändå. Andra vägrar.

Så om dina prover ser bra ut handlar det nog mer om att hitta rätt läkare. Eller övertyga den du har. Fråga honom/henne om det SKADAR att prova. För det gör det inte.

Hoppas det går vägen för dig snart!
    Väntar tvillingar! 36+1 idag!
  • MissBoring
    MCT79 skrev 2012-02-01 22:55:33 följande:
    Det ska funka lika bra med barnalbyl, men du ska ta en tredjedels tablett inte mer. =)

Jag har som du haft flera tidiga mig, men också ett X och ett MA i v 12. Mina prover visade ingenting fel, och sambons likaså. Ingen förklaring alltså.

Läkaren vi träffade i maj skrev ut Trombyl och progesteron innan jag hann be om det. Det är lite så det verkar vara. En del läkare skriver ut trots bra blodprover för deras erfarenhet är att det hjälper ändå. Andra vägrar.

Så om dina prover ser bra ut handlar det nog mer om att hitta rätt läkare. Eller övertyga den du har. Fråga honom/henne om det SKADAR att prova. För det gör det inte.

Hoppas det går vägen för dig snart!

Tack för ditt inlägg. Mamma sa en halv men jag tänkte en hel väl inte skadar.. Men då ska jag hålla mig till en tredjedel vet du om det är nått speciellt man inte ska äta dem ihop med? Ha skrevc nämligen ut en kur mot BV utan å blinka så jag har pecis börjat äta Doxyferm å flagyl!

stämmer det som stod längst ner i ditt inlägg...att du nu väntar tvillingar? Isf på egna försök el IVF, om jag får fråga...

hon som ska göra utredningen är ST läkare så hon kan nog va nitisk men tror inte jag kan få henne skriva ut nått på erfarenhet men det kan kanske gå med min vanliga gyn, men detta kom jag va klart på när jag redan varit där :-/ men då kör jag barnalbyl vid nästa äl och funkar inte det så tar jag upp ang trombyl.
  • pixerpie

Ok, det blir säkert bra Mimmi, men jag skulle inte utsätta mig för Ivf om jag blev spontant gravid! Visst väljer man ut de bästa embryot men vägen dit är lång och " meckig", enda som minskar risken för är utomkveds.
    Jag börjar nästa cykel, har fått alla recept utskrivna, varit på sprutträning! Men vill helst slippa.
    Kram!

• MCT79
    MissBoring skrev 2012-02-01 23:27:46 följande:
    Tack för ditt inlägg. Mamma sa en halv men jag tänkte en hel väl inte skadar.. Men då ska jag hålla mig till en tredjedel vet du om det är nått speciellt man inte ska äta dem ihop med? Ha skrevc nämligen ut en kur mot BV utan å blinka så jag har pecis börjat äta Doxyferm å flagyl!
    stämmer det som stod längst ner i ditt inlägg...att du nu väntar tvillingar? Isf på egna försök el IVF, om jag får fråga...
    hon som ska göra utredningen är ST läkare så hon kan nog va nitisk men tror inte jag kan få henne skriva ut nått på erfarenhet men det kan kanske gå med min vanliga gyn, men detta kom jag va klart på när jag redan varit där :-/ men då kör jag barnalbyl vid nästa äl och funkar inte det så tar jag upp ang trombyl.
    Trombyl/Barnalbyl är ju lite blodförtunnande så du ska ju inte ta dem med läkemedel som har samma effekt. Folk tvistar lite om Omega 3 också. Den har lite blodförtunnande tendenser och en del hävdar att det blir för mkt medan andra menar att det går bra. Jag lät bli.

Det är ingen fara att kombinera Albyl med Doxyferm och Flagyl Däremot kanske du inte ska försöka bli gravid sålänge du äter dem. Iaf inte Doxyferm som kan ha fosterskadande effekter. (men fram till äl är ju lugnt!)

Japp stämmer att jag väntar tvillingar! Sjätte graviditeten sen vi började försöka...och första som gick hela vägen! Kommer sättas igång på tisdag...
    Min ägglossning blev koko efter alla tidiga mf så jag fick Pergotime utskrivet. Det var första gången jag provade det och då blev det två. Så min kropp svarade bra på det...  Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)

Hoppas du får ditt plus snart och att det går vägen!
    Väntar tvillingar! 36+2 idag!
  • Tabbs2
    MCT79 skrev 2012-02-02 08:22:31 följande:
    Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)
    haha MCT du e ju för skön:)

pixer- hoppas du slipper IVF nu då:) annars kommer det säkert oxå gå bra!

mimmi- förstår att du vill pausa lite, hoppas IVF är er grej!

missboring- välkommen el va man säger... prova du med albyl det verkar vara en hel del som självmedicinerar med det... själv är jag i valet o kvalet hur jag ska göra... jag får progesteron och innohep vid nästa graviditet men ingen trombyl....
  • pixerpie

Tabbs, jo jag är inställd på Ivf, men vill att det ska funka av sig själv!! Hade två tätta och tidiga mf våren 10, sen inget! Möjligen någon kemisk graviditet, haft svaga streck vid två tillfällen efter det med pergo.,. Men, men.. Ivf känns som sista utvägen! Dock är alla prover normala så det borde funka! Kram!!

• MissBoring
    MCT79 skrev 2012-02-02 08:22:31 följande:
    Trombyl/Barnalbyl är ju lite blodförtunnande så du ska ju inte ta dem med läkemedel som har samma effekt. Folk tvistar lite om Omega 3 också. Den har lite blodförtunnande tendenser och en del hävdar att det blir för mkt medan andra menar att det går bra. Jag lät bli.

Det är ingen fara att kombinera Albyl med Doxyferm och Flagyl Däremot kanske du inte ska försöka bli gravid sålänge du äter dem. Iaf inte Doxyferm som kan ha fosterskadande effekter. (men fram till äl är ju lugnt!)

Japp stämmer att jag väntar tvillingar! Sjätte graviditeten sen vi började försöka...och första som gick hela vägen! Kommer sättas igång på tisdag...
    Min ägglossning blev koko efter alla tidiga mf så jag fick Pergotime utskrivet. Det var första gången jag provade det och då blev det två. Så min kropp svarade bra på det...  Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)

Hoppas du får ditt plus snart och att det går vägen!
    Wow mindre än en vecka å så får ni tvillingar, spännande!!

Jag har äl i helgen och jag och sambon är inte på samma ställe så det är lungt ;) och det skadar nog inte med en månads uppehåll... slippa tänka: undrar om vi får plus och mf denna månad också...blir ju helt snurrig i knoppen så nu kör jag med Doxyferm och Flagyl å puttar in en tredjedel av en albyl å så får vi se om kroppen gillar det sen ska jag köra någon liten stimulering antar typ motsvarande Pergotimen men jag har fått sprutor att köra en liten dos med för att det ska bli fin fina ägg...så får vi se hur det går efter äl i mars!
    Lycka till på tisdag och hoppas du kommer in och berättar hur det gick och vad det blev för sorter Glad

Tack Tabbs, ja jag provar albylen. Kan inte du med det då?    
  • M I M M I

Miss Boeing välkommen hit! Beklagar dina mf, men du är jättevälkommen hit, alltid "roligt" med nya i tråden :)

Together jag har inte provat, kanske någon annan?

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3