• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2012-02-03 13:33:03 följande:
    Därom tvistar de lärde!
    Jag hade tagit från äl och fram till v 12 om jag var du. =) Så ordinerades jag min Trombyl. (sen fick jag fortsätta till 36+0 iofs)
    Men sen finns det andra som ordinerats från plus till v 12..
    Jag skulle oxå köra med Trombyl till vecka 12, men sen fortsatte jag med Albyl minor (undrar om jag ska sluta  i v 36+0 jag med?), vågar inte riktigt sluta än, tänk om man får proppar i moderkakan Förvånad 
    ♥ ♥ ♥ BF mars 2012 ♥ ♥ ♥
  • Saftmedbulle
    MissBoring skrev 2012-02-01 12:56:11 följande:
    Hej. Här platsar nog tyvärr jag.. Har nyss. Passerat 40 så risken med mf ökar ju eklart.. Fick ett tidigt missfall nu i januari och det va mitt 4;e sen i maj :-/ Min gyn vill inte gör nån utredning för alla proverna han har tagit ser ju bra ut.. Men jag va in en sväng till Kvinnokliniken vid förra mf och blev då erbjuden en utredning så jag hoppas dom gör det ordentligt och hittar nått som kan hjälpa miig att behålla graviditeten nästa gång.
    Tar gärna emot tips och ideer.
    Saftmedbulle: hade du tidiga el sena mf? Tänker på trombylen..kanske kan va svårt att få det utskrivet då jag hela tiden har så tidiga mf, v 5-6? Hur kom din gyn fram till att ddu behövde det?
    Min tre mf var alla innan v. 10, så det räknas väl till tidiga mf, vad jag vet. Det var jag som bad om Trombyl efter att ha haft tre missfall. Kom oxå på missfallsutredning, där de inte hittade några fel, bortsett från min ålder (40). De ville ge mig Trombyl vid nästa plus, så för mig var det inte svårt att få det utskrivet. Prata med din gyn vet jag... Annars vet jag att några tar en tredjedels barnalbyl, som innehåller samma som Trombyl - kolla lite runt här på FL så hittar du säkert info.

Välkommen hit, förresten, tyvärr!
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-02-02 20:30:36 följande:
    Grattis Togheter! Jag tar fragminsprutor.

Förstår att du vill vänta på IVF, Mimmi! Hoppas verkligen det är grejen med stort G som skall hjälpa er!

Tråkigt med mannen som är bortrest MissBoring men skönt med en månads "semester" utan alltför mycket tankar. Hoppas du kan låta tankarna vandra åt något annat håll denna månaden istället!
    Nyfiken bara... vad gör fragminsprutorna?
  • Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2012-02-02 08:22:31 följande:
    Trombyl/Barnalbyl är ju lite blodförtunnande så du ska ju inte ta dem med läkemedel som har samma effekt. Folk tvistar lite om Omega 3 också. Den har lite blodförtunnande tendenser och en del hävdar att det blir för mkt medan andra menar att det går bra. Jag lät bli.

Det är ingen fara att kombinera Albyl med Doxyferm och Flagyl Däremot kanske du inte ska försöka bli gravid sålänge du äter dem. Iaf inte Doxyferm som kan ha fosterskadande effekter. (men fram till äl är ju lugnt!)

Japp stämmer att jag väntar tvillingar! Sjätte graviditeten sen vi började försöka...och första som gick hela vägen! Kommer sättas igång på tisdag...
    Min ägglossning blev koko efter alla tidiga mf så jag fick Pergotime utskrivet. Det var första gången jag provade det och då blev det två. Så min kropp svarade bra på det...  Men ingen IVF gjorde vi.... körde den gamla hederliga metoden "kuk i mus" ;)

Hoppas du får ditt plus snart och att det går vägen!
    Kuk i mus... den var söt! Helt UNDERBAR formulering!
  • Saftmedbulle
    SoMa72 skrev 2012-02-03 15:19:24 följande:
    Jag skulle oxå köra med Trombyl till vecka 12, men sen fortsatte jag med Albyl minor (undrar om jag ska sluta  i v 36+0 jag med?), vågar inte riktigt sluta än, tänk om man får proppar i moderkakan Förvånad 
    Det är nog bra om du slutar i v. 36... min läkare sa att det kan bli lite struligt vid förlossningen i och med att det är blodförtunnande, så hon rekommenderade att sluta med Trombylen v. 36.
  • MCT79
    Saftmedbulle skrev 2012-02-03 17:06:29 följande:
    Kuk i mus... den var söt! Helt UNDERBAR formulering!
    Så gick det till...utan att gå in på detaljer. ;)
    SoMa72 skrev 2012-02-03 15:19:24 följande:
    Gör det... Jag frågade om just proppar i tisdags...*nojjig* Men han sa att nu är kärlen så stora och många att det inte spelar någon roll.
    I de fall där bebisarna har dött pga proppar sent i graviditeten så har proppar bildats under hela tiden och tillslut fungerar inte moderkakan.
    Jag slutade i tisdags. Men visst är det läskigt...
    Väntar tvillingar! 36+3 idag!
  • Saftmedbulle

MCT: Hmm, joo... det gick till så hos oss oxå (rodnar lite...) och är tacksam om jag slipper detaljerna ;)

• MCT79
    Saftmedbulle skrev 2012-02-04 11:00:47 följande:
    MCT: Hmm, joo... det gick till så hos oss oxå (rodnar lite...) och är tacksam om jag slipper detaljerna ;)
    Hihihi!
    Väntar tvillingar! 36+4 idag!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3