• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Ensötcitron
    Tabbs2: Tack, vad gullig du är :) 
    Det är bra med mig nu, men det var jobbigt i höstas. Jag tror mycket chock kom i efterhand. 
    Jag slutade helt att skriva, ville bara vara i fred och läka mina sår. Det gjorde susen... 

Idag är jag faktiskt gravid i vecka 11.2, om allt har gått som det ska!!
    Hade tur och blev gravid snabbt efter skrapningen, sen gjorde vi tidigt UL där det visade sig att jag var gravid i v8.5, vi såg ett litet liv därinne och hörde hjärtat som slog! Det kändes såå bra.

Så nu hoppas jag sååååååååååååååååååååååå denna gången att allt går VÅR väg......

Hur mår du?????  

• M I M M I

Åh vad underbart ensötcitron!! Fantastiskt att ha kommit så långt! O kul att se dig igen!

Själv har jag hunnit med mf nr 4 i okt, skrapades, blev gravid på vår bröllopsresa, ingen mens efter skrapningen o helt på egen hand utan pergo, såg ett hjärta slå i v 7, död i v 8. :( fick tabletter då kroppen inte fattade, det blev mf, eller ma, nr 5...

Väntar på första mensen efter detta, o har en Ivf bokad i april...

Småland, jag har testat både att ha sex o inte, har inte spelat någon roll, mf/ma ändå.. Fått trombyl o progesteron sista gången, ändå ma men ska testa det även nästa gång.

Så, jag har nog inga tips eg, för inget har ju funkat på mig, ännu...

• Ensötcitron

Tack MIMMI!!!! :)

Åh, jag blir så ledsen när jag läser om din höst :( Jag vet ju precis hur det känns med ett MA.... 
    Man vill ju det här sååå mycket! Jag är livrädd hela tiden, jag känner mig inte alls trygg för att jag har "sett" något, det ska ju växa också.... Är så rädd för att inte få behålla vår kotte. Är livrädd när jag inte känner av några symptomer. Är så osäker på allt denna gången så jag har inte ens kontaktat någon barnmorska än.....

Därför blir jag såååå irriterad på gravida därute som klagar på sina gravidsymptom.
    Jag vill bara säga till dem "var glad att du mår illa, eller har ömma bröst, du är gravid för guds skull".....       

Men hur var er bröllopsresa??? :) :)          

• Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-02-12 20:38:44 följande:
    Grattis här med till v 12, det är stort! Är glömsk, men vilken behandling får du nu? Kram
    Tack! Trombyl tar jag nu...
  • M I M M I

Vår resa var toppen! Vi var först i new york några dagar, vi har inte varit där innan, gjorde allt turistigt, shoppade, åt massa god mat, flög helikopter över Manhattan.. Längtar tillbaka!! Där efter flög vi till Florida och klev på en enorm båt för en veckas kryss i Karibien. Vi är jättenöjda med både vårt bröllop o vår resa.

Det var så skönt att komma iväg, bara vi två, o samla energi igen.

Ja ma är verkligen pest! Borde inte finnas alls. Kände mig så lurad sist, allt hade sett bra ut, både Vul o hcg, så bara dör den :(

Men, att ha kommit så långt som ni gjort nu... Det bara MÅSTE gå bra!!

Jag håller tummarna för er!

KRAM

• MissBoring
    M I M M I skrev 2012-02-13 12:05:29 följande:
    Åh vad underbart ensötcitron!! Fantastiskt att ha kommit så långt! O kul att se dig igen!

Själv har jag hunnit med mf nr 4 i okt, skrapades, blev gravid på vår bröllopsresa, ingen mens efter skrapningen o helt på egen hand utan pergo, såg ett hjärta slå i v 7, död i v 8. :( fick tabletter då kroppen inte fattade, det blev mf, eller ma, nr 5...

Väntar på första mensen efter detta, o har en Ivf bokad i april...

Småland, jag har testat både att ha sex o inte, har inte spelat någon roll, mf/ma ändå.. Fått trombyl o progesteron sista gången, ändå ma men ska testa det även nästa gång.

Så, jag har nog inga tips eg, för inget har ju funkat på mig, ännu...

Försökte svara förut genom mobilen men det verkar ha försvunnit. Du kanske ska kolla om du kan få fragmin istället för trombyl, har läst i en annan tråd att flera skrivit att det kan va bättre. De ska ju va typ samma men fungerar tydligen lite olika, kan ju va värt att ta upp nästa gång du träffar läkarn och höra vad han/hon säger. Jag har itne kommit så långt att jag ens har provat men jag ska ta upp den frågan också.
  • Ensötcitron
    M I M M I skrev 2012-02-13 18:37:13 följande:
    Vår resa var toppen! Vi var först i new york några dagar, vi har inte varit där innan, gjorde allt turistigt, shoppade, åt massa god mat, flög helikopter över Manhattan.. Längtar tillbaka!! Där efter flög vi till Florida och klev på en enorm båt för en veckas kryss i Karibien. Vi är jättenöjda med både vårt bröllop o vår resa.

Det var så skönt att komma iväg, bara vi två, o samla energi igen.

Ja ma är verkligen pest! Borde inte finnas alls. Kände mig så lurad sist, allt hade sett bra ut, både Vul o hcg, så bara dör den :(

Men, att ha kommit så långt som ni gjort nu... Det bara MÅSTE gå bra!!

Jag håller tummarna för er!

KRAM
    Vilken resa!!!!!!!!!! Förvånad
    Låter som att ni har haft det helt fantastiskt... Och som du säger, bra att ni båda fick egen tid att bara mysa och få njuta av att vara nygifta! Det är viktigt att man är starka ihop :)

Det är just det som känns så orättvist... Man ser ett UL, allt ser bra ut, sen går det inte bra!

Men jag tror att 2012 kommer bli ett hejdundrande bra år. Det ska vi när vi skålade på nyår!

Hur mår du annars??

Har du hunnit samla krafterna igen??

STOR KRAM! 

• Tabbs2

Åh en sötcitron va underbart!! stort grattis:) förstår att du är orolig, det kommer jag oxå vara...men nu har du ju kommit ganska långt så jag tror verkligen att det kommer att gå bra!!

saftobulle- stort grattis till dig ocå:) en riktig milstolpe!

Mimmi- grattis till mensen, känns lite konstigt att säga:)

• Ensötcitron

alla här är sååå fina och stöttande. 
    det är underbart när man kämpar i motvind eller kämpar mot plussen i stickorna.....

kram till er alla!
    jag håller tummarna stenhårt för att vi alla ska plussa och få våra kottar!        

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3