• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Saftmedbulle
    Javisst skrev 2012-02-17 13:55:30 följande:
    Men åh, vad jobbigt saftis! Du kan inte tänka dig att åka till gyn-akuten (vet inte om det finns där du bor?). Är ju nästan omänskligt att behöva vänta hela helgen, men åh andra sidan är det ju inget man kan göra åt ändå.  Men jag hade nog åkt in och kollat iaf.... Ska hålla tummarna för dig!!
    Hmm... tack för tipset! Tror inte akuten är aktuellt (det är ju inte akut... egentligen... de kan ju inget göra där... så det är ju "bara" min oro som spökar, annars är det ju samma lika att göra det nästa vecka).

Tabbs: Bädda ner mig? Vet inte... vi har ganska mycket för oss den här helgen och det kanske kan vara bra för att skingra tankarna, tänker jag... Eller bör jag vila (nu blev jag lite nojjig över det...)?
  • Tabbs2

Tycker visst att du kan åka in till akuten,  säg att du har ont m.m. o vill kolla...de kommer du inte vara den första som gör... du har ju iof sig rätt att de inte kan göra ngt men att gå med oro är ju inte direkt superkul heller...

Klart att det är bra att göra saker som skingrar tankarna:)
    Men jag läste faktiskt ngnstans kommer inte ihåg var...att en läkare hade sagt att när man är gravid o tex börjar blöda så får man rådet att man ska vara som vanligt men om du tex bryter foten eller annat så är det minsann ingen som säger att man ska vara som vanligt- utan oftast får man rådet att vila o ta det lugnt i alla andra fall förutom vid graviditet..typ ngt sådant...

• MCT79

Together, vi fick veta i 6+3... Lång väntan...

Saftmedbulle, jag håller tummarna att det är en ofarlig blödning och att bebis mår bra!

• Saftmedbulle
    Tabbs2 skrev 2012-02-17 15:46:44 följande:

Tycker visst att du kan åka in till akuten,  säg att du har ont m.m. o vill kolla...de kommer du inte vara den första som gör... du har ju iof sig rätt att de inte kan göra ngt men att gå med oro är ju inte direkt superkul heller...

Klart att det är bra att göra saker som skingrar tankarna:)
    Men jag läste faktiskt ngnstans kommer inte ihåg var...att en läkare hade sagt att när man är gravid o tex börjar blöda så får man rådet att man ska vara som vanligt men om du tex bryter foten eller annat så är det minsann ingen som säger att man ska vara som vanligt- utan oftast får man rådet att vila o ta det lugnt i alla andra fall förutom vid graviditet..typ ngt sådant...

Ok, ja... det har du ju rätt i. Ska nog göra de sakerna jag planerat ändå, men behöver ju inte köra på i 100...
    Var på apoteket och köpte ett gravtest (jodå, här nojjas det ;) bara för att upptäcka att det inte funkade (visade INGENTING) så nu känner jag mig lurad på pengar oxå ... Nåja. Passade på att köpa mig några linnen och har bestämt mig för att allt är ok. Ska dock inte knysta något till maken utan beställa ett VUL hos Ultraljudsbarnmorskorna i all hemlighet för att inte oroa honom. Tänker som så... antingen är allt ok och det kommer att visa sig på VUL eller så skiter det sig och då kommer han att veta tids nog...

MCT: Tack för dina tummar!

Trevlig helg alla!
  • MissBoring
    Satfis det tycker jag låter som en bra plan!! Allt är ok!! å det med basta :) Hoppas ni kan få en fin helg.

Kram
  • MissBoring
    ego själv har jag varit på mf utredningen idag, fick lämna 8 rör med prov som ska generera 19 olika provsvar! En himla massa prover plus att jag lämnade urinprov för klamydia och även att hon tog en topps. Fast det va neg sist gång jag testade och har ju haft samma karl sen dess så jag känner mig inte så orolig just för det provet ;)
    Sen sprutade hon in koksaltlösning för att se så jag inte hade några polyper, å det hade jag inte. Äggstockarna såg fina ut, inga ålderstecken! Glad (jag är 40 fyllda om någon undrar) ett litet myom sitter på ena slidväggen men det är litet och sitter inte ivägen så det känns bra å hon är 3:e läkarn som säger det så det tror jag på!
    När jag får min mens så ska jag på andra blödningsdagen gå och ta fler prover... det kommer ta från 1-3 veckor att få svar. Hon erbjöd mig att skicka provsvaren både till mig och  min privata gyn, väldigt snällt tycker jag. Så nu ska jag tala om för honom också att det kan ploppa in svar... han tror ju bara det är min ålder som ger mf... men man kan ju hoppas han blir överbevisad för då blir ju chansen att rätta till ett fel lättare och vi kanske kan få oss vår lilla bäsis så småningom!
    Kram till er alla.   
  • Saftmedbulle
    MissBoring skrev 2012-02-17 16:58:11 följande:
    Satfis det tycker jag låter som en bra plan!! Allt är ok!! å det med basta :) Hoppas ni kan få en fin helg.

Kram
    Tack för pepp (vilket roligt namn du gav mig... lät nästan lite snuskigt ;) ! Ja, så blir det!
    Jag kunde ju så klart inte hålla tyst och berättade för maken. Jo, han tyckte det var bra att jag sa det, även iom det gör honom orolig. Vi är ju två om det här...
    Kram tillbax!
  • MissBoring
    Saftmedbulle skrev 2012-02-17 21:42:11 följande:
    Tack för pepp (vilket roligt namn du gav mig... lät nästan lite snuskigt ;) ! Ja, så blir det!
    Jag kunde ju så klart inte hålla tyst och berättade för maken. Jo, han tyckte det var bra att jag sa det, även iom det gör honom orolig. Vi är ju två om det här...
    Kram tillbax!

haha jag och skriva på min lilla mobil kan bli vad som helst Skrattande Tycker du gjorde rätt i att berätta, ni är ju två. Jag har gjort samma med min sambo, fått för mig att jag ska skona honom men det går aldrig iaf, jag vill ju han ska veta allt också! Plus att jag tycker det tröstar mig att han vet, tycker jag får ta så mycket extra skit i det kroppsliga att det inte är mer än rättvist att han får dela resten Flört jag är inte alls motsägelsefull i den här resan... först vill jag skona och sen är det rätt åt honom att han får "lida" som jag Skrattande hormoner hit och dit...
  • M I M M I

Jag har också tänkt som ni, det där med att skona mannen, men precis som ni skriver så funkar det inte o jag tycker med att han har rätt att veta.

Saftis :) jag håller tummarna för att det inte kommer något mer blod o att du får en fin helg!

Här verkar mensen redan va över, 4 dagar, inte mkt blod o det viktigaste av allt, INGEN SMÄRTA!! Så här får det gärna fortsätta, fast inte länge för jag ska ju bli gravid på Ivf i april ju :)

• Saftmedbulle
    M I M M I skrev 2012-02-18 08:06:00 följande:
    Jag har också tänkt som ni, det där med att skona mannen, men precis som ni skriver så funkar det inte o jag tycker med att han har rätt att veta.

Saftis :) jag håller tummarna för att det inte kommer något mer blod o att du får en fin helg!

Här verkar mensen redan va över, 4 dagar, inte mkt blod o det viktigaste av allt, INGEN SMÄRTA!! Så här får det gärna fortsätta, fast inte länge för jag ska ju bli gravid på Ivf i april ju :)
    Har slutat blöda nu i alla fall och det ger ju hopp. Tack för all uppmuntran! Som sagt... ska boka ett VUL nästa vecka, så får jag helt enkelt vänta och se...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3