• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Sirling
    M I M M I skrev 2012-04-10 21:11:53 följande:
    Välkommen sirling! Beklagar dina mf, men vad härligt att du fått en son!

Vet du vilka hormonpiller hon menade? Jag har ätit pergotime ett par månader...

Absolut, jag är superlycklig för honom och kan inte tänka mig ivf eller liknande pga att vi redan har en guldklimp.
  • Dag och natt
    M I M M I skrev 2012-04-10 20:37:58 följande:
    Skönt att ni har en läkare som känns bra! :) tycker ni gör helt rätt och väntar på honom.

Här är det upp och ner, som vanligt. Har pratat med min mf-dr idag, inför vår Ivf. Han vill hemskt gärna att vi fortsätter att gå hos honom vid nästa grav, det kändes jättebra att han tar emot oss trots att han har massor att göra! Diskuterade andra mediciner med honom, han förklarade bra och jag känner mig trygg i att bara köra med trombyl och progesteron vid nästa graviditet. Ni hör att jag säger nästa va! Inte "om jag blir gravid igen...." hjärntvätt på hög nivå här! ;)

Kram
    Hihi men det är jättebra ju! Vad glad jag blir för din/er skull! Nä jag är inte orolig över att du inte skulle bli gravid igen för det blir du ju! Vi måste bara se till att de små pyren håller sig fast också!  
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • MCT79
    M I M M I skrev 2012-04-10 20:37:58 följande:
    Skönt att ni har en läkare som känns bra! :) tycker ni gör helt rätt och väntar på honom.

Här är det upp och ner, som vanligt. Har pratat med min mf-dr idag, inför vår Ivf. Han vill hemskt gärna att vi fortsätter att gå hos honom vid nästa grav, det kändes jättebra att han tar emot oss trots att han har massor att göra! Diskuterade andra mediciner med honom, han förklarade bra och jag känner mig trygg i att bara köra med trombyl och progesteron vid nästa graviditet. Ni hör att jag säger nästa va! Inte "om jag blir gravid igen...." hjärntvätt på hög nivå här! ;)

Kram
    Klart du blir gravid igen.. förmodligen direkt.. kom på mig själv när jag rensade lite bland kläder idag, "ohh overallen kanske mimmi vill ha nästa år!"  Sådeså!
    ~ Hannes & Freja 120208 ~
  • M I M M I

Gillas stort! Tack snälla MCT och dag o natt :) fina ni!!!

• LisaVäntar

Håller med, SÅKLART att du blir gravid!! Vilken härlig mf-dr som vill fortsätta hjälpa er!

Jag var på VUL igår och allt såg fint ut och vi ska få gå på spec-MVC, sååååååå lättad!!

• M I M M I

Åh vad fint Lisa!! Vilken vecka är du i nu? Ja han är bra min dr :)

• Bellas7

Mimmi jag håller tummarna hårt för dig gumman. Jag vet att det går vägen nu :)

Jag åt hormontabletter vid detta försök, vilket resulterade i bra resultat. Ett kvinnligt hormon för att förbättra slemhinnan. Jag åt bara en månad men deg räckte :) jag sprejade och tog ju gonalf. :) så antar att set var det hon menade ?

• Sirling
    Bellas7 skrev 2012-04-11 21:57:07 följande:
    Mimmi jag håller tummarna hårt för dig gumman. Jag vet att det går vägen nu :)

Jag åt hormontabletter vid detta försök, vilket resulterade i bra resultat. Ett kvinnligt hormon för att förbättra slemhinnan. Jag åt bara en månad men deg räckte :) jag sprejade och tog ju gonalf. :) så antar att set var det hon menade ?
    Är det mig du svarar? Det låter ju jättepositivt, det är säkert något sådant.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3