Inlägg från: pixerpie |Visa alla inlägg
  • pixerpie

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Grattis MCT, vad spännande! Jag håller mina tummar!!! Och så tidigt, när hade du äl eg?

Mimmi! Vilken underbar klänning! Jag vill också gifta mig!! 

SoMa- tack för stödet i lördags, jag drack ett glas vin!! Gott! Kan ju ha varit sista på länge... Hoppas!!! Hur mår du?

Jag är på dag 27, testade negativt igår... , men har ju en lång cykel, så förhoppningsvis till helgen... Mått smått illa sedan i fredags och ömma bröst... Fast det är de ju alltid innan mens med... Ja, ja- som vanligt bara att vänta och se, testar på lördag igen- dag 30 har jag kunnat plussa förut!! 

KRAMAR!!  

• pixerpie

Tack, Mimmi och MCT för tummarna! De behövs!!
    Hoppas, hoppas att pergo är allas vår grej!!!

• pixerpie

SoMa! Det är bara att köra på... Ganska osannolikt att det ska vara fler än två... Första pergokutren hade jag två men ett försvann tills äl, sen har jag bara haft ett ägg åt gången...

Å, ja- vinet var gott! Funderar på att testa igen men det var ju negativt i tisdag och jag brukar ju inte kunna testa så tidiga plus- så lördag, kanske... Är på dag 28 idag...

• pixerpie
    SoMa72 skrev 2011-06-16 13:14:56 följande:
    Då kör jag på... Men hur var det nu, du har egen äl också? Min gyn pratade iaf om att det ökade chansen/risken betydligt för flerbördsfödslar, men what the heck...    

Lördag låter väl som en bra testdag? Jag blåhåller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}
    Ja, jag har också egen äl... som jag förstått det är det vanligare med fler ägg om man har PCO och ingen egen äl samt att det tycks som om de utan egen äl lättare blir gravida med pergo...  Det är bara min känsla men jag är väl lite sur för att det inte tagit sig trots pergo... Men, men- något händer väl förhoppningsvis iaf!! Och snart!!

Jag håller mina tummar för dig med!! Och lördag då ska jag banne mig få ett plus... Men ska träffa en ny bäbis då också- kanske bäst att testa efter babybesöket för att slippa vara sur om det inte är något. Bättre att hoppas på något då! Fast om det är positivt så skulle det ju vara dubbelt så kul att träffa bebben!!
  • pixerpie
    pixerpie skrev 2011-06-16 13:20:07 följande:
    Ja, jag har också egen äl... som jag förstått det är det vanligare med fler ägg om man har PCO och ingen egen äl samt att det tycks som om de utan egen äl lättare blir gravida med pergo...  Det är bara min känsla men jag är väl lite sur för att det inte tagit sig trots pergo... Men, men- något händer väl förhoppningsvis iaf!! Och snart!!
    FruW skrev 2011-06-16 17:18:08 följande:
    Åh vad mysigt MCT!! På lördag ska jag träffa en 3månaders, duger det med! ;)

I morgon tänkte jag börja med äl-testerna, tog ju sista pergon i dag.. När kom äl för er som har käkat pergo?

Blä, börjar tänka neg nu, varför skulle pergo funka på mig, jag har ju (tror jag) egen äl.. :(
    Nä, men det var inte meningen att sprida negativitet... bara besviken att det ännu inte funkat för mig. Jag är inne på tredje kuren... Men kan ju vara andra problem för mig och mannen med?? Och MCT blev ju gravid på första kuren så hoppas det funkar för er med på första!! Men kan nog vara så att det kan ta upp till tre försök, nästan alla i pergotråden jag är med i är gravida nu, både de med egen äl och utan... Men de som haft egen äl- har det varit vanligare med försök 2...

KRAM till er! Ha en fin kväll!!
  • pixerpie

Shit, vad mycket ni skriver!! Spännande med positiva tester!
    Jag vägar/ orkar inte ta ett test just nu... Testade neg i fredags... Bara väntar mensen nu... Den borde komma i natt eller i morgon! Blä,blä,blä...

Kram alla fina!!!

• pixerpie
    HjärtatAlicia skrev 2011-06-19 20:27:57 följande:
    Någon som vet hur stor sannolik det är att man får ett plus EFTER bim? *ge mig hopp!!* Solig
    Jag behöver också veta *hoppas, hoppas*
  • pixerpie
    Javisst skrev 2011-06-21 17:24:43 följande:
    Grattis till fina test MCT79!! Tror du gör rätt i att försöka leva så mycket som möjligt i nuet, det gjorde jag sist och det kändes bättre (inte bra dock, men bättre).

Jag är dock säker på att jag missat ÄL denna gången, att den var innan min koksaltundersökning. Har inte testat eller så, men tror jag har ÄL när det sticker sådant i brösten och det gjorde det dagarna innan undersökningen. Undersökningen var på dag 16 i cykeln, visst är det ganska sent? Eller, jag är inte så bra på det där...
    Menar du sploning? Jag har också gjort spolning denna månad, men gjordedet på dag 6... Trodde inte det var bra att göra spolning så sent, min läkare sa att om vi skulle göra spolningen senare så skulle vi få "titta på dvd" resten av månaden... Men allt är ju olika, beroende på vilken läkare man träffar!
  • pixerpie

Halloj!!

Underbart med tre vildar, Leava!!

Grattis till två småfiningar,  MCT!!

Underbart snygga test, SoMa! Nu j-lar blir det bäbis!!

Och, du och jag Mimmi... Vi får snart ta och kliva ner från läktaren! Snart är det vara vår tur att vara med i matchen igen!!

Vad tror ni, blir med bjuden på en utlandsresa om exakt 8,5 månad!! Skulle det inte vara helt typiskt om jag blir gravid och får samma bf som resedatum!! Allt kan ju hända!!!

Kram och hoppas ni har en underbar sommar!!!

• pixerpie
    LisaVäntar skrev 2011-07-11 20:08:40 följande:
    Tacka ja så blir du garanterat gravid, pixan!! :)
    Nu har jag ätit mat på assiett! :D
    Ja, ha-ha!! Har ju testat allt annat... Nytt jobb! Nytt hus! F-n, jag glömde skaffa hund... Kan det vara därför? *smile*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3