Inlägg från: plutten02 |Visa alla inlägg
  • plutten02

Hur bota den förbaskade huvudvärken på morgonen???

Jag vaknar varit morgon med sån satans huvudvärk... Är i vecka 8. Får börja dagen med att ta en alvedon.

Jag dricker hela tiden på dagarna, sen på nätterna kan jag ju inte dricka Flört

• plutten02
    telgebo skrev 2011-11-05 18:05:27 följande:
    Har du kollat ditt hB? Huvudvärken kan bero på lågt hB, hade själv besvär med jobbig huvudvärk ibörjan av alla mina graviditeter eller de 3 senaste. Se till att även dricka ordentligt och ger det sig inte så kan du alltid ta Alvedon eller Panodil.
    Jag dricker hela dagarna men sen är jag ju utan dricka ca 10 timmar på natten då jag sover Glad Nej jag har inte varit och kollat mitt HB än.
    Ska på hälsosamtal på onsdag och sen inskrivning 24 november. Så jag kanske kan be BM ta ett HB på onsdag.

Jag kör alvedon, får börja dagen med det Glad
  • plutten02

Idag har jag varit på hälsosamtal och inskrivning... Vecka 8 nu, tiden går framåt. (7+4). Fick samma BM som med dom två andra barnen.

Så nu ska jag ringa och boka tid för UL i vecka 12. Ska bli kul.

• plutten02

Stor vagn fråga...

Vill ha en rymlig vagn till trean som jag kan ha ståbräda på för dom stora barnen... Något tips?

• plutten02

Vecka 9 nu (8+2) fy vad veckorna springer iväg... I morgon ska jag ringa oh boka tid för det tidiga UL som ska ske i vecka 12. LÄNGTAR!!

Jag har sjukt illamående hela dagarna... Någon som vet om det finns någon teori om man har mer illamående så är det fler foster??? Eller något annat... För så här illa har jag inte mått med mina två andra...

En fråga till... Någon som varit kass i magen dvs. lös i magen under graviditet. Jag har lös avföring, inte som magsjuka så man springer hela tiden men den är inte fast när jag ska göra nr 2.

• plutten02
    Saftmedbulle skrev 2011-11-14 17:25:23 följande:
    Har tvärtom varit hård i magen som gravid, men tror att det varierar från person till person och kan vara olika olika graviditeter (för samma person).
    På ett sätt skönt att tiden springer iväg, va?
    Ja det är sit skönt att veckorna springer iväg... Så man kommer över den magiska gränsen... 12 veckor och ett UL på det.
    MCT79 skrev 2011-11-14 17:30:05 följande:
    Jag väntar två och har inte mått speciellt illa alls... det var ett par veckor när jag kräktes ibland men inte varje dag..

Jag var också lös i magen runt v 8-10 sådär... tror det är när progesteronet stiger... Sedan stenförstoppad och nu i helgen lös igen...=)
    Okej då är det nog normalt då
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-11-14 20:53:15 följande:
    absolut! =) Färskost är väl ok, den är pastöriserad!
    vad bra för den är SÅÅÅÅ god på kokt ägg
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-11-15 19:54:57 följande:
    Är också helt såld på den just nu.... Hjärta
    Ja men visst. Äter du den till något annat än ägg???
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3