• Lofot

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Together90 skrev 2011-08-12 05:38:28 följande:
    haha va kul Rosen1. Jag har inte sagt något om graviditeten där. Jag har ju VUL den 14 september (en evighet kvar suck) och om allt ser bra ut och så då tänkte jag avslöja det. Men ja allt är ju så osäkert, speciellt när man redan fått två missfall så är man ju otroligt rädd för ett tredje.

Var ni duktiga på att "sexa" runt ägglossning då? Verkar du ha lätt för att bli gravid i övrigt ?
    Förstår att du är orolig. Men dina plus var väldigt starka redan nu väl? och 2-3 stod det väl på CB? Det är himla bra det, tror jag. :) Håller tummarna att det blir ett syskon till lillkillen den här gången :)

Vi sexar som faen..Skrattande Haha. Jag blev gravid direkt då vi började försöka för ett år sedan, och sen hade vi ett litet uppehåll i typ tre månader och försökte igen och då blev jag gravid också. Sen dröjde det två månader innan jag fick ett tredje plus (som också sket sig då) Men grejen är den, att jag testade förbaskat tidigt. Om man väntar (om man klarar det :)) tills efter BIM så skulle man aldrig märkt att man haft mf. Så egentligen tror jag att det är väldigt många som fått tre missfall på raken. Och ÄNDÅ behöver inte det betyda att nåt är fel.
    Det är min teori som jag lever på för att ha lite hopp :)
  • Lofot

Plutten, vill inte skrämma dig eller jag säger inte att det ÄR såhär, men exakt så blev mina test. Jag testade tidigt innan BIM och fick svagt plus som blev lite starkare en dag och sedan försvann nästa. För min del var det troligen ett mkt mkt tidigt mf, alltså att ägget knappt hunnit fästa alls innan det upptäcktes att det inte var bra. Mensen kom på den dagen den var beräknad. Hade jag inte testat innan BIM så hade jag aldrig vetat om detta. Det vill säga, det hade varit en sorg mindre för min del. Så hädanefter har jag lovat mig själv att aldrig testa innan mensen är försenad minst en vecka.

Men kom ihåg, jag säger inte att det är så för dig! Det kan bero på hur utspätt ditt kiss var också. Håller mina tummar!!!

• Lofot

OJ! Nu såg jag dina starkare test. Förlåt... :(
    Vad skönt att det var fel på ditt test!!!!Skäms
    Pinsamt...

Förlåt igen...

• Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-14 08:15:11 följande:
    *matar med chokladpraliner och annat gottis i stora mängder*
    Tack... blir det bebis då? Glad
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-14 08:27:15 följande:
    Näe men en tjock mage! Cool
    plutten02 skrev 2011-08-14 07:07:14 följande:
    Nä hörrni... Det gick nog inte denna gången heller... Vad fan gör jag för fel... Har ju lyckats behålla två barn innan... Kan det vara för att jag kör mina promenader varje dag, igår åkte jag inlines...

Gör även plankan 3 gånger / dag och utfall....
    Sånt ska absolut inte spela någon roll alls PLutten... det gr ont i mig att läsa dina ord... Hur många mf har du haft nu?
    jo...fast... nä...
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-14 08:29:24 följande:
    Förlåt Rosen.. försökte skojja lite bara... Jag vet vad du menar...
    I know :)
    Jag tål sånt Flört
  • Lofot

En frååga.

Jag hade äl ungefär runt den 6e eller 7e augusti. Och då får jag ju som spänningar i äggstockarna, alltså känner av det väldigt väl numera. Nu, igår och idag har jag också haft spänningar där, likosm som att det stramar. När jag drar in magen så känns det ömt. Innerst inne så tror jag att det är pmssymtom, men nånstans så hoppas jag ju att det skulle va nåt annat...
    Vad tänker ni?

• Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-14 08:35:38 följande:
    Braaaa, var rädd du tog illa upp... Glad
    Näjnäj för guds skull!Glad "Jag är tuffare än somliga tror." *härmar Mowgli*
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-08-14 08:44:57 följande:
    Jag har haft ilningar över äggstockar inför mens de gånger jag plussat.... samt EN gång då jag inte plussat... men annars har de där dragningarna/ilningarna varit = plus.
    hm... se där... *gör allt som står i min makt för att INTE ta ut glädjen i förskott* dobidobiido... *tänker på nåt annat*
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3