• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Mina tankar har varit mycket hos Muffe och Sugar! Usch, att ni ska få vara med om detta igen! Jag blir alldeles ledsen känner jag och det där med att två eller fler missfall är ovanligt verkar inte gälla i den här tråden.. Nu är det dags för lite postiva nyheter för oss.

Muffe, jag har en kompis som haft flera missfall och hon var tvungen att ha tre dokumenterade för att få utredas. Så hon fick åka in för att registreras i systemet på nåt sätt. Vill du inte åka in och göra VUL ändå för att veta säkert? Tänk om det bara skulle vara en blödning och så är du ledsen i onödan?

Sugar, stackars dig som inte kan njuta av NY fullt ut. Är du där ensam? På semester eller jobb? Om du måste vila, passa på att utnyttja stadens "möjligheter" som att beställa hem en massa god mat dygnet runt och hyr massa filmer på rummet och bara ta det lugnt tills du får åka hem igen.

Kram på er!

• Muffe80

Tack för omtanken.
    Det slutar inte blöda, brunt, inget rött just nu. Många säger att brunt är gammalt blod men jag har läst på internet att det är minst lika vanligt och illa att man blöder brunt, så jag ger upp hoppet och har sörjt klart detta känns det som.
    Känns skönt om allt vore över nu så man kunde börja om, igen..

• Pancakes

På mig blöder det också...fast på ett annat ställe.. Helt plötsligt när jag satt på jobbet nyss började det droppa blod från näsan. Helt utan anledning. Skumt, det har aldrig hänt mig förut. Stress och sömnbrist kanske..

Men tycker mer synd om er som har värre blödningar! Muffe, hoppas det antingen kommer igång ordentligt snart så att du blir av med det, eller att det slutar blöda så att det finns en chans att allt är ok!

• mojutten

Jag har varit med i den här tråden för länge sedan och snubblade nu in igen av en slump och jag läste de senaste inläggen och jag lider med er.

Jag vill också säga att det verkligen är viktigt att få alla mf dokumenterade. De vill så ogärna att man kommer in och jag har bara åkt in på 2 av mina 4:a. Vid mitt 3:e så träffade jag på en läkare på KK som skrev en remiss för utredning men den drogs sedan tillbaka eftersom jag bara hade 2 dokumenterade. Som tur är så jobbar sjukvården ibland långsamt till ens egen fördel och jag hade redan påbörjat utredningen när remissen drogs in.

• rontgensyrran
    mojutten skrev 2010-09-16 11:43:53 följande:
    Jag har varit med i den här tråden för länge sedan och snubblade nu in igen av en slump och jag läste de senaste inläggen och jag lider med er.

Jag vill också säga att det verkligen är viktigt att få alla mf dokumenterade. De vill så ogärna att man kommer in och jag har bara åkt in på 2 av mina 4:a. Vid mitt 3:e så träffade jag på en läkare på KK som skrev en remiss för utredning men den drogs sedan tillbaka eftersom jag bara hade 2 dokumenterade. Som tur är så jobbar sjukvården ibland långsamt till ens egen fördel och jag hade redan påbörjat utredningen när remissen drogs in.
    Hej Mojutten,

Trevligt att se dig :) Hur har det gått förresten med utredning och allt?
  • sugarrush

Hej!
    Tänkte bara berätta att mina blödningar har avtagit, så förhoppningsvis var det falskt alarm. Har dock en jäkla molvärk som kommer och går, men det ska tydligen vara normalt.
    På tisdag ska jag göra VUL och det ska bli jätteskönt, förhoppningsvis får vi se att allt ser bra ut då.

Tack alla underbara tjejer för ert stöd, jag återkommer med fortsättning om några dagar...
    Kram!

• mojutten

Skönt Sugarrush, lycka till på tisdag.

Hej Röntgensyrran, det var ett tag sen. Utredningen har inte visat någonting, men jag har fått trombyl, progesteron, folsyra (hög dos), B12, och fragmin. Så nu gäller det bara med att lyckas med konststycket att bli gravid igen för att se om det gör någon skillnad. Hur går det för sig?

• rontgensyrran
    mojutten skrev 2010-09-16 21:18:24 följande:

Skönt Sugarrush, lycka till på tisdag.

Hej Röntgensyrran, det var ett tag sen. Utredningen har inte visat någonting, men jag har fått trombyl, progesteron, folsyra (hög dos), B12, och fragmin. Så nu gäller det bara med att lyckas med konststycket att bli gravid igen för att se om det gör någon skillnad. Hur går det för sig?

Låter som att du är väl förberedd inför en graviditet! När har du BIM nästa gång så man kan hålla tummarna lite extra hårt för dig? Passar även på att blåsa gravbaciller rakt på dig. ;P Jodå för mig går det bra. Tro det eller ej men jag är redan i v 25 (24+0). Känns så sjukt att säga, tiden efter v 12 har gått fort!
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-09-16 19:59:25 följande:
    Hej!
    Tänkte bara berätta att mina blödningar har avtagit, så förhoppningsvis var det falskt alarm. Har dock en jäkla molvärk som kommer och går, men det ska tydligen vara normalt.
    På tisdag ska jag göra VUL och det ska bli jätteskönt, förhoppningsvis får vi se att allt ser bra ut då.

Tack alla underbara tjejer för ert stöd, jag återkommer med fortsättning om några dagar...
    Kram!
    Vad skönt att höra att de har avtagit, gumman!!!! Vi fortsätter hoppas att allt är OK i lilla magen.. .Bra med VUL på tisdag, så du kan känna dig lugnare.

Vi tänker på dig! Hjärta

Kram
  • Pancakes
    sugarrush skrev 2010-09-16 19:59:25 följande:
    Hej!

Kram!
    Åh, vad skönt att höra! Hoppas innerligt att det bara var en liten normal blödning! Kan du gå ut och njuta lite av New York nu eller är det vila som gäller tills du kommer hem. Åh, om jag var i New York nu skulle jag shoppa jeans i mängder. Det är ett riktigt jeansparadis!

Sköt om dig vännen och trevlig resa hem!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3