• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79

Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!

• sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 14:10:49 följande:
    Haha, japp i muffen och lite upp mot tarmarna. Ja, som lite känsla av UVI liksom. Det gör inte ont när jag kissar men när jag sätter mig på toa och slappnar av i hela nedre regionen så ömmar det liksom. Fast ingen molvärk eller ont vid äggstockarna eller nåt sånt.

Som sagt, en vecka kvar till BIM och nu börjar man spekulera....f-n, jag skulle ju inte!!!

Hur är det med dig då? Det verkar som det går vägen för dig den här gången! Kram
    Ja men de känner ja igen! Speciellt de där me när man sätter sig för o kissa, svårt o förklara känslan men lite UVI o lite "krampaktigt" typ runt blygdbenet.. Äeh, ja kan inte förklara men ja förstår va du menar! :D

De e helt ok här! V 9 nu, och jag mår SÅ illa. Fick lergigan utskrivet idag då jag inte får behålla nånting annars, kräks upp allt. Trött hela tiden, orkeslös o ömma bröst. Men de tillhör ju så de e ok, blir bättre om nåra veckor :)

Mjo, de verkar ju så.. hoppas de iafl :)

Kramar, hejar på dig!
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 15:30:40 följande:
    Ja men de känner ja igen! Speciellt de där me när man sätter sig för o kissa, svårt o förklara känslan men lite UVI o lite "krampaktigt" typ runt blygdbenet.. Äeh, ja kan inte förklara men ja förstår va du menar! :D

De e helt ok här! V 9 nu, och jag mår SÅ illa. Fick lergigan utskrivet idag då jag inte får behålla nånting annars, kräks upp allt. Trött hela tiden, orkeslös o ömma bröst. Men de tillhör ju så de e ok, blir bättre om nåra veckor :)

Mjo, de verkar ju så.. hoppas de iafl :)

Kramar, hejar på dig!
    När kände du så? lite hoppfull blir man allt.... Jag har som sagt en vecka kvar till BIM. Hur många gånger har man varit inbillningsgravid egentligen?! Det är galet lätt att känna saker i magtrakten och i brösten lite då och då när man vill det så gärna...

Låter inget vidare med dina symtom. Skulle själv ge vad som helst för att ha det just nu men förstår att det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Det positiva är väl att det inte råder nån tvekan om att du är jättegravid!
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-17 15:13:36 följande:
    Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!
    Usch, vad tråkigt! Här försöker man muntra upp sig med andra saker och så skiter det sig också liksom! Blä! Får ni ut nåt på försäkring? Ofta har man mer försäkring än man tror om man betalat resan med sitt VISA-kort.

Mystiskt med din ÄL.. Men om den varit eller inte varit spelar ju ingen jätteroll eftersom ni verkar ha sexat regelbundet. Antagligen är din kropp i lite obalans sen missfallet så det blir säkert ordning på det efter första mensen. Om den nu kommer....du kanske plussar direkt :)
  • sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:37:02 följande:
    När kände du så? lite hoppfull blir man allt.... Jag har som sagt en vecka kvar till BIM. Hur många gånger har man varit inbillningsgravid egentligen?! Det är galet lätt att känna saker i magtrakten och i brösten lite då och då när man vill det så gärna...

Låter inget vidare med dina symtom. Skulle själv ge vad som helst för att ha det just nu men förstår att det är jobbigt när man är mitt uppe i det. Det positiva är väl att det inte råder nån tvekan om att du är jättegravid!
    Sista gången minns ja inte, eftersom ja inte alls hade en tanke på graviditet då, haha. Men dom andra gångerna har ja väl känt de nån vecka, eller nåra dar innan BIM, så ja förstått ;)

Haha joo, de e ju positivt de, dock jobbigt o kräkas när man inte har ngt o kräkas upp. Men äeh! Finns värre saker.. ;D
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 15:46:02 följande:
    Sista gången minns ja inte, eftersom ja inte alls hade en tanke på graviditet då, haha. Men dom andra gångerna har ja väl känt de nån vecka, eller nåra dar innan BIM, så ja förstått ;)

Haha joo, de e ju positivt de, dock jobbigt o kräkas när man inte har ngt o kräkas upp. Men äeh! Finns värre saker.. ;D
    Man kanske blir smal i alla fall (säger jag som gammal bulimiker och lite störd i huvudet så där...) men kilona smyger sig väl på senare ändå i alla fall..
  • Muffe80

Haha vet inte om man blir smal, jag har spytt rätt mycket och jag har gått upp 4 kg

• sofy
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:47:53 följande:
    Man kanske blir smal i alla fall (säger jag som gammal bulimiker och lite störd i huvudet så där...) men kilona smyger sig väl på senare ändå i alla fall..
    Haha joo, ja går ner hela tiden.. Men ja de kommer väl tillbaka sen ;)
  • Pancakes
    Muffe80 skrev 2010-09-17 15:48:34 följande:
    Haha vet inte om man blir smal, jag har spytt rätt mycket och jag har gått upp 4 kg
    Aha, då faller den teorin :) Jag skäms nu över den ångesten jag kände över det här med viktuppgång när jag var gravid. BM tänkte skicka mig till psykolog till och med. Idag så här efter missfallet känns det ju verkligen som ett struntproblem...vad f-n tänkte jag med? Kanske fick jag mitt straff för att jag var så ytlig..
  • Pancakes
    sofy skrev 2010-09-17 15:46:02 följande:
    Nu gav du mig lite förhoppningar, hmmm. Fast var på toa nyss och är lite konstig i magen så det kan mycket väl bero på det. Det gör liksom lite ont i hela "systemet", både fram och bak.
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3