• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Heja heja pancakes! Jag håller tummarna!

• annaj84

Hej! Hoppar in i den här tråden!
    Jag har precis fått mf. Var gravid för första gången (vad jag vet) och blev ortolig glad då jag fick se ett svagt plus på stickan. Fick dock inte behålla denna lyckokänsla så långe då jag ca 1½ vecka senare började blöda och jag förstod direkt vad som var på gång.
    Försöker dock tänka positivt.Det var inte meningen att det skulle bli denna gång.
    Så fort jag slutat blöda ska vi försöka igen. Så nu ska jag proppa i mig allt jag inte får äta då man är gravid. För fan jag tänker bli gravid snart! :)

Kram

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-09-17 15:52:16 följande:
    Nu gav du mig lite förhoppningar, hmmm. Fast var på toa nyss och är lite konstig i magen så det kan mycket väl bero på det. Det gör liksom lite ont i hela "systemet", både fram och bak.
    Spännanade pancakes... håller mina tummar!
  • MCT79
    annaj84 skrev 2010-09-17 18:46:10 följande:
    Hej! Hoppar in i den här tråden!
    Jag har precis fått mf. Var gravid för första gången (vad jag vet) och blev ortolig glad då jag fick se ett svagt plus på stickan. Fick dock inte behålla denna lyckokänsla så långe då jag ca 1½ vecka senare började blöda och jag förstod direkt vad som var på gång.
    Försöker dock tänka positivt.Det var inte meningen att det skulle bli denna gång.
    Så fort jag slutat blöda ska vi försöka igen. Så nu ska jag proppa i mig allt jag inte får äta då man är gravid. För fan jag tänker bli gravid snart! :)

Kram
    Hej anna, välkommen hit! Tråkigt att det kommer ännu en med samma erfarenhet, men här stöttar vi varann!
    Skriv in dig i vår lista så har vi lite koll på när det är dags att peppa varann!
  • LillaMy3
    MCT79 skrev 2010-09-17 15:13:36 följande:
    Min äl har antingen varit eller bestämt sig för att ute bli... jag blir galen... stickorna svänger från staarka till nästan ingenting.. Tråk!

Jag slutar iaf med rosenrot nu IFALL jag haft min äl redan... tidsmässigt borde jag det.... nu väntar vi in mens och hoppas kroppen är tydligare nästa månad.

SKITnyheter fick jag igår med... vi har ju en resa bokad till england om 4 veckor.. hyrt husbil och skulle köra runt. vandra lite och bara njuta.
    Det gick ju åt skogen... firman vi hyrt bilav an har konkat... de andra husbilar jag kan hitta som är lediga kostar mellan 10-12 000... fan!
    Usch för seg äl. Och usch för företag som konkar...

Jag har ofta, när jag ätit pergo, haft väldigt svajande resultat på äl-stickor i en dryg vecka innan jag får ett tydligt resultat. Nu så har jag inte testat så mkt, men testade neg innan helgen när den mystiska blödningen var. Men så sen så fick jag massor av äl-flytningar och har haft ont i magen i snart en vecka och igår var äl-testet positivt. Hur det varit där emellan vet jag inte då jag inte kollat. Stressar så... Men har fortfarnade lite äl-flytningar tycker jag. Men det börjar bli mindre ont i magen. Var nog som värst i igår och idag på morgonen.

Hoppas vi prickat den denna gång. Har inte orkat så mkt... Men i måndags och i går och förhoppningsvis kanske i mmorgon. Hoppas det räcker. Energin är lite slut hos oss bägge.

Pancakes! Hoppas det betyder något bra, ditt onda!!
  • annaj84

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    25-26 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    30 sept - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)

BIM OKTOBER
    1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Sugarrush BF 30/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

• sugarrush

Nu känner jag på mig att det snart kommer ett plus-stim i tråden. För i den är tråden brukar det plussas i stim!
    Sist var ju för 4-5 veckor sedan, då plussade Sofy, Havsklippan, jag och Muffe inom loppet av 1 vecka!
    Heja heja alla superbra tjejer!

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-18 00:41:09 följande:
    Nu känner jag på mig att det snart kommer ett plus-stim i tråden. För i den är tråden brukar det plussas i stim!
    Sist var ju för 4-5 veckor sedan, då plussade Sofy, Havsklippan, jag och Muffe inom loppet av 1 vecka!
    Heja heja alla superbra tjejer!
    Å jag... några dar efter muffe...
  • Längtan efter liten

hej allesammans. kommer in en snabbis fran Kreta.
    Hoppas ni alla har det bra.
    Jag hoppas att allt star ratt till for min lilla bebis i magen.
    2 dagar efter vi kommit hit borjade flytningarna igen. De kom varje gang vi gick mycket och jag anstrangde mig.
    de kom varje dag fran till i tisdags. sa ons,tors,fre, och idag har jag lyckats vara utan dom.
    det har inte varit mer an kanske hogst en 5 krona forutom den forsta dagen som det faktiskt kom lite blod pa natten, dock bara en gang pa pappret sen ingen mer. kollade vad ett ultraljud har i grekland skulle kosta och det skulle bli 150 euro... sa jag hoppade over det och var helt forstord hela den dagen. (torsdagen)
    Sen har det kannts battre. traffade en tjej har som miste sitt barn i manad 6 och efter det tog sprutor och har da fatt 2 barn. sa hon stottade mig enormt... nu langtar jag bara till mandag da jag ska fa gora mitt ultraljud i Sverige.
    Och jag kan lova att jag bett om att min bebis ska fa overleva denna gangen mer an allt annat.

Forutom de trakigheterna har min semester varit helt underbar, solsken varenda dag, endast 1 dag med 5 min regn. Sa inget att klaga pa. men ska man klaga sa ar det pa toook for varmt idag, maste vara over 40 grader, men nu raknar vi ner till bussen ska ga till flygplatsen. den lyfter grekisk tid 23:40.. och bussen gar 20:35...
    Kan inte ha haft det battre :)

Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-09-18 10:31:45 följande:
    Å jag... några dar efter muffe...
    Åh förlåt, du också förstås, förlåt att jag glömde nämna dig, det var ju så himla många...
    Snart är du tillbaks i gravidtråden MCT! Du vet, det är ju bara en tidsfråga. Och då kommer allt gå bra! Tredje gången gillt!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3