• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MelikaH
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:32:44 följande:
    Tack snälla tjejer, det låter lite lugnande. Jag fundrerar på om det kan vara så mycket värre än ett "vanligt" missfall. Ett sådant har jag ju klarat av tidigare, och det funkade med lite starka smärtstillande....
    Du klarar av det, vi kvinnor är väldigt starka när det kommer till det. Vi är gjorda för sådan smärta.
    Sen känner alla inte det lika mycket tror jag. Det är så olika.

För ett par år sedan var jag tvungen att gå igenom en abort, då fick jag med mig en tablett hem dagen innan operationen (gjorde skrapning), skulle ta den innan jag gick och la mig, på morgonen kände jag e klump rinna ner, antar att det var embryot. De sa att jag kunde få ont men jag kände inget alls.
    Vet inte vad det var för tablett jag fick.

Oroa dig inte, det kommer gå bra :) 
  • Pancakes

Lycka till nu Muffe! Tänker på dig och hoppas du kommer med glädjande besked här sen!

• mallanis
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:07:11 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. har googlat lite och det verkar som om det kommer göra SJUKT ont att få cytotec, att jag kommer få riktiga värkar och sammandragningar och att många behöver morfin för att klara av smärtan. Fyfan.
    Men det är väl bara att bita ihop...
    Sugar- fick cytotec´en vid mitt ma. Klart att det gjorde ont men det behöver du nog inte vara orolig för att det skulle göra mer ont än vid ett vanligt missfall. Det är nog inte tabletterna som gör det ont utan hur mycket som ska ut. Det är min erfarenhet iaf, det kanske finns andra erfarenheter men det är min. Men jag blödde mycket men det klart det ska ju ut det hade nog inte spelat roll om det hade blivit ett spontant missfall.
    Skönt att vara på sjukhuset om jag hade förstått att det skulle blöda så pass mycket hade jag nog gjort det på sjukhuset och inte hemma. Vilken vecka var du i? Jag var i 10-11 så det var en del som skulle ut, när jag fick missfall i v 7-8 var det inte alls lika mycket blödning.
    Du fixar det!
    Det SKA bli vår tur.........
  • sugarrush
    mallanis skrev 2010-09-23 16:18:01 följande:
    Sugar- fick cytotec´en vid mitt ma. Klart att det gjorde ont men det behöver du nog inte vara orolig för att det skulle göra mer ont än vid ett vanligt missfall. Det är nog inte tabletterna som gör det ont utan hur mycket som ska ut. Det är min erfarenhet iaf, det kanske finns andra erfarenheter men det är min. Men jag blödde mycket men det klart det ska ju ut det hade nog inte spelat roll om det hade blivit ett spontant missfall.
    Skönt att vara på sjukhuset om jag hade förstått att det skulle blöda så pass mycket hade jag nog gjort det på sjukhuset och inte hemma. Vilken vecka var du i? Jag var i 10-11 så det var en del som skulle ut, när jag fick missfall i v 7-8 var det inte alls lika mycket blödning.
    Du fixar det!
    Jag tror att det är mindre som ska ut nu än sist faktiskt.
    Jag hade ju gått längre när MA:t upptäcktes, men fostret var ju bara 2 mm (hade avstannat) och fostersäcken hade vuxit så att den motsvarade vecka 6. Sist jag hade missfall var ju både foster och säck i storlek som vecka 8, så det borde ju ha varit mer då.
    Men det är så sjukt, jag skulle ju ha varit i vecka 9 nu, men ingen blödning, ingenting. Tänk om jag INTE gjort det där ultraljudet, då hade jag säkert trott i flera veckor till att jag var gravid! Känns rätt konstigt faktiskt.

Nästa graviditet blir det många VUL fram till vecka 12, det är en sak som är säker.
  • Muffe80

Vet inte om det är helt ok att skrivao m detta här inne, hoppas ingen blir ledsen... MEN....

Vi är sååå lyckliga. Bebisen lever och såg ut att må bra ut enligt gyn. Jag är så himla lättad!!! och GLAD, LYCKLIG... JA ALLT!!!

Vi kom till min privata gyn som var så himla söt och gullig och pratade länge innan vi gjorde undersökningen. Frågade om missfallet, blödningar m.m.

Sen gjorde hon VUL och såg direkt hjärtat ticka på snabbt som attan... mätte bebisen till de lilla 14 mm och vecka 7+5 (plus-minus 3 dagar...) Enligt mig var jag i v 8+2 eller 3 så det stämmer väl rätt bra. Lite orolig är jag att den var såå liten, men det kommer den kanske i fatt.

Hon beräknade BF till 6 maj och pratade länge med oss efteråt om nästa ultraljud, att vi var välkomna dit igen och önskade oss lycka tll och att mitt illamående skulle avta om ca 4 veckor så jag kunde njuta lite mer

IHHHHH, lycka tjejer, lycka!!
    Trodde faktiskt inte detta efter mina blödningar!!

Finns en bild i fortsättningstråden för den som är nyfiken. Inte den nyaste apparaten så bilden är suddig och bebisen liten...

• mallanis
    sugarrush skrev 2010-09-23 16:56:03 följande:
    Jag tror att det är mindre som ska ut nu än sist faktiskt.
    Jag hade ju gått längre när MA:t upptäcktes, men fostret var ju bara 2 mm (hade avstannat) och fostersäcken hade vuxit så att den motsvarade vecka 6. Sist jag hade missfall var ju både foster och säck i storlek som vecka 8, så det borde ju ha varit mer då.
    Men det är så sjukt, jag skulle ju ha varit i vecka 9 nu, men ingen blödning, ingenting. Tänk om jag INTE gjort det där ultraljudet, då hade jag säkert trott i flera veckor till att jag var gravid! Känns rätt konstigt faktiskt.

Nästa graviditet blir det många VUL fram till vecka 12, det är en sak som är säker.
    Det var likadant vid mitt ma inte en droppe? =/ Då kommer det säkert gå bra om det inte är mer som ska ut och du är ju på sjukhuset där de kan ta hand om dig om du skulle få ont!

Muffe- Stort grattis så skönt!
    Det SKA bli vår tur.........
  • MelikaH
    Muffe80 skrev 2010-09-23 18:13:32 följande:
    Vet inte om det är helt ok att skrivao m detta här inne, hoppas ingen blir ledsen... MEN....

Vi är sååå lyckliga. Bebisen lever och såg ut att må bra ut enligt gyn. Jag är så himla lättad!!! och GLAD, LYCKLIG... JA ALLT!!!

Vi kom till min privata gyn som var så himla söt och gullig och pratade länge innan vi gjorde undersökningen. Frågade om missfallet, blödningar m.m.

Sen gjorde hon VUL och såg direkt hjärtat ticka på snabbt som attan... mätte bebisen till de lilla 14 mm och vecka 7+5 (plus-minus 3 dagar...) Enligt mig var jag i v 8+2 eller 3 så det stämmer väl rätt bra. Lite orolig är jag att den var såå liten, men det kommer den kanske i fatt.

Hon beräknade BF till 6 maj och pratade länge med oss efteråt om nästa ultraljud, att vi var välkomna dit igen och önskade oss lycka tll och att mitt illamående skulle avta om ca 4 veckor så jag kunde njuta lite mer

Finns en bild i fortsättningstråden för den som är nyfiken. Inte den nyaste apparaten så bilden är suddig och bebisen liten...
    Vad roligt att höra, jag blev jätte glad för din skull Skrattande
  • Dag och natt

Jag hoppas allt går bra för dig imorgon sugarrush! Hur mår du annars idag? Varmaste kramarna!

• Pilgrimmen
    Muffe80 skrev 2010-09-23 18:13:32 följande:

Åh va glad jag blir för eran skull! Shit vilken härlig känsla att se! Då kan man ju nästan säga grattis till bebisen igen

Föresten så blev jag själv jävligt deppig idag. Nu är det 13 dagarsen mitt senaste mf och hade hoppats på ägglossning väldigt snart, rättare sagt 6 dagar. Men så tog jag ett gravtest idag för att vara helt säker på att allt var borta men ICKE!! Faaaan jag som trodde jag testade negativt veckan efter mfet...Åhhh va det ska dra ut på tiden då...Vill bara ha min ägglossning så jag kan slappna av lite, för väntan mellan äl och bim är fan så roligare än tiden mellan mens och äl!!

Sorry om jag inte är så jätte aktiv i tråden just nu men jag behövde lite break härifrån, även om jag läst igenom varje dag =)

Så jag beklagar alla nya missfall
    Och grattar allt positivt
  • Mamaobabba
    sugarrush skrev 2010-09-23 14:07:11 följande:
    Nu börjar jag bli nervös inför morgondagen. har googlat lite och det verkar som om det kommer göra SJUKT ont att få cytotec, att jag kommer få riktiga värkar och sammandragningar och att många behöver morfin för att klara av smärtan. Fyfan.
    Men det är väl bara att bita ihop...
    Vill inte skrämma dig, men under mitt MA skulle jag vänta ut det utan cytotec, men fick uppleva att kroppen startade hela den processen själv. (tyvärr helt utan resultat..) Det var, fanimej, det värsta jag har varit med om! Gjorde så sinnessjukt ont, visste inte var jag skulle ta vägen, mådde illa, kallsvettades och var stundtals helt borta av smärtan.. Detta gjorde att jag valde att skrapas vi dåterbesöket. Pallade inte med att behöva uppleva det igen, med risk för att ändå behöva skrapas.
    Men, jag var iofs hemma, utan annan lindring än vanliga värktabletter.
    Så, det är säkerligen bättre om man har möjlighet att få smärtlindring..
    Hoppas att allt går bra!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3