• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • pixerpie

Grattis Pancakes! Hoppas kunna göra dig sällskap nere på lista nästa vecka... Håll tummarna för 5:te ggn gillt för mig med!!! VILL,VILL, VILL ha plus nu!!! Visst skulle du med haft bf i okt om det gått vägen??  ( Kommer kännas skit att inte vara gravid då- så håll någon extra tumme för mig!)  Fyra nära mig är höggravida nu.... 

Sugerrush- jag hade också två täta mf... man kommer sakta över det... men kul är det inte... Jag rasade massa i vikt.... Styrkekram!

Ömma bröst men inga andra symptom- försöker att inte analysera! Var ju till läkaren förra veckan- och han undrade vad jag gjorde där... Allt såg iaf bra ut och han tyckt jag skulle lägga pengar på nåt roligare än gravtest! Sa att om man testar varje dag under en cykel är det inte ovanligt med utslag under ett dygn även om det är "inte" är en graviditet eller iaf en misslyckad!

Kramar!!

• MCT79

hej tjejer...
    Sugarrush jag förstår att du behöver en brejk, vi finns här när du behöver oss!

Pixan, jag har också ömma bröst nu.. men bara äl+4 så jag kan omöjligen ha några symtom alls..=) Gud vad sakta tiden går...

Jag skulle haft BF i morgon... har tänkt på det en del sista dagarna.. å nu är jag inte  gravid alls...när jag började blöda och fick mf konstaterat i januari så tänkte man ju att man snart skulle vara å¨banan igen.. iofs tur att jag inte visste det jag vet nu. Hade nån sagt åt mig 22 januari att jag skulle blöda en bit in i april hade jag nog fått panik...

• pixerpie
    MCT79 skrev 2010-09-25 15:53:35 följande:
    hej tjejer...
    Sugarrush jag förstår att du behöver en brejk, vi finns här när du behöver oss!

Pixan, jag har också ömma bröst nu.. men bara äl+4 så jag kan omöjligen ha några symtom alls..=) Gud vad sakta tiden går...

Jag skulle haft BF i morgon... har tänkt på det en del sista dagarna.. å nu är jag inte  gravid alls...när jag började blöda och fick mf konstaterat i januari så tänkte man ju att man snart skulle vara å¨banan igen.. iofs tur att jag inte visste det jag vet nu. Hade nån sagt åt mig 22 januari att jag skulle blöda en bit in i april hade jag nog fått panik...
    Usch, förstår känslan... Var också så inställd på att vara gravid igen eftersom det ju var en evighet till oktober... Hann ju med ett mf till i april och sedan dess har kroppen flippat totalt!! Och du har ju tyvärr också erf av två mf- blä för det!! Men enligt läkaren skulle ömma bröst och t om mjölk i brösten för mig inte göra någon skillnad eftersom jag ändå har äl... men påmind blir man ju hela tiden då det spänner och drar och växer en halv stl... Vore det inte för brösten hade jag nog kunnat ignorerar och glömma av väntan på bim eftersom jag har mycket omkring mig ändå...

Hittar du någon bra strategfi för att " orka igenom" förväntat bf så dela gärna med dig...

Vi får kämpa tillsammans och hoppas på att vi snart har små underverk i magen... men njuta av det på samma sätt som första gången kommer vara omöjligt... samtidigt borde vi ju ha "gjort vårt för statistiken" ...

KRAMAR!!
  • FruW

Sugar - skönt att höra att det gick "bra" i fredags!! Jag vet hur det känns, 2 mf på raken suger!!! Men vännen, du klarar det, också.. Jag har haft 3 på raken, o det är fruktansvärt jobbigt, men man överlever! Prata med sambon din, familj och/eller vänner, försök hitta positiva saker i ditt liv för att se att det finns annat än mf´et och barnlängtan.. Vi finns här när du är redo igen, och vill du får du gärna inboxa!

Stor kram till dig och hoppas att jag får se dig här snart igen! Hjärta

• MCT79
    pixerpie skrev 2010-09-25 16:18:04 följande:
    Usch, förstår känslan... Var också så inställd på att vara gravid igen eftersom det ju var en evighet till oktober... Hann ju med ett mf till i april och sedan dess har kroppen flippat totalt!! Och du har ju tyvärr också erf av två mf- blä för det!! Men enligt läkaren skulle ömma bröst och t om mjölk i brösten för mig inte göra någon skillnad eftersom jag ändå har äl... men påmind blir man ju hela tiden då det spänner och drar och växer en halv stl... Vore det inte för brösten hade jag nog kunnat ignorerar och glömma av väntan på bim eftersom jag har mycket omkring mig ändå...

Hittar du någon bra strategfi för att " orka igenom" förväntat bf så dela gärna med dig...

Vi får kämpa tillsammans och hoppas på att vi snart har små underverk i magen... men njuta av det på samma sätt som första gången kommer vara omöjligt... samtidigt borde vi ju ha "gjort vårt för statistiken" ...

KRAMAR!!
    Näe.. ingen bra strategi alls,... bita ihop och låtsas som inget alls är min stragetgi idag... eller iaf sysselsätta mig med annat.
    Som att plocka äpplen under äppelträdet och lägga i komposten... hade sällskap av en del larver, flygor och maskar kan jag berätta....uuuusch!
  • flawless
    Pancakes skrev 2010-09-24 14:52:06 följande:
    Förresten, alla ni som blir stressade och irriterade av rådet  "slappna av så kommer det när du minst anar det" så kan jag bara säga att lyssna inte på dem, det har ingen som helst betydelse vad man gör! Nu plussade jag den gången vi försökte som allra mest och hade riktigt ÄL-test-rutin-sex och förra gången plussade jag när vi var jätteavslappnade inte inte försökte alls. Så det verkar inte ha någon betydelse vilken inställning man har. Man får köra på det man mår bäst av!
    Tänker som du..får ofta höra det, slappna aaaav bara så POFF!! så händer det.
    Men ja säger varje gång att det har inte med det att göra.
    Blir lite irriterad, orkar inte höra sånt när man misströstar ju. Inte blir det lättare för det liksom.
     Iofs så kan väl stressen påverka menstruationen till viss del.
    Så kanske ligger det nåt i det om man tänker så. Men vill ändå inte höra såna kommentarer.
  • mallanis

Nu är det gravidstim på gång tjejer!!!! 
    Plussade i går och hoppas att det nu vid min tredje graviditet att det denna gång ska sluta med en liten bebis och att mf och ma bara är gamla minnen. Tredje gången gilt va?

Tredje gången gilt?!
  • Med två små
    mallanis skrev 2010-09-26 22:33:17 följande:
    Nu är det gravidstim på gång tjejer!!!! 
    Plussade i går och hoppas att det nu vid min tredje graviditet att det denna gång ska sluta med en liten bebis och att mf och ma bara är gamla minnen. Tredje gången gilt va?
    Stort grattis! Tredje gången gillt håller vi verkligen tummarna för och att det här ska bli gången då allt går vägen!
  • Med två små
    BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    26-27 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?
    24-26 sept - Pancakes (5:e försöket, MA april-2010)
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3