• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten
    Muffe80 skrev 2010-09-22 09:45:00 följande:
    kl 16 imorgon får jag vår dom! skitnervös. rädd att blödningarna var en hint om MA men vi får väl se. är inställd på både och
    det kommer gå bra..
    och nej det hjälper inte att spekulera tyvärr..
    för vissa mår pyton illa och soyr och hela baletten men får ändå missfall.. sen finns det såna som jag som mår kalas bra. inget illamående inga spyor ingenting och som det "peppar,peppar" går bra för...
    så man kan ALDRIG veta hur det ska gå...
    Det enda man kan göra är att lyssna på sin kropp och försöka må bra. Kram
    Längtan efter liten är stor
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-09-22 10:26:05 följande:
    Hej tjejer... vad tråkigt att du kommer tillbaka till oss Sugarrush... :(( Hur känns det idag`?
    Känns lite bättre nu när jag fått en tid på fredag för cytotec-behandling. Ska bli så skönt när det är klart! Då kan man andas ut och ladda om.
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-09-22 11:04:23 följande:
    Känns lite bättre nu när jag fått en tid på fredag för cytotec-behandling. Ska bli så skönt när det är klart! Då kan man andas ut och ladda om.
    Mmm... skönt att ha en tid ändå..  för då gör man nått aktivt... det var det som var så jobbigt tyckte jag med mitt utomkveds.. att man inte agerade utan bara avvaktade... det täääär på psyket...
  • Pancakes

Happiness, det var länge sen! Hur är det med dig?

• Pancakes

Förresten, är det någon som bokat tid hos gyn bara för att kolla att "allt är okej"? Det har nu gått fem månader sen missfallet och har inte blivit gravid än och jag vet att det kan ta tid men man börjar ju undra lite ändå. Måste man vänta ett år innan man söker hjälp? Tänk om man bara har en enkel infektion som lätt kan botas...

• MelikaH

Fick reda på att jag fått MA förta veckan och jag fick ut embryot i söndags hemma :( Var hos gyn igår och allt var borta men en tunn hinna var kvar. Den skulle lossna av sig självt sa han. Det var bra att min kropp själv stötte ut embryot tyckte han.
    Om grav.testet som jag skulle ta om tio dagar fortfarande visar svagt positivt så skulle jag besöka gyn igen.
    Men jag tänker ändå gå på konstroll om några veckor. Kan inte slappna av annars. 

• Muffe80

Trist med MA. hur kom du på MA:t och hur började det?

Är lite orolig själv just nu nämligen.

Välkommen hit

• Pancakes
    MelikaH skrev 2010-09-22 15:36:36 följande:
    Fick reda på att jag fått MA förta veckan och jag fick ut embryot i söndags hemma :( Var hos gyn igår och allt var borta men en tunn hinna var kvar. Den skulle lossna av sig självt sa han. Det var bra att min kropp själv stötte ut embryot tyckte han.
    Om grav.testet som jag skulle ta om tio dagar fortfarande visar svagt positivt så skulle jag besöka gyn igen.
    Men jag tänker ändå gå på konstroll om några veckor. Kan inte slappna av annars. 
    Beklagar ditt MA. Här är i alla fall en väldigt stöttande och bra tråd!

Det enda råd jag kan ge är att gråt ut tillsammans och låt det ta tid. Snart känns det bättre! Jag ville bara dra mig undan och gjorde det ett tag tills det känns lättare. Så fort man varit på återbesök och fått konstaterat att allt är borta känns det mycket lättare, jag lovar. Då kommer ÄL snart och så kan man försöka igen.
  • sugarrush

Nu har jag beställt 40 gravtest och 20 ÄL-test. Jäklar vad det ska testas efter sjukhusvistelsen. Väck ska det, det där jäkla hcg-hormonet!

Beklagar ditt missfall, MelikaH!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3