• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes
    kajsalisa skrev 2010-09-24 09:02:51 följande:
    Underbart Pancakes. Kollade i ditt galleri och jag tycker att det är ett klockrent plus. Åh vad spännande...
    Skönt att höra! Snacka om att man är nojig..

Guldsmulan, vilken underbart söt liten parvel!
  • MCT79
    Pilgrimmen skrev 2010-09-23 22:35:35 följande:
    ja men precis så tänker jag. För efter alla mina andra tidiga mf så har det varit svaga plus innan och nästintill efter mfet så har det varit negativt, men nu lixom, varför håller det i sig? Jag har ju dessutom fått ett svagare test efteråt. ja men negativt..Haha! Varför kan man inte vara som en normal människa. För efter 14 dagar kan man ju inte få ett nytt plus?!
    Nej ingen riktig blödning efter mitt mf. Men en riktig miniförlossning när mitt mf kom. Så ingen snack om saken att det var ett mf men man är ju nojjig över att allt inte kommit ut. Men då ska det ju ändå inte "öka" i styrka...
    Mamaobabba skrev 2010-09-23 22:27:23 följande:
    Åh, hoppas verkligen, verkligen att det tar sig då!!!!
    Å om inte annat kanske ni kan få bli gravida på resan.. Maken å jag vart gravida på bröllopsresan efter att ha försökt i 18 månader. Vi slappnade väl äntligen av då.. Men, ja.. sen blev det ju MA.. Så nu är vi på't igen! 3:e ÄL efter MA i juni.. Hoppas, hoppas att det ska vilja bli något!
    Åh gulliga du =) Joo om det nu inte tar sig nu så hoppas vi självklart att det kanske tar sig därnere. För som det ser ut nu så är det äl tider i thailand då Bättre kunde det inte varit isåfall =)
    Hållerr tummarna för att det är NU det gäller och det är NU det smäller för er del
    Så du fick rejält ont men småblödde bara?
    Jag vill inte skrämmas men jag skulle nog kolla upp mig.. säg att du fick mf för två veckor sen, att du fick ordentligt ont men inte blödde så mkt och att ditt plus fortfarande är supersvagt men att det var neg. 4 dagar efter ditt mf.
    För mig låter det som att kroppen inte lyckades göra sig av med allt den gången. Jag fick den förklaringen vid mitt utomkvedes...
  • mallanis
    Pancakes skrev 2010-09-24 08:56:07 följande:
    Japp, BIM idag till på söndag nånting. Vet inte exakt, har haft lite oregelbundna cykler. Du har i helgen ser jag! Håller tummarna!

Jag vet inte hur starka de plussen kan bli på CB, men "gravidstrecket" kom upp före det andra strecket inom tio sekunder. Kan det vara ett gott tecken i alla fall?
    =) härligt!!!  Det är det säkert stort grattis!
    Det SKA bli vår tur.........
  • Pancakes
    MCT79 skrev 2010-09-24 09:32:39 följande:
    Woohooooooo!!!! Pancakes Grattis!!! Gud vad roligt!!! 
    Tack gulliga du!
  • Pilgrimmen

Gladsmulan: Åh sikken riktigt liten godig!! Det är sånt som gör att man orkar fortsätta Grattis till pojken! =)

MCT79 skrev 2010-09-24 09:34:49 följande:
    Så du fick rejält ont men småblödde bara?
    Jag vill inte skrämmas men jag skulle nog kolla upp mig.. säg att du fick mf för två veckor sen, att du fick ordentligt ont men inte blödde så mkt och att ditt plus fortfarande är supersvagt men att det var neg. 4 dagar efter ditt mf.
    För mig låter det som att kroppen inte lyckades göra sig av med allt den gången. Jag fick den förklaringen vid mitt utomkvedes...

Nää jag blödde riktigt mmycket och hade grymma smärtor under ca 4-5 timmar och sen vart allt typ slut. Efter det har det kommit ytte pytte rosa bara. Men nu är allt helt slut förutom dom svaga svaga plusen. Men visst har/är jag orolig för att allt inte kommit ut riktigt. Och tyvärr får man inte komma in för en sån "skitsak" bara för att kolla. Så avaktande har blivit en del av mitt liv  nu .Lustigt att man först går och längtar till ett plus och sen vill att det ska bli starkare, för att sen gå och längta till det försvinner...Trist! Hur går det för dig nu?

• Pancakes
    Pilgrimmen skrev 2010-09-24 09:54:57 följande:

Gladsmulan: Åh sikken riktigt liten godig!! Det är sånt som gör att man orkar fortsätta Grattis till pojken! =)

Nää jag blödde riktigt mmycket och hade grymma smärtor under ca 4-5 timmar och sen vart allt typ slut. Efter det har det kommit ytte pytte rosa bara. Men nu är allt helt slut förutom dom svaga svaga plusen. Men visst har/är jag orolig för att allt inte kommit ut riktigt. Och tyvärr får man inte komma in för en sån "skitsak" bara för att kolla. Så avaktande har blivit en del av mitt liv  nu .Lustigt att man först går och längtar till ett plus och sen vill att det ska bli starkare, för att sen gå och längta till det försvinner...Trist! Hur går det för dig nu?

Till mig sa de att man kan ha plus i åtta veckor efter och att det bara är hormoner och inget konstigt. Men kolla upp ändå att allt är borta. Jag fick ju verkligen ut en klump och sen försvann blödningarna helt men hade ändå plus två veckor senare än det. Och fick ÄL ändå som sagt. Men det verkar väldigt olika det där.
  • MCT79

Jisses vad olika det verkar vara.. mitt plus efter mitt mf var borta efter två dar denna gången... sist tog det 10 veckor.. men då satt det ju galet med.

Pilgrimmen jag har haft äl... så bim runt 4 oktober... men har inga förhoppningar om att lyckas direkt... det tog ju 5 försök efter utomkvedes så...  Rynkar på näsan

• mallanis

Guldsmulan- Grattis! Det är sånt som gör att man orkar kämpa vidare!

Det SKA bli vår tur.........
  • Pancakes

Lite läskigt är det....men jag uppdaterar mig väl på listan då. Iiiiiiih

BIM SEPTEMBER
    19sept - En Elva ( 5:e försöket efter MA i maj- 10)
    26-27 sept?  - Mallanis ( 3:e försöket efter Mf juni, MA i dec -09) ÄL 10-16 sept?

BIM OKTOBER

1 okt.-Lillamy3 (4e efter mf i maj. fortfarande utan pergo. Tror jag fick äl som igår/idag.)
    2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    4 okt - MCT79 - (1:a försöket efter Mf aug-10, X jan-10)
    9 okt - Atti (4:e försöket efter ma juni-10, om vi försöker)
    11 okt - Mimmi80 (5:e försöket efter MF) ÄL 26 sept?
    11 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Jazmin (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    Med två små - mf 28/8, hoppas på äl i mitten av september
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Frikadellen
    Linda840406 
    4 sept - maria204 (1 fösöket efter 2 MA, det senaste i juni)

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011

Pancakes BF 1/6-2011

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3