• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MelikaH
    Pancakes skrev 2010-09-23 08:52:17 följande:
    Snart är ni igång igen ska du se! Man brukar ofta veta när det sista kommer ut. För mig var det ocksåp en tunn hinna kvar och fick några till Cytotec och då kom det ut som en klump och sen slutade blödningen helt nästan. Två veckor senare kom ägglossningen och två veckor efter det mensen.

Min situation är att det gått snart ett halvår sen missfallet. Det har inte tagit sig igen, vet inte riktigt varför. De första månaderna försökte vi inte jätteaktivt men nu de senaste två gångerna har jag kört med ÄL-test, men jag kommer sluta med det för jag tycker bara att det är stressande. Har BIM imorn men har inga stora förhoppningar den här gången heller.

Ska plocka fram vår BIM-lista så kan du se vilka som är aktiva i tråden och skriva upp dig om du vill!
    Men det kommer då man minst anar det, jag har en massa ÄL tester hemma men inte använt dem alls, vill helst inte det. Blir stressat som du sa. Allt får ta sin tid tycker jag även om det inte är så lätt.

Får jag fråga vad cytotec är? Har inte fått något. Dum fråga kanske. Jag hoppas också att hinnan snart är ute, vet inte om jag kommer märka det själv?!

Jag vet inte riktigt när min BIM är än, får skriva in så fort jag vet hur det ligger till.
    Jag hade annars en regelbunden menscykel, får se hur det blir efter allt detta.

Har det varit någon skillnad för dig efter allt? 
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 09:41:22 följande:
    Ja, det är märkligt hur kroppen och psyket luras. Idag säger jag att jag inte känner nåt alls men skulle jag plussa imorn skulle jag nog säga att jag nog hade lite ömma bröst ändå och att jag blev lite yr på träningen imorse etc. Men i nuläget spekulerar jag inte, har varit skengravid såååå många gånger så jag vet inte hur det ska kännas.
    Vet inte hur det skall kännas heller känner jag... Även om jag har en son sen innan. Det enda jag kan minnas från då var att jag fick ömma bröstvårtor direkt efter äl. men det måste ju berott på äl och inte grav. Det får jag till och från nu också. Alla "typiska" symptom fick jag inte föränn framåt vecka 5-6, dvs en dryg vecka efter BIM.

Har också varit mer eller mindre skengravid varje månad innan BIM. Att kroppen skall hålla på att luras så, bara för att man har en så stark önskan PMS och gravsymptom är ju väldigt lika desvärr, har jag upptäkt.

Skall hålla tummarna stenhårt för dig!!!!
  • Pancakes

Tack LillaMy3, det behöver jag :) I ärlighetens namn så har jag faktiskt inga symtom alls, är inte ens skengravid. Däremot tror jag att jag har en begynnande mensvärk faktiskt.. Ja, ja vi får se om den kommer idag. Annars tar jag ett test imorn bitti så jag vet om jag kan unna mig massa vin imorn kväll när jag ska ut med kompisar.

Melikah, Cytotec är såna där piller som man tar när man vill stöta ut alla rester från missfallet. Det är samma piller som används vid abort. Ibland tar kroppen hand om det själv och så verkar det ju vara i ditt fall. Min kropp tog hand om det mesta själv men det var bara liiiite lite kvar och då fick jag Cytotec så att jag kunde bli av med allt och gå vidare. Men om du inte behöver så är det ju skönt om du slipper. Min upplevelse var ganska odramatisk men har hört andra som haft väldigt ont och blött mycket.

• MelikaH
    Muffe80 skrev 2010-09-23 11:27:13 följande:
    Det hände mig nyligen så jag vill verkligen itne att det händer igen.

Mådde du jätteilla?
    Jag förstår dig :(

Jag mådde inte alls illa även innan jag fick MA, så jag hade inte just den symptomen.
    Jag hade väldigt ömma bröst de gjorde så ont och jag var väldigt trött.
    Hade även lite molande värk med men just det tyckte jag att det minskade den sista tiden, nu när jag tänker på det. Kände molande värk i början men sen var det inte mer med det.
    Jag skulle ha varit i vecka nio när jag var på VUL men då var embryot bara sju veckor.
    Alltså hade den slutat att utvecklas redan då :(

Jag hoppas verkligen att allt ser bra ut, vilket jag vet att det inte är någon fara :)

Vilken vecka är du i? 
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:20:15 följande:

Tack LillaMy3, det behöver jag :) I ärlighetens namn så har jag faktiskt inga symtom alls, är inte ens skengravid. Däremot tror jag att jag har en begynnande mensvärk faktiskt.. Ja, ja vi får se om den kommer idag. Annars tar jag ett test imorn bitti så jag vet om jag kan unna mig massa vin imorn kväll när jag ska ut med kompisar.

Låter smart med test i morgon om det är kalas i helgen. Hoppas att du inte får drick vin, men om du nu får det så får du passa på att njuta För om vi alla skall plussa här i tråden snart så blir det inget vin på länge

Själv så är jag ledig på förmiddagen idag. Trött, men det beror nog mest på att vårt barndalarm kom på att det bar tvunget att påpeka att batteriet nästan var slut, kl 4 i natt. Så knappast symptom
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:40:37 följande:
    Låter smart med test i morgon om det är kalas i helgen. Hoppas att du inte får drick vin, men om du nu får det så får du passa på att njuta För om vi alla skall plussa här i tråden snart så blir det inget vin på länge

Själv så är jag ledig på förmiddagen idag. Trött, men det beror nog mest på att vårt barndalarm kom på att det bar tvunget att påpeka att batteriet nästan var slut, kl 4 i natt. Så knappast symptom
    Ja, trött kan vara vara ofta. När har du BIM då? Nästa vecka var det va?
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:42:36 följande:
    Ja, trött kan vara vara ofta. När har du BIM då? Nästa vecka var det va?
    LIte oklart när äl var, men tippar på i fredags. Det var då älflytningarna tog slut och, magen gjorde lite extra ont. Dessutom var äl-testet (ett av tre jag tog) positivt på torsdagen. Men ver inte hur det var på tisdag, onsdag eller fredag då jag inte tog ett då.

Så fredag nästa vecka borde BIM vara.

Så bara vänta och se....
  • Pancakes
    LillaMy3 skrev 2010-09-23 13:50:46 följande:
    LIte oklart när äl var, men tippar på i fredags. Det var då älflytningarna tog slut och, magen gjorde lite extra ont. Dessutom var äl-testet (ett av tre jag tog) positivt på torsdagen. Men ver inte hur det var på tisdag, onsdag eller fredag då jag inte tog ett då.

Så fredag nästa vecka borde BIM vara.

Så bara vänta och se....
    Åh, visst är det jobbigt med denna väntan. Om man ändå kunde få ett svar direkt efter ÄL om det tog sig eller inte. Ja, BIM borde vara fredag för dig. Min BIM vet jag som sagt inte riktigt... Jättestarkt utslag på onsdag morgon och aningen svagare på torsdag. Borde vara imorn som är min BIM.
  • LillaMy3
    Pancakes skrev 2010-09-23 13:53:17 följande:
    Åh, visst är det jobbigt med denna väntan. Om man ändå kunde få ett svar direkt efter ÄL om det tog sig eller inte. Ja, BIM borde vara fredag för dig. Min BIM vet jag som sagt inte riktigt... Jättestarkt utslag på onsdag morgon och aningen svagare på torsdag. Borde vara imorn som är min BIM.
    *HoppasHoppasHoppasHoppas*

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3