• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 17:48:47 följande:
    Har du redan fått de utskrivet? 10 dgr låter lite klent.. Jag skulle enligt min läkare börja me proggisarna vid ÄL (om de hade blivit som planerat..) för o ge bästa förutsättning för gulekroppen o bygga upp sig fint osv, nu blev de dock från plus men då ska man fortsätta tills v 12 då moderkakan tar över..
    Ja jag fick med mig ett recept i handen när jag gick. (gamla tidens gula papper!) Skulle jag plussa så får jag väl be om mer då.. =)

Tog du två ggr om dagen??
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 18:36:50 följande:
    Ja jag fick med mig ett recept i handen när jag gick. (gamla tidens gula papper!) Skulle jag plussa så får jag väl be om mer då.. =)

Tog du två ggr om dagen??
    Hahah åååh, de va länge sen man fick ett sånt! Yep, 1 morron o 1 kväll. 400 mg x 2 alltså. Och dom kladdar som FAN så man måste ligga ner 15-20 min för att den ska smälta därinne, annars "ramlar" den ut direkt. Och de blir fettfläckar i trosor osv som kan va lite svåra o få bort i tvätt, så tänk på de ;)
  • MCT79
    sofy skrev 2010-10-13 18:38:59 följande:
    Hahah åååh, de va länge sen man fick ett sånt! Yep, 1 morron o 1 kväll. 400 mg x 2 alltså. Och dom kladdar som FAN så man måste ligga ner 15-20 min för att den ska smälta därinne, annars "ramlar" den ut direkt. Och de blir fettfläckar i trosor osv som kan va lite svåra o få bort i tvätt, så tänk på de ;)
    Gott med nån som gör misstagen före en själv! ;)
    Jag får väl ställa väckarklockan tidigare än jag måste kliva upp och klämma in en då. ;)

Men som sagt.... från plus sa han till mig. Det kanske är olika beroende på var i cykeln det brukar skita sig... Verkar som många som genomgår IVF tar från ÄL..
  • sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 18:58:06 följande:
    Gott med nån som gör misstagen före en själv! ;)
    Jag får väl ställa väckarklockan tidigare än jag måste kliva upp och klämma in en då. ;)

Men som sagt.... från plus sa han till mig. Det kanske är olika beroende på var i cykeln det brukar skita sig... Verkar som många som genomgår IVF tar från ÄL..
    Hahaha visst är de ;) Nä ja e glad ja slipper dom nu, satan va dom kladdade, geggade o va allmänt irriterande haha! Fast värt de ändå, ja :)

Jo men ja har ju bara haft tidiga MF.. som dina senaste.. så då ville hon ja skulle bygga upp de från ÄL istället för o börja vid plus då de redan kunde va "försent.." Men de vare ju inte denna gång iallafall :D
  • MCT79

Den här gången började du från plusset eller??

Usch jag har läst lite om det han pratade om... balanserade translokationer och skit... tänkt om det är nått genetiskt fel... :((

• sofy
    MCT79 skrev 2010-10-13 21:18:12 följande:
    Den här gången började du från plusset eller??

Usch jag har läst lite om det han pratade om... balanserade translokationer och skit... tänkt om det är nått genetiskt fel... :((
    Haha jaaa, ja fick ju inte bli gravid förrän vi fått provsvaren så dom skulle kunna sätta in rätt grejer från ÄL, men så blev ja de ändå o då ringde ja upp o så skrev hon ut de.. så ja började på 4+1 :)

Neeej de trorja absolut inte! De är inte SÅ vanligt. Jag tror de är som för mig, o nu kommer du snart va gravid igen o då har du hjälp o de kommer gå kanon!
  • SoMa72

Happ, stora BIM-dagen är här... Testade och fick ett stort, fett Minus (som väntat), nu är det bara att invänta menseländet då... Rynkar på näsan Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!  

• Pancakes
    SoMa72 skrev 2010-10-14 08:19:47 följande:
    Happ, stora BIM-dagen är här... Testade och fick ett stort, fett Minus (som väntat), nu är det bara att invänta menseländet då... Rynkar på näsan Skiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit!  
    Neeeej, vad trist. Skit också! Jag vet precis hur sur man blir! Stor kram till dig! Hoppas det går bättre nästa månad!
  • Pancakes

MCT, vad kul med ditt läkarbesök! Skönt att bli tagen på allvar. Vart gick du nånstans? I Jakobsberg?
    Nu ska du se att det vänder!

• sugarrush

Åh vad trist SoMa. Bit ihop, vår tid kommer! Själv är jag lite sur på sambon som var för trött för sex igår... Tänk om vi missar ÄL nu, jag ska ju bort i flera dagar nu ju.... (eller ja, klart han inte ska ha sex om han inte vill men, ja, ni fattar...)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3