• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2010-10-08 14:17:19 följande:
    Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....
    Men vafaaaaaaaaaan vad störigt! Men rosenrot verkar verkligen vara en dundermedel för dig!
    Du är ju faktiskt helt sjukt fertil tjejen, det kan du ju trösta dig med... måste säga att du verkar fantastisk som är så positiv jämt! Som min svärfar säger - "bara på´t igen, det är ju bara att njuta av att försöka igen..."

Hmmm..ikväll ska jag dricka öl, jepp det ska bli jävligt najs. För äntligen är antibiotika-kuren slut! Sen ska jag ha lite sex med mannen igen. Massor av skoj som jag inte pysslat med sedan mitten på augusti alltså!  
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-10-08 14:16:19 följande:
    Hahah...näe... norduppland... men det finns mycket ord och uttal där som också är vanliga i norrland.. många placerar mig runt skellefteå... mig veterligen har jag aldrig varit där.. :)
    I Norduppland? Samma här... Typ Skutskär? Du då? =)
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-10-08 14:17:19 följande:
    Tog ett test nu på em.... helvitt... så nu verkar jag vara på banan igen då.... tog en rosenrot... så nu kör vi... brösten helt oömma med...

Jakten på äl har börjat.....
    Håller tummarna för dig, gumman!
    Jag tog också Rosenrot den här månaden, för första gången, men vet inte om det har hjälpt... Känner inget nu iaf, å andra sidan är det inte BIM förrän på torsdag, tänker försöka att inte testa en massa innan som sist.
  • Muffe80

Gott med öl, och trevligt att ha sex... det händer inte så mycket av det hos oss, haha. Galet!

Jag kan flika in och rekommendera bidrottninggele, blev gravid med det båda gångerna jag tog det. Om det sedan beror på det vet man ju inte, men...

Lycka till!

• MCT79
    Pancakes skrev 2010-10-08 14:21:43 följande:
    Härlig inställning! Jäklar vilken kämpe du är! Heja heja! Du kan ju trösta dig med att du verkar ha lätt för att bli gravid i alla fall så om så så ska du ju på läkarbesöket så ni har ju alla förutsättningar för att lyckas nu!
    Exakt jag försöker se det så... vi BLIR ju gravida iaf... det måste vara en miljon gånger värre för de som aldrig plussar ens... Så..  Men nån jävla gång ska det väl fästa! =)
  • MCT79
    SoMa72 skrev 2010-10-08 14:50:52 följande:
    I Norduppland? Samma här... Typ Skutskär? Du då? =)
    Hahaha, kommer från Tierp men flyttade hemifrån -98 och har bott i Gävle några år, å nu utanför Stockholm... Så skutskär känner jag väl igen...=))
  • MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-08 14:43:03 följande:
    Men vafaaaaaaaaaan vad störigt! Men rosenrot verkar verkligen vara en dundermedel för dig!
    Du är ju faktiskt helt sjukt fertil tjejen, det kan du ju trösta dig med... måste säga att du verkar fantastisk som är så positiv jämt! Som min svärfar säger - "bara på´t igen, det är ju bara att njuta av att försöka igen..."

Hmmm..ikväll ska jag dricka öl, jepp det ska bli jävligt najs. För äntligen är antibiotika-kuren slut! Sen ska jag ha lite sex med mannen igen. Massor av skoj som jag inte pysslat med sedan mitten på augusti alltså!  
    Du är också enormt stark vännen! Mitt har ju skitigt sig tidigt.. det är ju värre att gå länge ju...

Man får vinkla saker från den positiva sidan.. sex är ju trevligt, å man kan äta och dricka vad man vill! =))  Bara man låter sig vara ledsen först... att låtsas vara glad vinner man inte på.

Faktum är att det blev lättare för mig att skaka av och gå vidare nu när testet blev helvitt.. för då slipper man hoppas... fan vad man vrider och vänder på allt i förhoppning om att det ska vara i sin ordning liksom! Letar hopp i andras berättelser... hopplös är vad man är. Fast om man inte orkade hoppas så vore man väl ett vrak alldeles...
  • sugarrush

MCT, jag vet att detta nog är en klen tröst, men jag önskar att min senaste graviditet gått som din. 
    Jag blödde ju när jag plussade, men sedan ökade hormonerna och blödningen avstannade, och jag antog att allt var bra och att det varit en nidis. Så jag gick aldrig ens och kollade upp blödningen. Vilket jag ångrar såhär i efterhand. För förmodligen var det redan när jag plussade som det gick snett.
    Känns så orättvist att få gå och tro i över en månad att man är gravid, när det inte ens finns något foster. Då vill man ju tusen gånger hellre att det kommer ut direkt så man kan försöka igen.

Bra att du ser det positiva i att du snart kan försöka igen, och i det att du slapp bygga upp en massa förhoppningar i onödan.

Klart att jag är skitledsen, men just idag har faktiskt orkat gå till jobbet (ett litet steg framåt). Att ha varit hemma i några dagar har varit skit-tungt och jag har gråtit massor, men nu känns det lite lättare. Nästa vecka ska jag arbeta hemifrån varannan dag, för att försöktigt fasa in mig i verkligheten igen. Dock ska vi bort två dagar emd jobbet, och det vådas jag för, två dagar heltid i rad, får se hur det går.....

• sugarrush

våndas skulle det stå, inte vådas...

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-08 15:27:55 följande:
    MCT, jag vet att detta nog är en klen tröst, men jag önskar att min senaste graviditet gått som din. 
    Jag blödde ju när jag plussade, men sedan ökade hormonerna och blödningen avstannade, och jag antog att allt var bra och att det varit en nidis. Så jag gick aldrig ens och kollade upp blödningen. Vilket jag ångrar såhär i efterhand. För förmodligen var det redan när jag plussade som det gick snett.
    Känns så orättvist att få gå och tro i över en månad att man är gravid, när det inte ens finns något foster. Då vill man ju tusen gånger hellre att det kommer ut direkt så man kan försöka igen.

Bra att du ser det positiva i att du snart kan försöka igen, och i det att du slapp bygga upp en massa förhoppningar i onödan.

Klart att jag är skitledsen, men just idag har faktiskt orkat gå till jobbet (ett litet steg framåt). Att ha varit hemma i några dagar har varit skit-tungt och jag har gråtit massor, men nu känns det lite lättare. Nästa vecka ska jag arbeta hemifrån varannan dag, för att försöktigt fasa in mig i verkligheten igen. Dock ska vi bort två dagar emd jobbet, och det vådas jag för, två dagar heltid i rad, får se hur det går.....
    Näe visst har jag tänkt den tanken också.... hellre tidiga mf än MA en massa veckor senare.. dels tar det ju längra tid för kroppen att hämta sig, dels hinner man ju längre psykiskt... att blöda på bim+2-5 sådär som jag har gjort är ju "lättare"... för det blir mer som mens, även om man vet att man var gravid...

Nästa gång Sugar... då jäklar är det vår tur...
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3