• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Ja, jag tippar på att det blir något liknanade för mig. Tycker mig se att det tar ungefär 1,5 vecka längre tid att bli av med hormonet den här gången jämfört med sist. Och sist tog det exakt 4 veckor till mensen, så om det följer någon slags logik borde mensen komma efter ca 5,5 veckor den här gången.
    Alltså OM det är ÄL borde den komma ca 3,5 veckor efter missfallet. Och det är iståfall i nästa vecka!
    Avancerad matematik det här

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 16:28:52 följande:
    Ja, jag tippar på att det blir något liknanade för mig. Tycker mig se att det tar ungefär 1,5 vecka längre tid att bli av med hormonet den här gången jämfört med sist. Och sist tog det exakt 4 veckor till mensen, så om det följer någon slags logik borde mensen komma efter ca 5,5 veckor den här gången.
    Alltså OM det är ÄL borde den komma ca 3,5 veckor efter missfallet. Och det är iståfall i nästa vecka!
    Avancerad matematik det här
    Verkligen! Helst borde man vara matteprofessor eller så... Glad
    Men sa de till dig att det är ok att prova igen på en gång eller rekommenderade de dig att vänta 1-2 menstruationer?
  • sugarrush

Den här gången sade läkaren att jag skulle vänta en mens, men förra gången sade en annan läkare att det bara var att köra på, den enda anledningen att man rekommenderades att vänta var att sjukvården kunde datera graviditeten lättare då. Så ja, vi kör nog på som vanligt, jag tror att om kroppen inte är redo så blir man inte gravid helt enkelt. Vad har de sagt till dig?

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-11 17:24:27 följande:
    Den här gången sade läkaren att jag skulle vänta en mens, men förra gången sade en annan läkare att det bara var att köra på, den enda anledningen att man rekommenderades att vänta var att sjukvården kunde datera graviditeten lättare då. Så ja, vi kör nog på som vanligt, jag tror att om kroppen inte är redo så blir man inte gravid helt enkelt. Vad har de sagt till dig?
    Till mig sa de två (den manliga läkaren), fast när han gick ut ur rummet sa den kvinnliga att det inte var hela världen ifall det blev nåt efter en... Fast min kropp vill uppenbarligen vänta ännu längre...
  • sugarrush

En liten positiv nyhet här idag: gravtestet visar NÄSTAN negativt, så nära negativt det bara kan komma... efter en kvart kom en svag, svag rosa skugga. Så japp, 2,5 vecka verkar det ta för hormonerna att försvinna.

Jag blöder fortfarande en aning brunt och lite pytteklumpar, men vi har börjat sexa här ändå.... När det är så himla lite, och inget färskt blod alls, så tror jag inte det är någon infektionsrisk.

Hur går det för er, tjejer? MCT, vilken dag skulle du til läkaren?

• MCT79
    sugarrush skrev 2010-10-12 14:49:54 följande:

En liten positiv nyhet här idag: gravtestet visar NÄSTAN negativt, så nära negativt det bara kan komma... efter en kvart kom en svag, svag rosa skugga. Så japp, 2,5 vecka verkar det ta för hormonerna att försvinna.

Jag blöder fortfarande en aning brunt och lite pytteklumpar, men vi har börjat sexa här ändå.... När det är så himla lite, och inget färskt blod alls, så tror jag inte det är någon infektionsrisk.

Yähh.. snart är du på banan igen... !

Jag har börjat småblöda igen ...(?) pyttelite... mer som rosa flytningar... nojjar lite nu med tanke på mitt tidigare X så jag tog ett test i morse som var kritvitt... så... det är nog som det ska.

I morgon har jag tid hos läkarne.... så får vi se vad de säger.. eller gör..
  • SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-12 14:49:54 följande:

Åhhh, det var roligt att höra! Vad skönt! Glad

Ingen mens än, idag är jag dock grymt allergisk, nyser, rinnsnuva o helt tung i huvudet, är väl fortf gräs eller så som ställer till det, var till Apoteket och köpte allergitabletter på lunchen...
  • sugarrush

Okej.. lite blandade krämpor alltså....
    SoMa, jag visste inte att man fick gräsallergi ställde till det såhär års... jobbigt!
    MCT, stort lycka till imorrn hos läkaren, vad skönt att du ska dit så snabbt! Det måste väl kännas som en lättnad! Bra att du slapp X också, det hade ju inte varit ngn höjdare direkt.... kommer tänka på dig imorrn!

• sugarrush

Haha, jag skriver ju som en kratta! SoMa, förhoppningsvis fattade du vad jag menade trots att min meningsbyggnad blev helt koko!

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-10-12 16:00:51 följande:
    Haha, jag skriver ju som en kratta! SoMa, förhoppningsvis fattade du vad jag menade trots att min meningsbyggnad blev helt koko!
    Haha, ingen fara jag förstod precis... Skrattande Det är ju fortf grönt o solen värmer då och då, så det är väl nåt sånt elände... Fast å andra sidan har inte tabletten hjälpt än, så det kan ju vara början på nån förkylning i värsta fall, då är det maken som är boven i dramat. Tungan ute
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3