• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Längtan efter liten

kul med lite folk från Uppland :D

Längtan efter liten är stor
  • MCT79
    Längtan efter liten skrev 2010-10-08 22:12:57 följande:
    kul med lite folk från Uppland :D
    Är du också upplänning? :)
  • FruW

MCT - usch vad tråkigt med blankt test! Men skönt att du fått en tid hos läkarna! Jag har ju också så, plussat men börjar blöda nästan genast.. 3 sådana bakom mig, men nu har utredningen rullat igång iaf, skönt det..

Svårt att veta vad som är start på mensen o vad som är de vanliga blödningarna jag haft i 2 veckor nu, men idag tycker jag det är mer, så jag tar det som mensstart... Hoppas innerligt att blödningarna slutar när mensen är över, trött på att ha det så här!

igårkväll kom jag hem efter en lång arbetsvecka, var o handlade på ica där jag nästan började lipa över alla gravidmagar o nyfödda bebisar som fanns där. Tänkte muntra upp mig med att köpa en tidning - p åalla förstasidor stog det om kändisars bebislyckor, o gravid-tidningarna var självlysande!! (ja jag såg det jag "ville" se...) kom hem till en fantastisk sambo som tänt en brasa, ljus mm hemma o bara väntade på mig.. Jag var på toppenhumör - not, o började storböla hemma! Gråter Pms, trött, hungrig.. Men varför ska det va så svårt att få bli föräldrar? Sitter på jobbet o hör mina höggravida kollegor planera  inköpsresor till Gekås o IKEA, diskutera namn, planering av bebisrummet, skötbord mm mm.. Jag vill också få göra det här!!!

Ursäkta mitt depp-inlägg idag, men att få en bebis känns så otroligt långt borta nu!! 

• sugarrush

Mimmi, lilla gumman, jag vet hur du känner, ibland är det OMÖJLIGT att hålla humöret uppe när man måste träffa på bebisar och gravida, man blir så påmind om vad man saknar mest av allt, och det gör så enormt ont. Jag undviker också tidningshyllorna, jag tycker också det är så jävla mycket gravidtidningar överallt. Och när jag möter bebismagar elelr barnvagnar på stan så brukar jag vända på huvudet så jag inte ser dem. Jag orkar knappt prata med vänner som är gravida eller har bebisar, möjligtvis i telefon (för då kan jag göra fula grimascher så fort de nämner sina graviditeter eller sina bebisar.)

Hoppas det är din vanliga mens-start idag så du kommer in cyklarna igen, förstår att det är frustrerande med blödningar som bara fortsätter och fortsätter. Skönt att utredningen är igång, nu har ni ju ännu bättre odds än tidigare att allt ska gå vägen! Verkar han bra, den där Lennart Blomqvist?

Stor kram, hoppas det känns lite ljusare idag!

• FruW

Sugar - tack vännen!! Hoppas att du mår bättre också, kul att se dig här igen (på FL, men hellre i den andra tråden då..) Ja, Lennart verkar jättebra, så det känns skönt! Nu väntar vi på proverna, o på plusset! Men kanske bra att få provsvaren innan plusset, så man vet om det är ngt annat som är knas! Han sa ngt bra, o det var att trots våra tre mf, o om vi inte skulle få ngn behandling alls, hade vi ändå 50-50 chans att en ny graviditet skulle lyckas, så det känns lovande! Jo, det känns lite bättre nu. Har varit iväg på hästmässa hela dagen, så ska lägga mig i soffan, dricka kaffe o käka lite godis o bara ha pms... Har börjat blöda lite mer nu, så tror det är mensen som kommit, men lite svårt att veta...

Jag gör som du med bebisar, gravida mm, men svårt när jag har både nära vänner o kollegor som är gravida, de vill jag inte undvika o inte så många som finns kvar sen.. Men - emellanåt är jag rejält sotis, även om det tar emot att erkänna det! När jag var på ICA igår såg jag en riktigt ung fjortis-mamma (inte åldern nu jag påpekar, utan typen fjortis, om ni förstår, men ung va hon med... ) med sin nyfödda bebis, o då kan jag känna mig bitter! Skäms Men jag skäms över att jag känner så, men känner mig så misslyckad över att jag inte klarar av att bli förälder...

Nej, nu soffan, godis o tv, ska inte ta ut min bitterhet på er tjejer, förlåt!

KRAM

• sugarrush

Mimmi, du tar inte alls ut din bitterhet på oss, osoa dig inte. Vi om några vet ju precis hur det är sådrä, att bli så avundsjuk så det bara skriker i kroppen, att man tycker att man minsann vore mycket mer lämpad än andra man råkar få syn på som har barn..själv blir jag så arg att jag nästan kräks när jag ser någon gravid som röker, eller någon med småbarn som bolmar där hon går med sin barnvagn.... kanske orättvist mot dem men skit samma. Jag har rätt att känna såhär, VI har rätt att vara ledsna och arga och bittra faktiskt!

Vi ska ut ikväll, får se om idioten som frågade förra helgen om jag är gravid är där. Jag ska iaf dricka någon drink så folk slutar spekulera varför jag inte drack förra helgen. Men kuratorn sade åt mig att inte dricka för mycket ikväll, för om den där idiot-snubben är där är det ganska stor risk att jag blir tokförbannad på honom om jag dricker... hmm.. får väl hålla mig i schack ikväll då....
    Annars har det varit en bra dag. Vi var på stan och fikade, undvek ett kafe för att det fanns en höggravid kvinna där. Känns så skönt att kunna vara ärlig mot sambon med sådant, och att han förstår mig. Gulle-sambon! 

• kajsalisa

2a trådbebisen född!! Titta in på fortsättningstråden för lite härliga nyheter...

• Atti

BIM SEPTEMBER
    27 - 28 sept - Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)

BIM OKTOBER

2 oktober- Pixan (  5 försöket efter mf april även mf feb)
    6 okt- Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)
    11 okt - Knuts76 (försökt sen -05)
    14 okt - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    17 okt - annaj84 (1:a försöket efter MF 13 sep-10)
    19 okt - Pilgrimmen (4e försöket efter mf juli-10 och 1a efter mf sep-10)

BIM NOVEMBER
    1 nov.-Lillamy3 (5e efter mf i maj-10.)
    5 nov - MCT79 - (1:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    7 nov  - Atti (5:e försöket efter ma juni-10)
    8 nov - Mimmi80 (6:e försöket efter MF)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Alicia72 - mf 30 juli vecka 7+2. Väntar på att kroppen ska sätta igång med mens/äl igen.
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.
    annaj84 - mf 13/9 hoppas på äl i slutet av sep

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

GRAVIDA 
    Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011

Stolt mamma till Lucas och Alexander
  • SoMa72

Är det nån här som ätit Rosenrot och sen fått mens för tidigt, alltså före BIM? Eller kan det isf vara tidigt MF? Tror jag blir galen snart... Skrikandes Nu har jag visserligen inte fått mens än, men BIM är på torsdag och jag har så j-a ont o vill gråta hela tiden och det känns som det kommer blod vilken j-a sekund som helst. (Ursäkta språket)

Tröst- och hopplöst känns det! Tänk om jag förlorat alla chanser till ny grav efter MF:et i april? Vet att det är katastroftänkande och att det inte är bra, men ibland gör inte hjärnan som man vill.

STOR kram på alla tjejer som kämpar! Det måste vara vår tur snart. Hjärta

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3