• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • SoMa72
    Alicia 72 skrev 2010-11-18 14:06:16 följande:
    HAHAHA *asg* Vad TROR de??? Det är som de där BMs som säger att man aldrig ska testa tidigare än 14 dagar efter utebliven mens för att vara säker på resultatet.... NOT very likely!

Men åter till dig; vad jobbigt att inte veta! Hur känns det nu då? Börjar det likna mens tycker du?
    Jag brukar använda lite omvänd psykologi i såna här situationer; ponera att denna graviditet var oönskad. Skulle du nu då vara säker på missfall eller skulle du fortfarande tro att du var gravid?

Alicia
    Borde bara ha kontaktat den ena, hon den positiva av dem... =P Å andra sidan är det väl bra att inte hoppas för mkt då, men jag blir så himla kluven.  Rynkar på näsan

Om det vore oönskat, så skulle jag tro att det bara var en konstig mens eftersom det för mig inte är naturligt att blöda vid en graviditet (eftersom jag hittills aldrig haft erfarenhet av det).  
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2010-11-18 14:24:51 följande:
    De tidiga mf jag har haft så har det blivit starkare fram till att jag börjat blöda å nån dag till för att sedan snabbt försvinna. Så fortstter dina öka i styrka som de gör tycker jag det ser lovande ut!

Rådet att vänta är ju aptråkigt men i praktiken det enda man kan göra... blodprov iofs om du kan få det nånstans?
    Gaaaah, då kan det ju fortf vara ett tidigt mf... Förvånad Är nog bäst att jag testar vidare, ska jag vänta i en vecka till kommer jag gå upp i atomer av ovissheten osv. Avvaktar med blodprov ett tag till.
  • sugarrush

Jag har hållit mig ifrån facebook bra länge nu. För jag orkar inte med alla jävla bebisbilder och ultraljudshejarop och skit! Idag gick jag in och såg att syrran uppdaterat med att berätta om sin graviditet, och alla gratulerar förstås... åh vad jag är avundsjuk! Fan vad jag är bitter och ledsen fortfarande.
    Kommer det här nånsin försvinna?

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 16:20:39 följande:
    Jag har hållit mig ifrån facebook bra länge nu. För jag orkar inte med alla jävla bebisbilder och ultraljudshejarop och skit! Idag gick jag in och såg att syrran uppdaterat med att berätta om sin graviditet, och alla gratulerar förstås... åh vad jag är avundsjuk! Fan vad jag är bitter och ledsen fortfarande.
    Kommer det här nånsin försvinna?
    Ja gumman, så fort du plussar och pyret håller sig kvar, det blir snart ska du se! Hjärta 
    Man kan bli galen för mindre och det är sååå svårt att inte bryta ihop när släkt och vänner blir gravida och man själv bara får minus eller mf...

Stor kram!
  • Bellas7

BIM NOVEMBER
    6 nov- Pixan (  6 försöket efter mf april även mf feb)
    16 nov - SoMa72 (6:e försöket efter MF i apr -10)
    29 nov  - Atti (6:e försöket efter ma juni-10)
    29 nov - Pinglan83 (1:a försöket efter 6mån gravförbud pga partiell mola apr - 10)

BIM DECEMBER
    4 dec - Mimmi80 (8:e försöket efter MF)
    6 dec - Knuts76 ( 1 MA, försökt sen -05)
    9 dec - MCT79 - (2:a försöket efter mf sept -10, aug-10, X jan-10)
    13 dec- leaeva -(1försök efter mf okt, mf nov)

VI SOM VÄNTAR PÅ MENS ELLER NY ÄGGLOSSNING
    Melitta (3:e försöket efter MF-maj-10 förväntad ÄL 23-24 juni
    Jania mf 13 Augusti. Väntar också på att cykeln ska dra igång.

VI SOM TAR EN PAUS
    Väntan på en liten
    Tejj
    Anneh

HUR GÅR DET FÖR ER TJEJER SOM VI INTE HÖRT NÅGOT IFRÅN? 

Med två små (ett MA, ett mf i augusti 2010, första försöket efter det)
    Mamaobabba - (3:e fösöket sen MA i juni-10, försökt plussa sen nov -08)

GRAVIDA

Vi som plussat (namn+BF):
    Malten, BF 26/8 -2010
    MCH, BF 8/9 -2010
    LINO, BF 18/9 -2010
    Mabaja, BF 27/9 -1010
    MB73 BF 30/9 -2010
    Gosemysan, BF 4/10 -2010
    Nataliesliv 20/11 -2010
    Mikaela 1/12 -2010
    2 barns mamma84, BF 14/12 -2010
    Anna TheSunshine BF 29/12 -2010
    kajsalisa BF 2/1 -2011
    PåvägMotSyskon BF 5-6/1 -2011
    rontgensyrran BF 7/1 -2011
    Bev BF 10/1 -2011
    misslouie BF 17/1-2011
    fröken SJ BF 23/1-2011
    Sommaren2005 BF 24/1 - 2011
    Odd BF 5/2-2011
    Polarbjörnen BF 20/2 -2011
    pinklove BF 6/3-2011
    Smålandsjänta BF 5/3- 2011
    Puttekulan BF 6/3-2011 
    Happiness BF 14/3-2011
    Kolbodatjej BF 16/3-2011
    Färnevik BF 28/3-2011 (6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet...)
    LittleJunia BF 30/3-2011
    Längtan efter liten BF 3/4 2011
    Bechi BF?
    Sofy BF 26/4 2011
    Havsklippan BF 26/4 2011
    Muffe 80 BF 1/5 2011
    Pancakes BF 1/6-2011
    Mallanis BF 3/6 - 2011
    annaj84 BF 24/6- 2011
    Pilgrimmen BF 28/6-2011
    LillaMy3 BF 9/7-2011
    Soffy83 BF 11/7-2011

• sugarrush
    SoMa72 skrev 2010-11-18 16:25:34 följande:
    Ja gumman, så fort du plussar och pyret håller sig kvar, det blir snart ska du se! Hjärta 
    Man kan bli galen för mindre och det är sååå svårt att inte bryta ihop när släkt och vänner blir gravida och man själv bara får minus eller mf...

Stor kram!
    Ja, man får hoppas att man slutar vara så himla ledsen någon gång, så att man kan vara den vän man faktiskt VILL vara, och kunna glädjas med andra. Nu vill jag bara gömma mig i en kokong och gråta.
    PMS, here we come!
  • Bellas7

Jag har börjat på hormonbehandling i går så jag ska på vul, mån nästa vecka och hoppas då att mina äggblåsor är på gång igen.
    Fasen vad det e jobbigt att bara vänta på pluss..igen..
    och jag håller med visst fasen e det jobbigt när alla är gravida runt omkring en, bittar japp totalt. Jag har varit så bitter de sista tre månaderna att jag inte mått så bra, vägrat träffa min mans familj för hans bror ska ha barn nu i mars. Samma dag vi kom hem från sjukhuset efter missfallet som ingen visste om berättade de den stora fina glada nyheten att de skulle ha barn och att de var i vecka 14.

Så nu känns det som att jag måste släppa det och vara lycklig för deras skull. Fast jag retar mig. Annars tror jag inte att jag blir med barn själv. :(

• SoMa72
    sugarrush skrev 2010-11-18 16:37:17 följande:
    Ja, man får hoppas att man slutar vara så himla ledsen någon gång, så att man kan vara den vän man faktiskt VILL vara, och kunna glädjas med andra. Nu vill jag bara gömma mig i en kokong och gråta.
    PMS, here we come!
    Vissa månader har jag varit skitledsen och helt sänkt! Sen har jag intalat mig själv att det hjälper inte det minsta lilla, inte blir jag mer gravid av det heller, så då vänder det sakta men säkert... Fast man tycker det är så j-a orättvist! "Varför blir alla andra och inte jag?"
    Å andra sidan, tänk de som aldrig blir gravida, inte ens med ivf eller nåt sånt, tänker man så så har vi iaf chansen att bli det, även om det tar längre tid än vi önskat.

Jag vet precis hur du känner det! Själv ska jag snart åka hem o försöka att inte tänka på nåt som har med mf/grav/barn att göra... Somna i soffan låter som en bra idé!
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2010-11-18 16:44:32 följande:

Jag har börjat på hormonbehandling i går så jag ska på vul, mån nästa vecka och hoppas då att mina äggblåsor är på gång igen.
    Fasen vad det e jobbigt att bara vänta på pluss..igen..
    och jag håller med visst fasen e det jobbigt när alla är gravida runt omkring en, bittar japp totalt. Jag har varit så bitter de sista tre månaderna att jag inte mått så bra, vägrat träffa min mans familj för hans bror ska ha barn nu i mars. Samma dag vi kom hem från sjukhuset efter missfallet som ingen visste om berättade de den stora fina glada nyheten att de skulle ha barn och att de var i vecka 14.

Så nu känns det som att jag måste släppa det och vara lycklig för deras skull. Fast jag retar mig. Annars tror jag inte att jag blir med barn själv. :(

Precis så är det ju! Min sambos bror ska ha barn 5 dagar efter vårt första var beräknade (som blev mf). Min syster ska ha barn en dryg månad innan vårt andra var beräknat (som blev ma). 

Man vill ju liksom vägra träffa dem, men jag är rädd att det kan straffa sig i längden, att man förlorar dem som vänner. För de förstår ju inte varför man drar sig undan - har man inte gått igenom missfall så förstår man faktiskt inte. Och då kan de ta illa upp på ett sätt som de inte gjort om de förstått.

Antingen så får man vara ärlig om vad som hänt så de förstår varför man reagerar som man gör, eller så får man försöka vara glad som vanligt och låtsas som det regner (vilket är svårt). Jag har försökt det förstnämnda med mina syster, men hon blev bara förbannad och tyckte jag förstörde hennes graviditet....kul!

Och precis som du säger, man blir ju inte mer gravid för det, lika bra att FÖRSÖKA vara positiv, även om det känns helvetes-omöjligt emellanåt.

SoMa, låter skönt att somna i soffan. Det här vintermörkret suger verkligen musten ur en! Kolsvart redan nu, det känns som om dagen är slut innan man ens kommit hem från jobbet!
  • sugarrush
    Bellas7 skrev 2010-11-18 16:44:32 följande:

Vad bra att du fått hjälp! Är det enbart hormonstimulering du får eller gör ni IVF?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3