• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Hej tjejer, nu är jag här igen, har inte varit här på några dagar eftersom jag varit bortrest.

Soffy: NEEEEEJ!!!! Fy, jag blir tårögd eftersom jag delvis vet vad du går igenom. Mitt andra missfall var också en ofostrig graviditet (eller ett ma som slutade växa jättetidigt) och det kom som en chock på ett tidigt ultraljud. Jag hade tänkt mms:a bilder från ultraljudet den dagen och berätta om graviditeten. Istället fick jag gå hem och gråta.... När jag sedan fick cytotec så gick det snabbt tills det satte igång, bara några timmar. Blödningen varade totalt 2-3 veckor (jag var i vecka 9) men jag har förstått att för vissa går det snabbare. Blödningen gick upp och ner, vissa dagar kom det pyttelite medan andra kom det mycket. Men efter 2 veckor var det klart. Jag låg på sjukhuset den första dagen, jag tyckte det kändes skönt att ha läkare och sjuksköterskor till hands samt tillgång til smärtstillande. Lilla gumman, jag vill bara ge dig en stor kram!

MCT... jag finner inga ord! Vi har ju hängt ihop ett bra tag nu och jag hoppades verkligen att vi skulle över i systertråden nu lagom till jul... Var ledsen och arg och kom igen när du orkar. Vi finns kvar här för dig.

Natur: Välkommen hit! Här finns ett bra gäng som vet hur det känns med missfall. Det S U G E R och är piss och skit och allt. Men tillsammans är vi starka! Tjejerna här har hjälpt mig massor med stöd och glada tillrop, de är verkligen guld. (Har sagt det tidigtare men det tål att sägas igen.)
    Och du är jättevälkommen in i gänget!

Melika: Kul att se dig igen, det var ett tag sedan! Hoppas det blir plus för dig snart!

• sugarrush
    sugarrush skrev 2010-12-08 15:54:10 följande:
     Men efter 2 veckor var det klart.
    Skrev fel, menade att efter 3 veckor var det klart, och det slutade blöda. Men den första mensen efter missfallet var superstor, jag blödde i nästan 2 veckor, så det var nog lite kvar från missfallet som sköljdes ut med den mensen.
  • soffy83

sugar -  välkommen tillbaka! Hoppas du haft det bra. Tack för värmande ord =)  Skönt att höra att det gick smidigt för dig med cytotec. Hoppas det gör det för mig med. Just nu är jag ganska irriterad. De vill inte sätta igång något utan vill att det startar av sig själv. Fick gyn att gå med på eventuell behandling på måndag om det inte startar innan. Jag är ju någonstans i runt v 9-10 och har inte haft ens en liten blödning än. Känns lååååångt kvar till måndag dessutom.

Välkomna alla nya till tråden!

Någon som har erfarenhet av missfallsutredning? Hur lång tid tar det? Har det upptäckts någon som går att "fixa"?

• MCT79

Soffy fasen vad tråkigt! Stå på dig om att få det igångsatt tycker jag, vad sjutton ska man behöva vänta på sånt för?!
    Jag har gjort en missfallsutredning... eller om den är så djuplodande som en del verkar få vet jag inte men en gynundersökning och massor med blodprover var det i mitt fall. Och en väldigt ingående anamnes såklart... med fakta kring släktingar också, både kring ev. missfall men också andra sjukdomar som tyroidea och reumatologiska sjukdomar.
    Undersökningen och proverna togs samma dag sen fick vi vänta 3 veckor på svaren. I vårt fall har man inte hittat nått fel.

Ja Sugar... jag har hela tiden tänkt att "till jul" kommer jag vara gravid... verkar inte så.. :((  Jag ger rosenrot ett försök denna månad igen. Har ju plussat med dom tidigare även om sista cykeln blev mer än lovligt rubbad. Denna sista blev ju bara 25 dagar istället...  plötsligt oregelbunden cykel?? bara rosenroten eller nått annat som krånglar undrar jag ju nu.

• pixerpie

Nä, usch vad mycket tråkigheterdet varit för många nu! SÅ ska det inte vara! Man kan ju tycka att ett missfall kan ske men flera som många av oss varit med om SUGER verkligen, precis som Sugar skriver!! Och detta med julen, visst är det "något" magiskt med det, håller med dig MCT, önskar mig med att vara gravid til jul... Men kommer med största sannolikhet göra dig sällskap i januarilistan... Inga speciella symptom än, som vanligt lite ömma bröst och flytningar, får väl se vad som händer i helgen!! Minisemester med julmarknad och badland!! ( Oroa er inte, jag har som den "testnarkoman" jag är packat med några gravtest!!)

KRAMAR!!  

• sugarrush

Soffy, jag håller med MCT, stå på dig! Det är din kropp och du borde ha sista ordet. Jag blir så jävla trött på sjukvården ibland alltså.... Jag tycker du ska ringa och försöka få dem att fatta hur jäkla dåligt du mår. Gråt i telefonen! Eller åk dit och säg att du vägrar åka hem förrän du får behandling! Fan, att de inte fattar hur jävla överkörd man känner sig...?

Pixan: håller tummarna för dig nu, dags med lite plus i tråden. Hoppas helgen blir riktigt mysig och att det bästa med den blir ett positivt test!

Själv har jag helt enkelt BESTÄMT att jag kommer plussa den här månaden. Galet va!
    Vi hade en superhelg och jag hade stegring på ÄL-stickan och rejäl ägglossningsvärk ända från lördag eftermiddag till söndag kväll. (Brukar aldrig känna av ÄL längre än någon timme eller så men nu verkade det vara en jäkla fart på äggen!) Vi sexade fredag, lördag två gånger samt söndag, så det borde räcka och bli över.

Jag känner mig inte ens stressad eller nervös ännu, jag känner mig mest lugn och tror verkligen att det kommer gå. Jag har ätit albyl minor sedan i helgen och idag började jag med progesteron-kräm - jag hoppas verkligen att det ska göra skillnad! När jag plussar ringer jag min läkare och så ska jag få hormonsprutor.
    Vi får väl se... kommer börja snegla mot testen i helgen. Har i vanlig ordning köpt en rejäl laddning test så att även jag kan underhålla mitt missbruk...!

• Alicia 72

Sugar, härligt att höra att ni fick till det så bra! Själva var vi fjällen och hann bara få till det på fredag morgon. Älstegring på fredag fm. Får hoppas det räcker! Lycka till! Alicia

• sugarrush
    Alicia 72 skrev 2010-12-08 22:27:22 följande:
    Sugar, härligt att höra att ni fick till det så bra! Själva var vi fjällen och hann bara få till det på fredag morgon. Älstegring på fredag fm. Får hoppas det räcker! Lycka till! Alicia
    Det borde absolut räcka! För dagen innan ÄL, själva ÄL-dagen och dagen efter ÄL ska vara de allra bästa dagarna. Och simmarna lever väl i typ 72 timmar...!
    Jag hoppas på en finfin plus-julklapp till dig!
  • FruW

Hej tjejer!!

Soffy - NEJ!! Såå lessen för din skull!!!! Tycker verkligen du ska försöka kräva att dom sätter igång dig så du får ut det, måste va en fruktansvärd känsa att gå o vänta på att börja blöda!!! Många många kramar till dig!

Natur - ser att de andra tjejerna har välkomnat dig hit, men säger VÄLKOMMEN jag med! Beklagar dina mf o att du söker dig hit, men det här är världens bästa tråd!! Alla har vi liknande erfarenheter, o turas om att att peppa varandra när man är nere.

Melinka -  alla har vi varit nya här i tråden, jag tycker absolut att du ska hänga kvar om du har lust! Glad Jag har också för mig att jag har läst ngt inlägg av dig här tidigare.., Du är iaf så klart jättevälkommen om du vill!

MCT - va fasen!!! Tänkte precis skriva ett grattis-kämpapå inlägg till dig (läste ikapp gårdagen) när jag ser att tantskrället kommit!! Fyy, borde va straffbart att luras så!! (Men tack för sällskapet i januari, kändes väldigt ensamt där)

PIXAN - heja heja dig! Nu är det du som får stå för det positiva i tråden, vi behöver lite fina plus här!! Flört Håller tummarna - o för Alicia 72 också såklart!!

Ni  nya tjejer, lägg gärna in er på BIM-listan, fanns ett snäpp bak i tråden tror jag, så blir det lättare att hålla koll på alla o hålla tummarna för er när ni närmare er BIM!

Så - nu bestämmer jag att vi alla får fina plus i julklapp!! (Ni som har bim senare får er julklapp ngt försenad bara, hoppas det inte gör ngt ) Tomte

Kram från mig

• Natur

Gokväll!

Hur lägger man till sig på listan?

Vi har försökt i lite mer än 1 år och är nu tillbaka på ruta 1 igen, så less...
    Första missfallet i januarie, sedan kämpat, fick ett plus i augusti men även det blev ett missfall eller eg var väl båda ma, men som jag fattat det är väl det vanligast?

Också gått igenom cytotek beh, det gick "bra" så jag förstår inte varför man inte kan ge de direkt? Jag menar man får ju väga in de psykiska fördelarna också. Själv hade jag velat skrapas för att det "hela skulle vara över" men där var det tvärstopp, men det är väl för kostsamt, vården måste ju väga in de ekonomiska i det hela! =p

Soffy83: Beklagar verkligen att detta hänt dig igen, men stå på dig för att få hjälp, man ska inte behöva gå o vänta i 2 veckor! 

Tack för välkommnandet, alla! (stavas det så?)

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3