• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Pancakes

Men så klantigt! Så där kan man ju inte fråga, vad tänkte han med? Bra att du sa som det var! Det är faktiskt skönare att göra det än att sitta och låtsas och le och säga klyschor som "allt har sin tid" och sånt. Fy vilken jobbig dag för dig!

• Natur

Hade så förväntat mig ett utslag idag på cb ägglossningstest, så var är min lilla glada gubbe? Ska man inte kunna ta testet på morgonen? eller är det möjligt att ha utebliven ägglossning trots regelbunden mens?

Känner igen mig i det du skriver sugar... det är inga lätta känslor att ha att göra med men så är det...

• sugarrush

Natur, jag har läst att det är säkrast att ta ÄL-testet mellan kl 10 och 20. Alltså inte morgonurinet, men heller inte precis innan läggdags. Men det är säkert individuellt, som med allt annat.
    (Jag brukar ofta hitta min glada gubbe på eftermiddagarna.)
    Men tyvärr är det som du säger, att man kan ha utebliven ägglossning ibland. Har läst att man kan ha 2-3 uteblivna ägglossningar på år, och det är helt normalt. Men det känns jävligt tråkigt när man försöker bli gravid, att inte ens få ngn ägglossning vissa månader....

Testa igen de kommande dagarna på eftermiddagarna så tippar jag på att du får glad gubbe!

• Pancakes

Natur, jag hade också väldigt regelbunden mens men ägglossningarna kunde variera på några dagar ibland ändå. Tog också på morgonen och det har väl att göra med hur man druckit dan innan eller nåt. Så ge inte upp, den kommer nog!

• Natur

jaha där ser man, jag som köpt nya underkläder o grejer dagen till ära, men men de ska väl komma till användning ändå ;)

• Natur

Är det någon här som är kaffe-drickare som tror att det kan ha påverkat graviditet/fertilitet?

• miraclee
    Natur skrev 2010-12-10 16:59:29 följande:
    Är det någon här som är kaffe-drickare som tror att det kan ha påverkat graviditet/fertilitet?
    Jag dricker massor me kaffe, och nej - jag tror inte det. Jag blir gravid väldigt lätt, dock hade jag 3 MF i år men nä, de va nog inte kaffets fel ;) Nu är ja gravid i v 22 o har druckit kaffe hela tiden..
  • sugarrush
    miraclee skrev 2010-12-10 17:38:30 följande:
    Jag dricker massor me kaffe, och nej - jag tror inte det. Jag blir gravid väldigt lätt, dock hade jag 3 MF i år men nä, de va nog inte kaffets fel ;) Nu är ja gravid i v 22 o har druckit kaffe hela tiden..
    Skönt att höra. I love my coffee!
  • miraclee
    sugarrush skrev 2010-12-10 17:45:01 följande:
    Skönt att höra. I love my coffee!
    Haha jag också! Obligatoriskt på morronen, även dagtid o kvällstid haha ;) Dricker i glas också, hatar o dricka i mugg.. så de blir ju mer än det "rekommenderade" men nä, jag är inte så nojig när de gäller alla rekommendationer faktiskt.
  • sugarrush

Skönt Sofy att du är så avslappnad. Jag är rädd att jag kommer bli supernojig nästa gång jag plussar (d.v.s nästa vecka )

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3