• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • FruW

Blä, idag har varit en riktig skitdag! Samtal i bilen på väg till jobbet (bra ide'!) med sambon om det här med barn urartade i praktbråk. Kom till slut till jobbet alldeles svullen o rödgråten :(
    Till slut redde vi upp det, men ledsenheten har suttit i hela dagen. Har nu checkat in på hotellet i Uppsala o så klart kom tanten på besök... Skitdag!! Bara hoppas jag klarar av kursen i morgon o resan hem utan att ha för ont..

Snutt, vinkar lite till dig från hotell hörnan :)

• needtobreathe
    FruW skrev 2011-01-24 22:34:39 följande:
    Blä, idag har varit en riktig skitdag! Samtal i bilen på väg till jobbet (bra ide'!) med sambon om det här med barn urartade i praktbråk. Kom till slut till jobbet alldeles svullen o rödgråten :(
    Till slut redde vi upp det, men ledsenheten har suttit i hela dagen. Har nu checkat in på hotellet i Uppsala o så klart kom tanten på besök... Skitdag!! Bara hoppas jag klarar av kursen i morgon o resan hem utan att ha för ont..

Massa massa kramar fina du!!! Hjärta

Är de bra med sambon nu då?

Lycka till på kursen imorn vännen!

Ps. Ring läkaren, kanske kan få hjälp med hormonsprutor eller så!?
  • FruW

Sofy, tack vännen! Jo det redde upp sig hyfsat. Tror vi ska ringa läkaren när maj passerat, då har det gått ett år sen senaste mf... Hur mår du vännen? Fortfarande illamående? Kram

• sugarrush

Mimmi gumman, vi finns här för dig! Usch så jobbigt! Hoppas ni lyckas reda upp det.

Jätte-Bamse-super-kram till dig min favorit-Mimmi!

• FruW

Tack sugar för stödet!! Ni är så underbara!!! Stor bamsekram till dig med

• Bellas7

Mimmi80 jag hade ringt och fått lite tabletter. Pergotime brukar funka bra :)
    Efter varit/är i dina skor så vet jag hur jobbigt det är. Tabletterna har hjälpt mig och Det är rätt skönt att man får den hjälpen fort. Jag fick tre mån utskrivet direkt och fast vi hade försökt länge tog det sig fort tyvärr mf sen men skönt när man vet exakt när äl kommer

Kram

• SoMa72
    FruW skrev 2011-01-24 22:34:39 följande:

Lilla pluttan... *kramar om* Skönt att ni redde ut det iaf... Tänker på dig! Var det till mig du vinkade fr hotell Hörnan? Eller bor Snutt också i Uppsala?

Hoppas du mår bättre idag! Hjärta
  • SoMa72
    MCT79 skrev 2011-01-24 16:12:30 följande:
    Usch vad tråkigt SoMa.... krånglande kroppar kan vi ha mellan försöka att skaffa barn tycker jag... känns ju som en spark i ansiktet att plötsligt få en krånglande kropp efter 28-dagars cykler i 18 år....
    Det kanske är så att det krånglar efter mf? Min har ju ballat ur helt sen mina två i aug/sept...läkarbesök på onsdag...

Kram till alla er andra!
    Skitdrygt är det, tycker synd om dig och mig... Men snart ska det väl ordna till sig ändå?! Bra att du har läkarbesök imorgon, jag håller tummarna!

Kram
  • Bellas7

I fag har jag en sån j...la skit dag, efter ha blött rätt tejält nu efter x så tänker man yes kroppen på g själv så vaknar man mitt i natten med feber. Inte nog med det, fick världens bryt på gubben med och anser att han kan skaffa en annan tjej att få barn med för denna kropp e ju totalt oduglig och stannar han hos mig så lär det bara bli missfall och allt annat skit hela tiden men någon inge kan han fetglömma känns det så. Sista jag sa till honom innnan han gick till jobbet var att han ska tänka igenom det allt för jag kommer aldrig ge honom något barn för det redar tydligen inte min kropp av.

Pratade igår med läkaren om ivf, jag menar nu har vi provat allt annat. Pergotime, hormonsprutor och ägglossningssprutor men visst jag har lyckats bli gravid någon gång men så fort manihinner glädjas åt ett plus på stickan kommer blödningen ... Så ååhh nej något ivf var det inte tal om på oss för vi har ju de sista året svarat med plus på stickan och då visar det sig att ddet fungerar så att börja ivf är bara enligt henne onödigt när hormonsprutorna funkar på mig.

Jag har ju en sköldsjukdom oxå och är orolig om de värderna gör att jag får missfall men nej då svarar läkarna de ligger så bra..

Sen att alla i min omgivning är med barn nu spelar ju tydligen ingen roll för jag e inte bitter utan bara glad för dem, tja som min bästa kompis sa nu.. Va utomkveds ..vi som skulle ju ha samtidigt stackars mig nu får jag gå och vara tjock själv...

Nej förlåt att jag gnäller, det blir säkert bra behöver bara bli av med allt :(

bläää

• Bellas7
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3