• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

MCT, det låter fantastiskt härligt! Så ljuvligt att rida ut på vidderna sådär, det var länge sedan jag gjorde det själv. En sån frihetskänsla!

Mimmi, vilken grym sambo du har! Så glad för din skull!

Kram

Fjärde gången gillt?
  • pixerpie

Oj, vad lugnt det varit här... och jag har väl inte bidragit heller med att skriva så mycket!!

Härligt Mimmi- vilken kille! Det är verkligen berg och dalbana i den karusell vi befinner oss på... Skönt att kunna känna att man har världens bästa man/ kille då!!! 

MCT- går du med " en tunna mellan benen idag"?? Eller bara träningsverk?? 

Leava, ja visst är det mycket känslor och rädslor... Kan nästan känna lättnad när det ite tar sig heller ( missförstå mig inte) för att då slipper man iaf mf- hjärnspökena... Är iaf "glad" att ha haft tidiga mf så jag snabbt kommer passera "de kritiska" veckorna! Kommer hoppas på ett tidigt ul och sedan att kunna njuta resten av nästa graviditet!  ( Vi/ jag jobbar ju med två problem, både att BLI och att FÅ BEHÅLLA!)

EGO! Har varit hos läkaren, äl är på G men han ville avvakta och göra insemineringen tills imorgon, eftersom äggblåsan inte brustit än samt att jag inte fått utslag på cd digital älsticka. Och en av mina äggblåsor hade växt sig för stor så den kommer det inte bli något av!! Bara hoppas det är guldägget som ligger där!!
    Suck, ännu mer trassla med jobbet då...  Ska åka och jobba i em! Hur jag har en bra chef är så GLAD jag pratade med henne... Hon hade "samma erfarenhet". så hon har förståelse!

• Bellas7
    pixerpie skrev 2011-01-31 10:00:21 följande:
    Oj, vad lugnt det varit här... och jag har väl inte bidragit heller med att skriva så mycket!!

Härligt Mimmi- vilken kille! Det är verkligen berg och dalbana i den karusell vi befinner oss på... Skönt att kunna känna att man har världens bästa man/ kille då!!! 

MCT- går du med " en tunna mellan benen idag"?? Eller bara träningsverk?? 

Leava, ja visst är det mycket känslor och rädslor... Kan nästan känna lättnad när det ite tar sig heller ( missförstå mig inte) för att då slipper man iaf mf- hjärnspökena... Är iaf "glad" att ha haft tidiga mf så jag snabbt kommer passera "de kritiska" veckorna! Kommer hoppas på ett tidigt ul och sedan att kunna njuta resten av nästa graviditet!  ( Vi/ jag jobbar ju med två problem, både att BLI och att FÅ BEHÅLLA!)

EGO! Har varit hos läkaren, äl är på G men han ville avvakta och göra insemineringen tills imorgon, eftersom äggblåsan inte brustit än samt att jag inte fått utslag på cd digital älsticka. Och en av mina äggblåsor hade växt sig för stor så den kommer det inte bli något av!! Bara hoppas det är guldägget som ligger där!!
    Suck, ännu mer trassla med jobbet då...  Ska åka och jobba i em! Hur jag har en bra chef är så GLAD jag pratade med henne... Hon hade "samma erfarenhet". så hon har förståelse!
    Vad spännande ett ägg är ju tillräckligt :) Hoppas hoppas att allt går bra :)

Går du på hormonbehandling eller har du haft pergotime? Jaghar gått på pergo många gånger men funkade inte för mig så i somras började vi med hormonsprutor, Jag har ju gjort tre försök med gonal och det tagit sig två gånger men dock mf. Ja det är bra att veta att man kommer över vecka 6-7 så man kan se ett hjärta och man slipper ett tidigt mf. Men jag lär gå på nålar tills bäbisen kommer ut om man nu blir gravid och det stannar och man slipper mf.
    Denna gången tänkte jag nuu e det min tur och nuu så har jag haft mitt skit så nu e det min tur :)
    men icke så nicke in med ett x oxå. Skoj så jag kommer snarare bli mer förvånad om jag blir gravid och det stannar än att jag får mf.

Haha jag har faktist bestämt att om vi blir med barn och det stannar så ska vi inte berätta för någon förren de ser det och det sak bli intressant för min svärmor som jag ser en gång om året fast hon bor 20 min från oss. haha fan vad skoj om han hade fått se det i tidningen, :)

haha jag e så sjuk men visst e det lite roligt att retas
  • pixerpie
    Bellas7 skrev 2011-01-31 10:54:22 följande:
    Vad spännande ett ägg är ju tillräckligt :) Hoppas hoppas att allt går bra :)

Går du på hormonbehandling eller har du haft pergotime? Jaghar gått på pergo många gånger men funkade inte för mig så i somras började vi med hormonsprutor, Jag har ju gjort tre försök med gonal och det tagit sig två gånger men dock mf. Ja det är bra att veta att man kommer över vecka 6-7 så man kan se ett hjärta och man slipper ett tidigt mf. Men jag lär gå på nålar tills bäbisen kommer ut om man nu blir gravid och det stannar och man slipper mf.
    Denna gången tänkte jag nuu e det min tur och nuu så har jag haft mitt skit så nu e det min tur :)
    men icke så nicke in med ett x oxå. Skoj så jag kommer snarare bli mer förvånad om jag blir gravid och det stannar än att jag får mf.

Haha jag har faktist bestämt att om vi blir med barn och det stannar så ska vi inte berätta för någon förren de ser det och det sak bli intressant för min svärmor som jag ser en gång om året fast hon bor 20 min från oss. haha fan vad skoj om han hade fått se det i tidningen, :)

haha jag e så sjuk men visst e det lite roligt att retas
    Jag har testat en kur pergo... Så är väl för mycket att hoppas att det ska räcka.. MEn hoppet är ju det sista som övereger en... Ja, helt kommer inte jag heller att kunna slappna av förrens nästa barn är ute... Känns iaf skönt att ha haft en bra erfarenhet av EN graviditet iaf och kunna va så naivt blåögd som man är första gången... Jag kommer nog inte heller vilja berätta förrens efter v18-20 men det kommer def att synas tidigare på mig... SÅ!! Sen kommer jag berätta för den närmsta familjen... Ellerdet beror på , få se!

Nu vila lite innan jobbet igen!
  • FruW

Sugar - lycka till på bil idag!! Du måste komma in hit sen o berätta hur underbart det var att få se den lille!! Kram

• sugarrush
    FruW skrev 2011-02-01 09:10:48 följande:
    Sugar - lycka till på bil idag!! Du måste komma in hit sen o berätta hur underbart det var att få se den lille!! Kram

Hej mimmi! Tack för lyckönskningarna, kanske var det just de som gjorde susen...!
    Jo, innan mitt VUL var jag så nervös innan att jag grät och hade värsta hjärtklappningen, jag intalade mig att allt skulle gå åt helvete igen....

Så jag blev helt CHOCKAD när jag låg där på britsen och gynekologen pekade ut gulesäcken, fostret, och hjärtat SOM SLOG! Till och med jag såg hjärtat, det var jättetydligt! Och storleken var exakt rätt, ca 5 mm, jag var alltså i 6+1 eller 6+2. 

Äntligen vågar jag tänka att det KANSKE kommer gå vägen den här gången.
    Snart är ni där ni också tjejer, det vet jag!
    KRAM!

Fjärde gången gillt?
  • Natur

ååååå vad underbart sugar! jag var också inne på VUL idag för att kolla upp mellanblödningen men allt såg bra ut=) så jag är också glad! Väntar ju BIM nu på fredag/lördag. På vul syndes något mitt i livmodern, så gyn sa att det antingen var mensen som skulle blödas ut eller så kan det ju finnas något på nån enstaka 1-2mm som jag inte kan se.... åååå jag vill så gärna PLUSSA! vad tror ni? Haft lite känningar i livmodertrakten, ytterst lite men ändå ömma bröstvårtor....
    Livmodern var också hård...ska den vara det när man är gravid?

• Bellas7

Grattis grattis sugar

Så underbart när det stämmer :) så glad för din skull :)

• skruttnorpan
    Natur skrev 2011-02-01 13:40:07 följande:

ååååå vad underbart sugar! jag var också inne på VUL idag för att kolla upp mellanblödningen men allt såg bra ut=) så jag är också glad! Väntar ju BIM nu på fredag/lördag. På vul syndes något mitt i livmodern, så gyn sa att det antingen var mensen som skulle blödas ut eller så kan det ju finnas något på nån enstaka 1-2mm som jag inte kan se.... åååå jag vill så gärna PLUSSA! vad tror ni? Haft lite känningar i livmodertrakten, ytterst lite men ändå ömma bröstvårtor....
    Livmodern var också hård...ska den vara det när man är gravid?

Åååhhh, hoppashoppashoppas! Skrattande

Sugar- grattis här också! Så himla underbart!!
  • MCT79

Gud vad härligt Sugar!! Den här gången blir det bebis ska du se!! KRAAAM!!

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3