• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • sugarrush

Tack tack, natur, leaeva, skruttis och MCT!
    Snart är ni här ni också! (Skruttis, för dig är det ju jättesnart, du som ska ha VUL imorrn!)
    Ja det känns verkligen fantastiskt det här. Nästa VUL är om 2 veckor, längtar redan!

Natur, vad  härligt att allt såg bra ut för dig! Hoppas det är bebbe på g!

Fjärde gången gillt?
  • MCT79

Håller tummarna natur!!!

Jisses vilken träningsvärk jag har... tur man inte är i äl-tider...det hade fan inte gått....

Ingen mens här ännu... undrar hur länge den kommer dröja... :((( rejält ömma bröst dock.

• pixerpie

Grattis till en liten "prick" Sugar!! Så skönt att få bekräftat att det är något på gång! Det kommer att gå bra!

Heja Natur!!

Hoppas den komer snart MCT så du får köra igång med medicin... Visst var det väl så!! Hoppas såklart att läkaren haft fel så det är något på gång och mensen inte kommer!! Men ska den komma kan den lika gärna göra det bums!!!

Ego! ! För mig har det väl gått sådär... Den ena äggblåsan hade försvunnit och den andra minskat från 24 till 22?? Och ännu inget positivt omslag på äl digital sticka. Slemhinnan såg iaf fin ut och eftersom storleken op ägget var bra gjordes iaf en inseminering men läkaren tyckte det var skumt som min kropp betedde sig.. Han ville jag skulle fortsätta kolla få se om jag får något omslag på cb äl test!! Så mannen och jag får fortsätta "jobba i verkstan" några dagar till !!

• soffy83

Grattis sugar!! Vad härligt att få se det lilla hjärtat slå =)

Natur -  Hoppas hoppas att det blir ett fint plus nu till helgen!!

• FruW

Härligt att höra sugar!! Så glad för er skull!!

Snutt, önskar dig massa lycka till på ditt vul i morgon!!! Vill se uppdateringar här sen :)

Natur, spännande! Håller tummarna för dig!!

Pixan gjorde ni en insemination själva eller hos läkaren? Håller tummarna för er med!

MCT, fortsätt kämpa på!!

Ego - är i Sthlm på kurs, mensen tog slut i går, så när jag kommer hem på torsdag kväll då så... ;)

Kram till er alla!!!

• MCT79

Jag testade med ältester från två dagar efter mensen... stegrade något på dag 13-14 men kanske bara 75% mot kontrollstrecket... hade älflytningar ett par dar innan men kände aldrig av någon äl... senast klart positiva ältest var 20 dec...

För exakt en vecka sen var jag ju hos gyn... han kunde inte se nån gulkropp, inga tecken på att det varit någon äl...

I morse tog jag ett ältest igen,baraförattnivet...  å det var positivt... riktigt starkt! Äl på dag 31???? skumt men okej! Tur vi myste lite igår kväll tänkte jag...
    För en halvtimme sen skulle jag på toa... fick nått infall och testade med ett gravtest.. hade massa hemma ju....

Cykeldag 31, ingen påvisbar ägglossning under januari och såhär såg mitt gravtest ut... Vad säger ni??

Jag fattar absolut ingenting... om det är resultatet efter äl i december borde han ju ett ett hjärta picka??
    Han borde sett en gulkropp om jag nu trots alla stickor faktiskt hade äl?!

En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

:(((
  • needtobreathe
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:
    Jag testade med ältester från två dagar efter mensen... stegrade något på dag 13-14 men kanske bara 75% mot kontrollstrecket... hade älflytningar ett par dar innan men kände aldrig av någon äl... senast klart positiva ältest var 20 dec...

För exakt en vecka sen var jag ju hos gyn... han kunde inte se nån gulkropp, inga tecken på att det varit någon äl...

I morse tog jag ett ältest igen,baraförattnivet...  å det var positivt... riktigt starkt! Äl på dag 31???? skumt men okej! Tur vi myste lite igår kväll tänkte jag...
    För en halvtimme sen skulle jag på toa... fick nått infall och testade med ett gravtest.. hade massa hemma ju....

Cykeldag 31, ingen påvisbar ägglossning under januari och såhär såg mitt gravtest ut... Vad säger ni??

Jag fattar absolut ingenting... om det är resultatet efter äl i december borde han ju ett ett hjärta picka??

En oro.. jag har en knöl långt ner i slidan åt vänster sida som ömmar, googlat lite och fått det till att det kanske är en "bartholinit"... en inflammerad körtel typ...  nu får ju hjärnan det till att jag har en graviditet men utanför livmodern...

Men OJ! De där va ju hur fint som helst de strecket vännen! :) Hela karusellen låter dock komplicerad, och jag kan inte dra ngn slutsats alls, men däremot tror jag faktiskt att om det varit utomkveds så pass långt gånget som de är nu isåfall så borde du haft ont, riktigt ont.. så de tror jag inte alls!

Åååh vad jag hoppas du är graviiiid, på rätt ställe och att du snart får klarhet i detta! Någon klokare själ kan säkert ge dig bättre svar!
  • MCT79
    needtobreathe skrev 2011-02-02 17:58:53 följande:
    Men OJ! De där va ju hur fint som helst de strecket vännen! :) Hela karusellen låter dock komplicerad, och jag kan inte dra ngn slutsats alls, men däremot tror jag faktiskt att om det varit utomkveds så pass långt gånget som de är nu isåfall så borde du haft ont, riktigt ont.. så de tror jag inte alls!

Åååh vad jag hoppas du är graviiiid, på rätt ställe och att du snart får klarhet i detta! Någon klokare själ kan säkert ge dig bättre svar!
    Ja visst är det fint! Men får inte ihop någonting tidsmässigt alls! Å varför såg han ingen gulkropp? *gråta*
    Petar in progesteronvag. nu och ringer honom i morgon bitti...   *rädd!*
  • sugarrush
    MCT79 skrev 2011-02-02 17:41:34 följande:

Men HERREGUD!!!! DU ÄR JU GRAVID KVINNA!
    GRAAAAATTTTTTTTTTISSSS!!!!!!!!!

MCT, såhär var det för mig i min andra graviditet: Jag fick aldrig någon riktig stegring den månaden.
    Det blev bara sådär halvstarkt, sedan gick det ner igen. Två veckor senare testade jag positivt och jag var sjukt chockad!

Jag läste ju för några veckor sedan, att du inte trodde dig ha fått ÄL, men jag fattade inte att du fått halvstegring ens... isåfall hade jag ju skrivit det till dig och berättat det som hände mig!
    Du hade väl BIM 30/1, alltså i förrgår??? Du borde alltså vara i typ 4+2 idag!

Och vilket starkt snyggt streck det var då! Ojojoj det här blir bebis tippar jag på!

Fjärde gången gillt?
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3