• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • Javisst
    pixerpie skrev 2011-06-21 17:54:48 följande:
    Menar du sploning? Jag har också gjort spolning denna månad, men gjordedet på dag 6... Trodde inte det var bra att göra spolning så sent, min läkare sa att om vi skulle göra spolningen senare så skulle vi få "titta på dvd" resten av månaden... Men allt är ju olika, beroende på vilken läkare man träffar!
    Ja, spolning kallas det nog! Haft sex har vi haft ändå, men skyddat. Så det gillas väl inte riktigt i "sådana här" sammanhang ;) Dag 16 är kanske lite sent, men jag har inte gjort den pga svårigheter av att bli gravid (som jag vet att man kan använda den för), utan bara för att kolla så allt var ok. Därför kanske inte min läkare tyckte det var så noga när i cykeln den ägde rum?

Plockar bort mig från listan... Nästa månad...!!

BIM JUNI

18 juni - Pandoras box78 (1 x, 1 mf, 2 ma, försökt sen nov 2009)
    19 juni - flickanfin (1a försöket efter MA vecka 13-14 i mars)
    25 juni -JowiAn (1 försöket efter: MF nov 10 och MF april 11.)
    25 juni- Rosen1 (5e försöket. 2 mf sep 10 och mars 11)
    28 juni - Havsklippan (ett mf juni -10, förlorade Wilma dec -10)
    30 juni- LisaVäntar (3:e försöket efter att förlorat Viggo mars 2011)

BIM JULI
    5 juli - Mimmi80 (14:e försöket efter 3MF) 
    8 juli - Decembra (10:e försöket efter MA v.17 -10, MF jan & juni -11)
    8 juli - SoMa72 (3:e försöket efter mf nr 4)

VÄNTAR PÅ NY MENS ELLER ÄL

{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower} GRAVIDA {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    leaeva efter 4mf och x
    meh84
    MissT (2MA, det senaste dec-10)
    MCT79 (efter 1 MA, 2 mf och ett X)
  • FruW

Yes!!! Glad gubbe :) på cb dig äl- test! Lättad!!! Myset avklarat, nu väntar mat o film.. Gäller ju att prioritera ;)

Är det ngn ner av er pergosar som tycker att ni har mer lust än tidigare? Det tycker jag, härligt! ;)

• Javisst

Håller tummarna för att det tar sig för dig denna månaden mimmi, nu är det verkligen eran tur!

• FruW

MissLilac, tack, men det var mest ett skämt. (svårt med ironi i skrift ;) )

Träna måttligt kommer jag nog våga, men inte de första 12 v... :(

• Dag och natt

mimmi80, helt rätt prioritering
    Hoppas vi får plussa snart!! Längtar ihjäl mig.
    Drömde en mardröm inatt och grät från tåget till jobbet. Det gick bättre när jag väl var på jobbet, men jag känner en klump i magen och bröstet. Vet aldrig när de där dipparna kommer.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

Stor kram till dig havsklippan!! De är jobbiga de där drömmarna, följer liksom efter en hela dagen.. Hoppas du mår bättre nu!

Tack javisst!! Jag börjar bli trött på att vänta..

• Dag och natt

Jag mår bättre nu, fick lite annat att tänka på väl på plats på jobbet, och sen rullar det bara på. Vi åkte och tittade på tapeter idag och så ut på IKEA, så nu är jag helt återställd.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Lofot

Godmorgon! Hoppas det tar sig för alla ägglossare här inne Glad

Frågade en barnmorska om de olika utslagen på gravtesterna och hon sa att om det är tidigt i graviditeten så kan utslagen variera. Såååå.... jag får väl försöka hålla mig en vecka Obestämd

om jag kan.Skäms

• MCT79
    Lofot skrev 2011-06-22 05:02:04 följande:
    Godmorgon! Hoppas det tar sig för alla ägglossare här inne Glad

Frågade en barnmorska om de olika utslagen på gravtesterna och hon sa att om det är tidigt i graviditeten så kan utslagen variera. Såååå.... jag får väl försöka hålla mig en vecka Obestämd

om jag kan.Skäms
    Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt borta på mitt hörn! :)  Kul med en till morgonpigg... eller... pigg och pigg... klockan ringer...
    Jahajaaa....
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-06-22 06:07:27 följande:
    Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt borta på mitt hörn! :)  Kul med en till morgonpigg... eller... pigg och pigg... klockan ringer...
    Ja tack!

Ja, men jag ör faktiskt ganska morgonpigg. Kanske inte "klockan-noll-fem-nollnoll-morgonpigg" men någorlunda.
    Dessutom har jag mkt svårt att sova om nätterna numera. Kan det ha med graviditeten att göra? (om man nu är gravid dvs)
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3