• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-22 21:58:59 följande:
    Japp i dag är det nono, i morgon är det dags igen! ;)

Rider du med MCT? (häst då alltså.. ;) )
    Hahahah! Både och!  Flört
    Jag red massor i tonåren, på häst alltså. Slutade pga pengarna när jag flyttade hemifrån och var precis på gång att återuppta det i januari när jag plötsligt plussade igen.. hann köpa både hjälm och brallor... sen kom jag av mig lite...
    Jahajaaa....
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-06-22 22:00:50 följande:
    Haha ok då var det inte han jag tänkte på, för mig att han jag hade hette Anders - har faktiskt glömt bort efternamnet nu för det var så längesen jag tänkte på honom. Det var så roligt för min kusin är barnmorska och har varit det på Mama Mia och andra ställen i stan. När jag träffade henne för en fika för några månader sen pratade jag om vilka läkare jag haft och då hade hon jobbat eller pluggat med den här Anders. "Jaha har han blivit gynekolog nu!, kul!" hihi. 

Har haft en äldre läkare där också innan vi började med barnverkstan men han har jag helt glömt bort vad han heter. Han var också bra. Men vad skönt att de är flera bra läkare på Danderyd som tar hand om oss. Underbart att han ringde så där! Det känns genuint och äkta på nåt sätt. 
    Ja det gjorde det... det var inte ett samtal jag ville ta inför alla som fanns på plats.. så jag stod på Valhallavägen i rusningstrafik! Hahahah! Bra ljud i mobilen så det funkade! =)
    Jahajaaa....
  • Dag och natt
    MCT79 skrev 2011-06-22 22:08:01 följande:
    Ja det gjorde det... det var inte ett samtal jag ville ta inför alla som fanns på plats.. så jag stod på Valhallavägen i rusningstrafik! Hahahah! Bra ljud i mobilen så det funkade! =)
    Haha nä det är inte så enkelt att prata rakt upp och ned med en massa människor runtomkring en. Hur kommer du att göra med att berätta på jobbet den här graviditeten, kommer du att göra det snart eller vill du vänta?
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • FruW

MCT var det inte du som skulle ha en häst på foder men så fick du plus, inte den här gången utan tidigare...? Eller så var det ngn annan.. Tycker det är underbart med hästarna, man måste släppa stress o irritation när man umgås med dom, är bra för mig!! Kände att jag hade massa stress o frustration i kroppen när jag åkte till stallet idag, skönt att bli av med!

Gah jag hoppas så att pergon gör susen för mig nu, har redan börjat längta så smått efter bim! Snacka om att kraschlanda om mensen kommer i stället.. Måste försöka få ner mina förväntningar, men är så härligt att våga drömma lite igen, var länge sen!

Ha det gott mina vänner, nu ska jag sova min skönhetssömn! :)

• Dag och natt

Hoppas pergon gör vad den ska! Jag kanske också borde prova nåt sånt om det inte tar sig nu heller. Godnatt på dig!! Kram  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Lofot
    MCT79 skrev 2011-06-22 20:51:41 följande:
    Hej brudar!
    Vad ni skrivit idag! Jag har haft fullt upp med jobb och sen träffat en kompis under eftermiddagen!

JoWiAn jag hoppas dina plus blir starkare! Samma sak till dig Rosen!! Massor med plus till er ALLA nu!

Jag fick ett samtal idag från läkaren jag träffade på Danderyd i slutet på maj! Han ville kolla läget iom att det borde vara "mensdags" för mig nu... (!!!!!!) Amazing!!
    Han skickar nu en remiss till Ultragyn i Danderyd för ett vul när vi kommer hem från NY, sedan upprepade VUL till mödravården tar över.... I LOVE HIM!!  Han frågade också om jag hade crinone så det räckte och så!
    Sen tyckte han att vi skulle höras sen när vi kommer hem från resan, vi får väl se om han ringer igen...

Alltså jag är nästan lite chockad!
    Fantastiskt! Hoppas det finns såna bra läkare i karlstad också! :)
  • MCT79
    Dag och natt skrev 2011-06-22 22:14:57 följande:
    Haha nä det är inte så enkelt att prata rakt upp och ned med en massa människor runtomkring en. Hur kommer du att göra med att berätta på jobbet den här graviditeten, kommer du att göra det snart eller vill du vänta?
    Det var ju en kollega som gissade att jag var gravid förra onsdagen på bim-5... jag lovade att testa. I och med att vi har en del patienter/arbetsuppgifter som jajg bör undvika (pga cytostatika och kemikalier) så har jag berättat för några få... Nu har jag gått på semester så jag "slipper" berätta för fler..
    Jahajaaa....
  • MCT79
    FruW skrev 2011-06-22 22:27:14 följande:
    MCT var det inte du som skulle ha en häst på foder men så fick du plus, inte den här gången utan tidigare...? Eller så var det ngn annan.. Tycker det är underbart med hästarna, man måste släppa stress o irritation när man umgås med dom, är bra för mig!! Kände att jag hade massa stress o frustration i kroppen när jag åkte till stallet idag, skönt att bli av med!

Gah jag hoppas så att pergon gör susen för mig nu, har redan börjat längta så smått efter bim! Snacka om att kraschlanda om mensen kommer i stället.. Måste försöka få ner mina förväntningar, men är så härligt att våga drömma lite igen, var länge sen!

Ha det gott mina vänner, nu ska jag sova min skönhetssömn! :)
    Jo precis det var jag! Håller med dig.. det finns inget som gör mig så lugn som att umgås med hästar... Ångrar såklart lite att jag inte hoppade på med foderhäst ändå.. men det var många beslut att ta...

Våga dröm! Annars orkar man inte med besvikelser! Man måste våga tro, hoppas och drömma annars går man under. Annars skulle vi ju inte fortsätta att utsätta oss för det här...
    Jahajaaa....
  • MCT79

Hörrni idag är jag orolig.. mina test har inte blivit nå starkare på tre dagar...det är lika idag på bim+3 som det var på bim+1...strecken är ju lika starka båda två så det är ju starkt men..... har dessutom en rejäl molvärk och lite bruna flytningar med crinonen i morse....  Skäms

Om 4 timmar ska jag sätta mig i en bil ner mot Halmstad... jag vill verkligen inte få ett mf där nere... :(((

Jahajaaa....
  • annaj84

MCT Grattis till din graviditet!!! Testa ett digitaltest som mäter antal veckor då kan du ju få lite bättre koll. Kikar man på ditt test från BIM +1 så känns det ju som att det är väldigt starkt så det är nog ingen fara. Det kan ju inte bli hur mörkt som helst! :)

Lycka till!!
    Kram

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3