• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • HjärtatAlicia
    MCT79 skrev 2011-07-29 17:21:47 följande:
    Vi väntade ett par veckor sen berättade vi för föräldrar... kompisar har kommit lite undan för undan... vi har sagt att det inte är hemligt men att de inte behöver basunera ut det pga vad som skett tidigare..

Vi resonerar som så att det var ovärderligt med stödet när allt gick åt skogen, och varför inte dela med sig av glädjen också och inte bara sorgen? Sen beror det såklart på hur privat man är annars. Jag är rätt öppen som person.
    Vi har också resonerat så innan, att alla de som gratulerar när man plussar, kan stötta och hjälpa om man får ma/mf..

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • MCT79
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-29 17:30:00 följande:
    Vi har också resonerat så innan, att alla de som gratulerar när man plussar, kan stötta och hjälpa om man får ma/mf..
    Precis så... sen har vi ju valt vilka vi har berättat för... jag har inte spridit ordet på jobbet öppet men det är några som vet om det... jag har berättat för de jag vet skulle vara ett stöd om det sket sig.. typ. =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • HjärtatAlicia

Jag funderar på om vi ska berätta för våra familjer i dagarna, men be dom hålla tyst tills vi varit på vul runt vecka 8-9 då vi själva kan berätta för allt och alla..

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • got2b
    HjärtatAlicia skrev 2011-07-29 17:20:01 följande:
    Tjejer, ni som fått plus efter ma/mf.. hur/när har ni berättat och för vilka?
    Jag berättade för två tjejkompisar och sambon med det samma..
    Mina föräldrar och jag har en väldigt nära relation där man berättar det mesta..
    Sambom samma med sina..

Jag vill skrika ut till hela världen att jag är gravid igen, men samtidigt är jag rädd för ännu ett mf/ma och att behöva berätta om det för alla med...

Hur gjorde ni och hur tänker ni göra ni som inte plussat än? 
    Vi berättade för våra föräldrar direkt och två av mina vänner. Sen har det fyllts på med ett par vänner till innan vecka 12. Nu är vi i vecka 14 och de flesta som bör veta vet. På jobbet är det chefen och en kollega som vet än så länge. Resten på jobbet får väl veta när jag kommer tillbaka från semestern.
    Resonerade som ni att vi valde vilka vi berättade för som kunde ge oss stöd ifall det händer igen.
  • LisaVäntar

Hej flickor! Min man fyller 30 i november, försöker hitta på vad jag ska göra för honom.. Har hört talas om ett vandrarhem/ bed and breakfast någonstans i Skåne (Österlen?) som har lite erotiskt tema, med rum inspirerade av typ kama sutra o så, någon som har någon aning om vad det heter?? :) (perfekt för att göra bebisar ;))

• MCT79
    LisaVäntar skrev 2011-07-30 11:37:21 följande:
    Hej flickor! Min man fyller 30 i november, försöker hitta på vad jag ska göra för honom.. Har hört talas om ett vandrarhem/ bed and breakfast någonstans i Skåne (Österlen?) som har lite erotiskt tema, med rum inspirerade av typ kama sutra o så, någon som har någon aning om vad det heter?? :) (perfekt för att göra bebisar ;))
    www.venusgarden.se/  Googlade lite... =)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • SoMa72

Lisaväntar, vilken bra idé! Fast i november är nog bebben redan gjord och ligger och jäser till sig i din mage...

• Mabaja

Flickanfin: nu är ju jag lite utanför ämnet IOM att jag fick ma före wilda k

• Mabaja

Kom. Iaf är jag nu gravid i v 11 och jag har berättat för några internetvänner och såna vänner som jag inte träffar så ofta men pratar desto mer med. I tisdags berättade jag för min pappa. Det blir dock officiellt på fredag om vul visar glada nyheter.

Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3