• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MCT79

Oj glömde, nej jag mår allt annat än bra men det är ju bra i sig! hahahah!

Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Together90
    MCT79 skrev 2011-08-10 06:40:54 följande:
    Mimmi, jag håller tummarna stenhårt!! Solig

Together, tog du testet igår eller ska du ta idag?

Plutten ge mig ett morgonteeeeeeest jag är abstinent!!!!!  Cool

Hur går det för  Pixan??

Haha jag tog igår testet :)
    Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • FruW

Nu är jag tillbaka.... Läkaren började med att fråga hur det hade gått med pergo under sommaren. När jag svarade att jag är ogravid sa han spontant att jan funderade på att skicka en remiss för Ivf!!!!! Behövde inte argumentera alls, sååå skönt :)

Ska fortsätta med pergo ngn månad till, men gå upp på dubbel dos, samt fortsätta med metformin.

Fick dessutom väga mig, inför läkaren, jobbigt! Men har gått ner ca 10 kg, såå glad!!!

Kram på er

• Together90
    FruW skrev 2011-08-10 12:25:45 följande:
    Nu är jag tillbaka.... Läkaren började med att fråga hur det hade gått med pergo under sommaren. När jag svarade att jag är ogravid sa han spontant att jan funderade på att skicka en remiss för Ivf!!!!! Behövde inte argumentera alls, sååå skönt :)

Ska fortsätta med pergo ngn månad till, men gå upp på dubbel dos, samt fortsätta med metformin.

Fick dessutom väga mig, inför läkaren, jobbigt! Men har gått ner ca 10 kg, såå glad!!!

Kram på er

Men gud så skönt, en förstående läkare :) Måste kännas jätte skönt att veta att hjälp är på "väg" liksom :)
    Hoppas allt går bra och grattis till - 10 kg !!!

Kram   
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-10 12:25:45 följande:

Kram på er
    Oj vad skönt!! Å jäkligt bra kämpat med vikten!!!  Starkt gjort!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MissT

Oh vad skönt att inte behöva kämpa och argumentera för att få sin vilja/önskan igenom Mimmi

• HjärtatAlicia

Rosa blod-flytning varenda morgon på pappret när jag kissat första gången.. varför? :(

Alicia född 090225 <3 Ma vecka 13 i mars -11 <3 Mf vecka 5-6 i junu/juli -11 <3
  • Together90

Ohh shit.. nu har jag gjort det !

Jag ringde Mamma mia Söder och bokade tid för inskrivning. Fick tid den 13 september 13.00, då jag kommer vara 9+0 och jag hoppas att barnmorskan också fixar så jag får göra ett VUL då jag haft två missfall. Ett MA och ett missfall närmarebestämt! 

Ohh shit ..jag är så rädd att det ska åt helvete igen :(     

• LisaVäntar

Härligt Mimmi!! :) när får du komma på ivf tror du? Om du nu inte blir gravid av blotta tanken ;)

• Saftmedbulle
    HjärtatAlicia skrev 2011-08-10 13:39:38 följande:
    Rosa blod-flytning varenda morgon på pappret när jag kissat första gången.. varför? :(
    Inte så ovanligt att man blöder i början av graviditet. Så länge det inte blöder mycket är det ingen fara, man kan ha lite känsliga slemhinnor när man är gravid. Pepp!
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3