• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • MissT

Grattis till plussen tjejer Vad härligt!

FruW skrev 2011-08-08 13:44:44 följande:
    Tack söta missT!! Hur mår du?
    Jag mår bra, har en del foglossning men i övrigt känner jag inget speciellt. Är i v18, går in i v 19 i morgon och magen har vuxit rejält. Har rul om en vecka vilket jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning, är fortfarande livrädd för att något ska gå fel/ vara fel. Men jag hoppas på det bästa och jag hoppas så på att du och de andra tjejerna snart ska göra mig sällskap i någon plustråd.

• FruW

Skönt att höra att du mår bra missT! Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på rul, vilket det säkert kommer att göra!! :)

Kan vi inte få se en magbild? ;)

Jaaa, jag vill gärna hänga med er i plustråden!! Ska bara lyckas bli gravid först ;)

• MissT
    FruW skrev 2011-08-08 19:49:15 följande:
    Skönt att höra att du mår bra missT! Jag håller tummarna för att allt ser bra ut på rul, vilket det säkert kommer att göra!! :)

Kan vi inte få se en magbild? ;)

Jaaa, jag vill gärna hänga med er i plustråden!! Ska bara lyckas bli gravid först ;)

Tack för tummarna  Jag håller tummarna stenhårt för att du snart ska bli gravid!  

Jag kan ta en bild under veckan och lägga in. Har noll koll på vart kameran är just nu efter semestern Obestämd 

Fick sådana "trevliga" kommentarer av svärmor igår:
    - Vad tjock du är och du har ju så lång tid kvar....du kommer att bli jätte stor!
     Inte direkt vad man vill höra när man tidigare haft ätstörningar och har svårt att känna sig bekväm i sin växande kropp och svårt att acceptera hur man ser ut. Trots att jag är överlycklig att vara gravid och ha en växande mage så är det tufft psykiskt att bli blir större o större. Vet att hon inte menade något illa men maken sa till henne så förhoppningsvis slipper jag fler sådana kommentarer........
  • Bellas7

MCT jag slutade i v 12 med barnalbyl då slemhinnorna var väldigt känsliga när man är gravid med fler än ett, så läkaren efter ett hb förbjöd mig att ta fler.

• FruW

Vilken kommentar missT! :( förstod om du blev ledsen, det hade nog alla blivit! Bra av din man att han sa ifrån!

Jag försöker verkligen tänka på det när jag pratar med gravida kompisar, att inte kommentera storleken. Jag brukar säga att de har en fin mage, det hoppas jag ingen tar illa vid sig för!

• plutten02
    Together90 skrev 2011-08-08 18:21:26 följande:

Vad kul för dig Plutten02 :)

Här är mitt test från idag, hoppas på det bästa nu. Tycker ni att jag borde ta ett digitalt med veckoindikator, jag har BIM imorgon enligt sista mensen så egentligen kanske det är onödigt.. 

Kram

Sånt tydligt test vill jag också ha... Ska testa med mitt cb nu någon dag om testen fortsätter att stiga
  • MCT79
    Bellas7 skrev 2011-08-08 19:58:51 följande:
    MCT jag slutade i v 12 med barnalbyl då slemhinnorna var väldigt känsliga när man är gravid med fler än ett, så läkaren efter ett hb förbjöd mig att ta fler.
    Ahhh, ja jag har läkarbesök den 18/8..dvs nästa torsdag, skulle äta till då sa han... så får vi se sen...=)
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Together90
    plutten02 skrev 2011-08-08 20:08:11 följande:
    Sånt tydligt test vill jag också ha... Ska testa med mitt cb nu någon dag om testen fortsätter att stiga

Hej Plutten02 :) 

Gör det, när har du BIM ? :)

Kram  
    Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • MCT79
    MissT skrev 2011-08-08 19:58:29 följande:
    Tack för tummarna  Jag håller tummarna stenhårt för att du snart ska bli gravid!  

Jag kan ta en bild under veckan och lägga in. Har noll koll på vart kameran är just nu efter semestern Obestämd 

Fick sådana "trevliga" kommentarer av svärmor igår:
    - Vad tjock du är och du har ju så lång tid kvar....du kommer att bli jätte stor!
     Inte direkt vad man vill höra när man tidigare haft ätstörningar och har svårt att känna sig bekväm i sin växande kropp och svårt att acceptera hur man ser ut. Trots att jag är överlycklig att vara gravid och ha en växande mage så är det tufft psykiskt att bli blir större o större. Vet att hon inte menade något illa men maken sa till henne så förhoppningsvis slipper jag fler sådana kommentarer........
    Men vilken pottsork!! Jag hade blivit galen!!!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MissT
    FruW skrev 2011-08-08 20:06:33 följande:
    Vilken kommentar missT! :( förstod om du blev ledsen, det hade nog alla blivit! Bra av din man att han sa ifrån!

Jag försöker verkligen tänka på det när jag pratar med gravida kompisar, att inte kommentera storleken. Jag brukar säga att de har en fin mage, det hoppas jag ingen tar illa vid sig för!
    Det tycker jag också var bra att han gjorde för själv blev jag lite ställd och visste inte vad jag skulle säga och jag hade inte riktigt modet att själv säga ifrån.

Fin mage får man gärna säga till mig, det tar jag inte illa vid mig för utan då blir jag bara glad . Det är de allmänna kommentarer att man är tjock, stor osv jag har svårt för. Alla växer vi ju olika mycket, blir olika stora och går upp olika mycket men ofta läggs det så stort fokus vid det tyvärr. Har blivit lovad av bm att inte behöva väga mig under graviditeten för det klarar jag inte. Vill verkligen försöka njuta denna gång och inte behöva fokusera på vikt och storlek. 
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3