• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • needtobreathe
    FruW skrev 2011-08-11 13:21:13 följande:
    Tack sofy, ja jag försöker tänka så. O att det är fånigt av mig att va rädd för smärtan vid äggplock o återföring, går allt som det ska sa ju ngt komma UT också, o det ska visst kunna kännas en del... Har jag hört.. ;)

Haha äeh! Jag tycker faktiskt värkarna va de absolut värsta, hypertont värkarbete i 18 timmar tog på krafterna ;) Däremot krystvärkarna o när han skulle ut me huvudet va inte alls hemskt egentligen. Jag skrek bara "Nu ska ungjäveln uuuut" o så tryckte ja för kung o fosterland, o undan gick de ;)

Du kommer klara de galant!!

• Lofot
    FruW skrev 2011-08-10 21:08:54 följande:
    Tack tjejer! Har lite blandade känslor inför Ivf, men är glad o tacksam över att få hjälp!

Remissen skickas nu, sen har man 3 mån inom vårdgarantin, då har man ett planeringsmöte, där efter kan det dröja ytterligare ngn månad innan man börjar behandlingen, så kan tänka mig att den startar efter nyår, vilket passar oss perfekt, pga av resan o så... Men nervös för biverkningar, smärta vid ingrepp o så!!
    Vad skönt för dig. Det kommer gå bra, ska du se. Tänk, nu är du i läkarnas händer :)
  • Together90
    Lofot skrev 2011-08-12 05:23:08 följande:
    ...och så var det bara att vänta in den jäkla mensen nudå.
    Vadåra? :(
    Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
  • Lofot
    Together90 skrev 2011-08-12 05:25:15 följande:
    Vadåra? :(
    Nä, asså. Det är mer känslan av det hela. Det kan säkert visa sig att det blir bebis, men hoppet känns lite slitet just nu. Lika bra att ha inställningen:mens, istället för: bebis

Grattis till ditt plus! :)
  • Together90
    Lofot skrev 2011-08-12 05:32:31 följande:
    Nä, asså. Det är mer känslan av det hela. Det kan säkert visa sig att det blir bebis, men hoppet känns lite slitet just nu. Lika bra att ha inställningen:mens, istället för: bebis

Grattis till ditt plus! :)
    När har du BIM ? jag håller tummarna för dig
  • Lofot
    Together90 skrev 2011-08-12 05:34:57 följande:
    När har du BIM ? jag håller tummarna för dig
    24e :) Så det är allt några dagar dit.

Läser din blogg, för övrigt. Kul!Glad
  • Together90
    Lofot skrev 2011-08-12 05:36:22 följande:
    24e :) Så det är allt några dagar dit.

Läser din blogg, för övrigt. Kul!Glad
    haha va kul Rosen1. Jag har inte sagt något om graviditeten där. Jag har ju VUL den 14 september (en evighet kvar suck) och om allt ser bra ut och så då tänkte jag avslöja det. Men ja allt är ju så osäkert, speciellt när man redan fått två missfall så är man ju otroligt rädd för ett tredje.

Var ni duktiga på att "sexa" runt ägglossning då? Verkar du ha lätt för att bli gravid i övrigt ?
  • Lofot
    Together90 skrev 2011-08-12 05:38:28 följande:
    haha va kul Rosen1. Jag har inte sagt något om graviditeten där. Jag har ju VUL den 14 september (en evighet kvar suck) och om allt ser bra ut och så då tänkte jag avslöja det. Men ja allt är ju så osäkert, speciellt när man redan fått två missfall så är man ju otroligt rädd för ett tredje.

Var ni duktiga på att "sexa" runt ägglossning då? Verkar du ha lätt för att bli gravid i övrigt ?
    Förstår att du är orolig. Men dina plus var väldigt starka redan nu väl? och 2-3 stod det väl på CB? Det är himla bra det, tror jag. :) Håller tummarna att det blir ett syskon till lillkillen den här gången :)

Vi sexar som faen..Skrattande Haha. Jag blev gravid direkt då vi började försöka för ett år sedan, och sen hade vi ett litet uppehåll i typ tre månader och försökte igen och då blev jag gravid också. Sen dröjde det två månader innan jag fick ett tredje plus (som också sket sig då) Men grejen är den, att jag testade förbaskat tidigt. Om man väntar (om man klarar det :)) tills efter BIM så skulle man aldrig märkt att man haft mf. Så egentligen tror jag att det är väldigt många som fått tre missfall på raken. Och ÄNDÅ behöver inte det betyda att nåt är fel.
    Det är min teori som jag lever på för att ha lite hopp :)
  • plutten02
    Together90 skrev 2011-08-12 05:34:57 följande:
    När du testar dagtid... Håller du dig då ett visst antal timmar eller du kör testte när du känner för det??
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3