• Bev

Vi som längtar efter plus efter missfall del 3

Hej alla kära!

Här fortsätter vi att kämpa som fått ett eller flera missfall och som inget annat önskar än att ett mirakel ska ske och gravidmagen puta

Välkomna både nya och gamla gruppdeltagare.

I denna tråd gäller det tjejer, detta är vårat år!

BIM -listan
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51127384.html

Här är tråden där vi håller till som åter igen plussat
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m52198836.html

Jättegamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-1-35/m49022466.html

Inte så gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m50912504.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-06 17:01
    Här kommer den efterfrågade länken till magbildstråden:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m53353323.html

• Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3
  • JoWiAn
    plutten02 skrev 2011-08-09 16:39:18 följande:
    Här kommer bilden på min stegring... Bilderna är från BIM-4 morse/kväll även i morse BIM-3

Ser väl inte så dåligt ut??? Stigit ganska bra på ett dygn... Glad

Tjoohooo.. Ser fin fint ut ju!
  • plutten02
    MCT79 skrev 2011-08-09 16:44:37 följande:
    SNYGGT!!!
    SoMa72 skrev 2011-08-09 16:55:55 följande:
    Härligt, plutten!!!
    Saftmedbulle skrev 2011-08-09 17:05:16 följande:
    Ser RIKTIGT bra ut...
    LisaVäntar skrev 2011-08-09 17:08:36 följande:
    Jösses plutten, det där MÅSTE bli bebis :)
    Ja jag vet inte vad jag ska tro... Men den ökningen som det belv från igår morse till idag så lär teststrecket snart vara lika starkt som kontrollstrecket. Om det nu är något där inne...
    Väntar på CB test som kommer i morgon... Så på torsdag morgon blir det ett sånt med...
  • plutten02
    Saftmedbulle skrev 2011-08-09 17:14:22 följande:
    Vi väntar med spänning! Håll oss uppdaterade.
    Det kommer jag att göra...
  • FruW

Gah skrev ett långt inlägg men nästan allt försvann :(

Iaf plutten härlig stegring!!! :D

Jowian, jag har valt att berätta för de flesta nära vännerna. Nu. Det första året, med alla mf, sa jag bara till de absolut närmsta, annars var det en hemlighet. Nu orkar jag inte dölja det mer. Men tror också att det kan va bra att berätta, om man orkar, man möts ofta av förståelse och att den andre kanske har liknande erfarenheter. Ett mf är ju tyvärr ganska vanligt, men absolut inget man pratar om, så det är lätt att känna sig ensam när det händer! Därför är jag så glad över att den här tråden o ni finns!!

En annan aspekt med att berätta om problemen är att man förhoppningsvis slipper fler dumma kommentarer....

• MCT79
    FruW skrev 2011-08-09 16:49:31 följande:
    MCT jag är också jätteglad för ditt stöd
    Å jag är glad för det enorma stöd ni har varit och fortfarande är... glöm inte det.. vi är alla i samma båt!!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • MCT79
    FruW skrev 2011-08-09 17:35:04 följande:
    Gah skrev ett långt inlägg men nästan allt försvann :(

Iaf plutten härlig stegring!!! :D

Jowian, jag har valt att berätta för de flesta nära vännerna. Nu. Det första året, med alla mf, sa jag bara till de absolut närmsta, annars var det en hemlighet. Nu orkar jag inte dölja det mer. Men tror också att det kan va bra att berätta, om man orkar, man möts ofta av förståelse och att den andre kanske har liknande erfarenheter. Ett mf är ju tyvärr ganska vanligt, men absolut inget man pratar om, så det är lätt att känna sig ensam när det händer! Därför är jag så glad över att den här tråden o ni finns!!

En annan aspekt med att berätta om problemen är att man förhoppningsvis slipper fler dumma kommentarer....
    Visst är det jäkligt märkligt det där?? Att när man öppnar sig och pratar om det så har alla varit med om det... kanske inte alla men många... VARFÖR är det sånt hysch pysch kring det?!
    Minns bm när jag var på inskrivning i mars också...."rätt vad det är är ni i v 12 och kan berätta för alla!"  Är det nån outtalad regel??

Jag blir så trött!
    Gravid igen, tvillingar! Chock!
  • Mabaja

Miss T: beklagar kommentaren! Jag fick liknande kommentarer med wilda. Min svärfar: men vilken mage, folk på stan "är det inte dags snart" (jag var gravid i v 27 när första frågan kom), en på ica "nu har du varit gravid länge- när är det dags" svarade tre mån och jag fick kommentaren "men då måste det vara flera".
    Och på vårt bröllop i v 20+2 så kom alla "men vilken fin klänning- magen syns ju inte alls"

Och en sk kompis sa när jag var i typ v 18 och hon i 35 "nu är ju du lika stor som mig".

Jag har ett förflutet med bulimi. Så jag kämpade även med att hålla viktuppgången nere. Då är det ännu roligare med såna kommentarer.

• MissT

Mabaja - Usch för sådana kommentarer.....det är så trist att folk måste hålla på och kommentera så . De menar säkert inget illa men kommentarerna tar hårt. Jag mår dåligt som det är just nu av att se mig i spegeln trots att jag är överlycklig över att vara gravid och då hjälper kommentarerna inte ett dugg. Jag hade problem med anorexi efter att jag fick första barnen fram till ett tag efter jag fick barn nr 2 och tankarna och ångesten kan fortfarande dyka upp ibland, speciellt när jag får höra att jag är tjock. Försöker vara stolt och glad över min växande mage och våga visa upp den men när jag får höra sådana saker så blir det så mycket svårare. Om någon däremot säger till mig att jag har en fin mage, ser härligt gravid ut osv så blir jag glad

Plutten - Testen ser lovande ut Hoppas de fortsätter stiga!   

• Together90

HAHA jag är verkligen sämst.. jag kunde inte hålla mig alls, åkte iväg och köpte ett sånt test för samma peng som jag köpte det, lite billigare till och med så jag kommer antagligen skicka tillbaka det andra testet när det kommer med posten om jag inte behåller det bara för att ha .. I dont know!
    Men japp jag är knäpp men men :)  

Min son Oliwer föddes 10/9-09 || MA v9 10/4-11
Svar på tråden Vi som längtar efter plus efter missfall del 3