• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:35:03 följande:
    Så du tvättar dig därnere och tar sedan på dig trosorna du haft i två dagar?? okej :S trevligt värre
    Det sa jag inte.
    Jag har inte redogjort för hur jag tvättar mig eller bytet underkläder.
  • La Lola
    Veladis skrev 2010-05-25 14:33:47 följande:
    Eftersom hälsovården rekommederar att man tvättar underlivet max 1-2 ggr dag, bara med vatten och endast i undantagsfall med intimtvål eller liknande, finns det säkert underliv som inte behöver tvättas varje dag. Byta underkläder behöver väl inte nödvändigtvis höra ihop med tvättning? Egentligen mår underlivet bäst utan underkläder.
    O jag skulle tro att de som tvättar sig jämt har rakade snippor oxå. Eller så är det en fördom jag har.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:35:03 följande:
    Så du tvättar dig därnere och tar sedan på dig trosorna du haft i två dagar?? okej :S trevligt värre
    Vad jag syftade på är att byta underkläder är en sak, tvätta sig en annan.
  • Joe

hade egentligen lämnat den här tråden, men jag fick lust att citera läkaren jag var hos senast: "duscha så sällan du kan, och ingen duschtvål!" ordagrant citerat. och om någon undrar eller tycker att det hör till saken så var det en fräsch kvinlig läkare.

• Lovali

Jag duschar eller badar 2-3 ggr/veckan och underlivet varje dag om jag tycker det behövs som tex vid mens. Underkläder byter jag varje dag (det är väl nästan självklart?) även om jag inte duschar varje dag.

• Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 14:36:38 följande:
    Vad jag syftade på är att byta underkläder är en sak, tvätta sig en annan.
    Ok jag förstår men för mig hänger det ihop måste jag säga. Trodde inte man brukade tvätta sig å sen ta på sig skitiga kläder men på fl lär man sig def nåt nytt varje dag.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:39:31 följande:
    Ok jag förstår men för mig hänger det ihop måste jag säga. Trodde inte man brukade tvätta sig å sen ta på sig skitiga kläder men på fl lär man sig def nåt nytt varje dag.
    Men det har jag aldrig sagt. Snarare menar jag tvärt om i så fall, att man kan ta på sig rena underkläder utan att ha svabbat snippan med tvål...
  • frukarlssonn
    Veladis skrev 2010-05-25 14:40:42 följande:
    Men det har jag aldrig sagt. Snarare menar jag tvärt om i så fall, att man kan ta på sig rena underkläder utan att ha svabbat snippan med tvål...
    Ja de va så jag uppfattade dig med.
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 14:40:42 följande:
    Jag håller med om och sedan har jag INTE ens sagt att man ska eller ens bör tvätta sig med tvål.
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 14:41:40 följande:
    Jag håller med om och sedan har jag INTE ens sagt att man ska eller ens bör tvätta sig med tvål.
    Bra. Dåså.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?