• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Desiree1988

Duschar OCH byter underkläder varje dag. Duschar oftast på morgonen eftersom det enligt mig känns fräschast, så att man e fräsch inför den nya dagen.

• Vilda Tiger

Oj, va folk är hysteriska... jag har aldrig uppfattat mig som äcklig, min man eller mina vänner uppfattar inte mig som äcklig (jag var "tvungen" att fråga dem efter att ha sett den här tråden) men inte fasen svabbar jag muttan varje dag. Jag duschar två ggr i veckan, ibland tre, och det känns lagom för mig. Håret tvättar jag en gång i veckan men jag sköljer igenom det en gång däremellan. Underlivet tar jag lite vid behov, jag känner ju själv om jag har svettats mkt eller så, men inte fasen tycker jag att det är äckligt att inte tvätta sig varje dag mellan benen.

• Trynträ

Jag har så feta skinkor så ibland när jag kissar så kommer det på skinkorna. Det ni.

• Trynträ
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 09:58:41 följande:
    SÅ smutsig och lortig blir man väl kanske inte...men en varm sommardag ganska svettig och har man varit och badat tex är det väl ändå fräschast att duscha av sig och spec MELLAN BENEN....fattar inte folk som inte gör det fy fasen va ofräscht! Mamma arbetade tidigare på gyn och hon berättade att det va tyvärr ganska vanligt med skitiga ofräscha tjejer och kvinnor som liksom inte ens tvättat sig ordentligt innan en gynundersökning!! Sedan behöver man väl inte gå till överdrift heller. Tvättning av kläder har väl knappast med tråden att göra??
    Läser man denna tråd så föredrar gyn att man inte tvättar sig. Hmm...
  • Heavenly Divine
    Trynträ skrev 2010-05-25 15:53:10 följande:
    Läser man denna tråd så föredrar gyn att man inte tvättar sig. Hmm...
    Visst ska man inte gå till överdrift och man ska väl inte SKURA nere i muttan med såpa men nog tusan kan man iaf skölja med vatten och byta underkläder en gång om dagen. Det trodde jag typ alla gjorde men kanske jag som e udda som gör det:P
  • Trynträ
    La Lola skrev 2010-05-25 14:36:36 följande:
    O jag skulle tro att de som tvättar sig jämt har rakade snippor oxå. Eller så är det en fördom jag har.
    Rakad snippa är ju att föredra vid sex. Å sex vill man ju inte ha om man inte är någorlunda ren där nere.
  • Trynträ
    Vilda Tiger skrev 2010-05-25 15:14:34 följande:
    Ni som tvättar mellan blygdläpparna, tvättar ni inuti analen med?
    Öh, det är väl inte riktigt samma sak. Analen sitter inuti kroppen. Blygdläpparna utanpå.
  • La Lola
    Trynträ skrev 2010-05-25 15:55:47 följande:
    Rakad snippa är ju att föredra vid sex. Å sex vill man ju inte ha om man inte är någorlunda ren där nere.
    Inte för alla tack o lov.
    Skulle min man ha det kravet skulle jag sluta ha sex.

Nä, precis.
    De flesta är nog rena då.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Trynträ
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 15:55:01 följande:
    Visst ska man inte gå till överdrift och man ska väl inte SKURA nere i muttan med såpa men nog tusan kan man iaf skölja med vatten och byta underkläder en gång om dagen. Det trodde jag typ alla gjorde men kanske jag som e udda som gör det:P
    Håller absolut med. Blev också förstummad när jag läste denna tråd. Folk sminkar sig och sminkar av sig men tvätta sig där nere gör de inte. Najs liksom.
Svar på tråden hur ofta duschar ni?