• Himmelsblå

hur ofta duschar ni?

Jag hörde en morgon på radion om en undersökning som gjorts hur ofta folk duschar. 63 % i undersökningen duschade mindre än 7 gånger i veckan.

Alla får göra som de vill men jag duschar alltid varje dag. Sen beroende på hur dagen ser ut så kan tidpunkten på dygnet variera för duschen.

Hur ofta duschar ni?

Tre nyckelord som följer mig i livet är respekt, värme och empati
  • Svar på tråden hur ofta duschar ni?
  • Veladis
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:15:13 följande:
    Ja du och den person jag också diskuterar detta med som är av motsatt uppfattning än vad jag är.
    Men bara för att jag och några till inte tycker att man behöver duscha varje dag, betyder det ju inte att vi har exakt samma syn på hygien, sexlivet eller färgen på kalsongerna, eller hur?
  • Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 16:16:19 följande:
    Men sluta med det då! Jag försvarar åsikten om att man inte behöver duscha varje dag eller tvätta sig bara för att även om man inte är smutsig. Sen exakt hur, var och när jag tvättar min mutta och vem som slickar var på min kropp är privat. Det vet du inget om. Vi ska diskutera sak och inte person. Personliga erfarneheter och iaktagelser fungerar som exempel, men man kan inte sitta och göra antaganden om en person grundat på generella åsikter eller på vad någon annan i samma "falang" sagt.
    Sluta med vad? jag skriver väl för tusan vad jag vill :)
    Tycker jag att det är ofräscht så får jag väl för tusan ha den åsikten...jag bara undrade hur ni rent praktiskt bär er åt
  • frukarlssonn
    La Lola skrev 2010-05-25 16:00:55 följande:
    Ja o det var så vidrigt o jag gör aldrig nånsin om det. Maken har inga problem med hår o inte jag heller.
    Jag får nog hålla med. För de första blev jag torrare under sexet av ngn konstig anledning, för de andra har jag aldrig i mitt liv lidit av så mkt svamp som jag gjorde under min rakade period.

Men ansat är ju inte fel såklart
    ♥ Olivia 090610 ~ Bf nov ♥
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 16:17:25 följande:
    Va?Har jag skrivit nånstans hur ofta/sällan jag tvättar snippan? Jag måste ha dåligt minne....Jag vet bara att jag skrivit att jag inte duschar varje dag?
    Nej men du tycker uppenbarligen inte att det är nödvändigt att tvätta sig varje dag vilket jag tycker att man bör göra för att det hör till god hygien. Jag har inte sagt att vad du personligen gör/inte gör utan vad du uppenbarligen TYCKER.
  • Veladis
    Pormoicheia skrev 2010-05-25 16:13:44 följande:
    Jag skulle vilja ändra perspektivet lite och utgå ofrån frågan: Vad innebär ett hygieniskt underliv?
    Ett hygienskt underliv doftar lite svagt söraktigt som filmjölk, har en viss mängd helt normala flytningar, kliar inte, svider inte.
  • Veladis
    Heavenly Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:19:07 följande:
    Nej men du tycker uppenbarligen inte att det är nödvändigt att tvätta sig varje dag vilket jag tycker att man bör göra för att det hör till god hygien. Jag har inte sagt att vad du personligen gör/inte gör utan vad du uppenbarligen TYCKER.
    Heavenly Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:17:51 följande:
    Sluta med vad? jag skriver väl för tusan vad jag vill :) Tycker jag att det är ofräscht så får jag väl för tusan ha den åsikten...jag bara undrade hur ni rent praktiskt bär er åt
    Du får tycka vad du vill.
    Problemet är när du kommer till antaganden, då du inte längre "tycker" något utan bestämmer att någon annan tycker något.
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:19:07 följande:
    Jag tycker att folk får göra som de vill?
    Varför ska jag lägga ner energi på att fundera hur ofta min granne tvättar snippan tex?

Det drabbar ju inte mig.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Heavenly Divine
    Veladis skrev 2010-05-25 16:21:15 följande:
    Du får tycka vad du vill.Problemet är när du kommer till antaganden, då du inte längre "tycker" något utan bestämmer att någon annan tycker något.
    haha va?
  • Heavenly Divine
    La Lola skrev 2010-05-25 16:21:24 följande:
    Jag tycker att folk får göra som de vill? Varför ska jag lägga ner energi på att fundera hur ofta min granne tvättar snippan tex? Det drabbar ju inte mig.
    håller med...folk gör som de vill men jag har RÄTT att TYCKA precis vad jag vill :)
  • La Lola
    Heavenly Divine skrev 2010-05-25 16:23:18 följande:
    håller med...folk gör som de vill men jag har RÄTT att TYCKA precis vad jag vill :)
    Har nån påstått något annat menar du? {#lang_emotions_undecided}

Att anta saker är däremot väldigt tokigt.
    Det är inte samma som att tycka något.
    *mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
Svar på tråden hur ofta duschar ni?